Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik dacht altijd dat als er cache size "not chosen" is geselecteerd het om een nano gaat. Want voor alle andere formaten heb je micro, small etc.

Nu heb ik toevallig twee caches gevonden met size not chosen maar dit waren gewoon grotere kokers. Small denk ik of anders micro.

Waarom wordt er voor zulk soort formaten ook "not chosen" gebruikt?

Is dat misschien om een extra handicap te geven of heeft het een andere reden?

Geplaatst (bewerkt)

Not chosen is niet persé een nano. Heb wel eens een cache gevonden ter groote van een zeecontainer, dat is ook een not chosen.

micro: fotokoker

small: tussen micro en regular in (gelpotje, carrottepotje, tupperwarebakje, enz)

regular: munitiekist

large: hele grote bak of kist ter grootte van bijvoorbeeld een emmer

Not chosen kan ook betekenen dat de legger niets over de groote kwijt wil. Vaak is het een nano, maar het hoeft dus niet.

EDIT: inderdaad, bij nano's wordt vaak 'other' gekozen als formaat, die was ik ff vergeten

bewerkt door Malyenki
Geplaatst

Ik heb het bij een cache gedaan om het een verassing te laten zijn wat je ter plekke aantreft. In dit geval is het wel duidelijk dat het geen nano is. Doen om het een verassing te laten dus....

Geplaatst

Net over de grens, in de provincie Antwerpen, ligt inderdaad een reeks waar met opzet 'not chosen' wordt gebruikt om het de zoeker lastiger te maken.

Verder heb je denk ik aan de rest van de maten genoeg. Soms zijn er weleens twijfelgevallen, bv pvc kokertjes die groter zijn dan een fotorolhouder maar kleiner dan een tupperware doosje. Dan is het aan de legger om een maat te kiezen. Ik zou zeggen: past er een coin in, dan small. Anders micro. Maar dat is maar een mening.

Geplaatst

Voor nano's gebruik je toch meestal "other"?

"not chosen" is inderdaad als je het een verrassing wil laten wat de grootte is.

Maar ja, dat is de bekende discussie over het toevoegen van een extra keuze mogelijkheid "nano"...

• 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Voor nano's gebruik je toch meestal "other"?

Voor nano gebruik je - als je de regels van gc.com volgt - 'Micro'.

Size = 'other' kan hier verwarrend werken.

Ziehier de discussie:

http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1051741-make-a-nano-cache-size-option

Lijkt een goed idee, om aan de verwarring een eind te maken.

bewerkt door BigFurryMonster
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...