Spring naar bijdragen

Aantal Geocachers In Nederland


beaut

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

die 42000 is niet helemaal correct denk ik; maar dat hangt nogal af van de definitie 'nederlands' en 'actief'

 

Volgens de nl-site hadden we in mei zo'n 9600 actieve nederlandse cachers:

actief: minimaal 1 cache gelogd (in de maand mei)

nederlands: meer dan de helf van de logs is op nederlandse caches, OF dhz optie geactiveerd.

Als ik naar het verleden kijk, dan hebben de maanden juni en juli minder actieve cachers als mei [;)]

 

Edit: verduidelijking van 'actief'

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam deze getallen tegen bij metacaching. Het betreft Nederlandse accounts die (in de loop der jaren) minimaal 1 cache hebben gevonden. Nu heb ik ze niet allemaal 'gecontroleerd' maar op het eerste gezicht lijken dit wel Nederlandse cachers.

 

Als je daar (metacaching) vervolgens gaat kijken naar het aantal cachers die minimaal 200 caches hebben gevonden komen de getallen redelijk overeen met die van cacherstats.com (dit scheelt een paar honderd).

 

Iedereen die 200 of meer founds heeft en bepaalde caches bezoekt (a.d.h. van je thuiscoörds kun je kijken welke cache dat bij jou in de buurt is) wordt hij/zij vervolgens opgenomen in deze statistieken (tenzij je hier bezwaar tegen maakt).

 

quote: "I am using selected caches to determine your cache finds.."

 

Ofwel, je moet bepaalde caches hebben gevonden voor je jezelf in de lijst terug kan vinden.

 

Nu vind ik 42149 wel bijzonder veel (maar niet ongeloofwaardig) en ben ik eigenlijk ook wel benieuwd welke bron het beste kan worden geraadpleegd. Op de Nederlandse Wiki wordt bijv. gesproken over 3752 actieve geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, het wordt me steeds helderder: eigenlijk is het dus niet echt bekend hoeveel cachers we in Nederland hebben, althans bij benadering is het bekend.

 

Maar goed, als er anderen zijn die willen reageren, aantallen weten of wel eens hebben gehoord: feel free to reply! Vermeld ook even je bron of hoe je aan het getal komt.

 

Hoe meer getallen, hoe beter: neem ik daar zo'n beetje het gemiddelde van en dan moet het aardig overeenkomen lijkt me zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is mij zojuist wat meer duidelijk geworden. Namelijk .. hoeveel cachers hebben er in Nederland minimaal 1 cache gevonden. En dan klopt het getal wel.

 

Ik sluit me nog wel even aan bij de starter van dit draadje. Maar ik vind het antwoord van Kalkendotters erg aanneemlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk dat je beter kunt spreken over het aantal actieve teams. Tenslotte zijn er heel wat die alleen onder een bepaalde teamnaam loggen en het aantal daadwerkelijk actieve cachers zal dus hoger liggen dan het aantal actieve accounts. Plus dat niet iedereen ook online logt. Meer dan een schatting kan het dus niet zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...