mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Hallo, vraagje, is een Etrex Legend ook goed voor wereldwijd gebruik (of zoizo in heel europa?) anders schaf ik naast deze nog een nieuwe aan mocht mijn budget dat toelaten. Het gaat hier om de oudere versie van de Etrex Legend. (niet hcx ofzo) Ik heb het apperaatje net dus ben nog erg nieuw ermee haha! go geocaching!
Remco1975 Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 (bewerkt) Hallo, vraagje, is een Etrex Legend ook goed voor wereldwijd gebruik (of zoizo in heel europa?) anders schaf ik naast deze nog een nieuwe aan mocht mijn budget dat toelaten. Het gaat hier om de oudere versie van de Etrex Legend. (niet hcx ofzo) Ik heb het apperaatje net dus ben nog erg nieuw ermee haha! go geocaching! Ik heb sinds maart dit jaar de Garmin vista Hcx, een kameraad van mij de etrex. Het enige wat ik wel kan en hij niet is op een werkend kompas kijken tijdens stilstand. Ook heb ik een hoogtemeter. Zou ik ze missen als ik ze niet had...Nee. Verkeerde aankoop? Nee hoor alleen iets meer luxe. Ik ben in bezit van de Garmin topo NL en topo Frankrijk. Andere kaarten volgens snel. Alle kaarten kan ik gewoon gebruiken. Een extra zwaar pluspunt voor mij waardoor ik destijds deze Garmin heb gekozen is omdat mijn kameraad exact zijn zelfde (de etrex legend dus) op een zuidpool expeditie ook heeft gebruik (van de US landmacht aldaar). Meer redenen had ik niet nodig, wijst hij daar de weg dan zeker ook in Europa. Om over de kwaliteit, degelijkheid en gebruiksgemak nog maar te zwijgen. Succes, ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. 27 juni 2010 bewerkt door Remco1975
haakmeer Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Hallo, vraagje, is een Etrex Legend ook goed voor wereldwijd gebruik (of zoizo in heel europa?) anders schaf ik naast deze nog een nieuwe aan mocht mijn budget dat toelaten. Het gaat hier om de oudere versie van de Etrex Legend. (niet hcx ofzo) Ik heb het apperaatje net dus ben nog erg nieuw ermee haha! go geocaching! De GPS is idd overal ter wereld te gebruiken, tenzij je zicht heb op de satelieten. Kaartmateriaal zal je zelf moeten opzetten, Niet de hele wereld zit er in, maar op compas kom je vaak een heel eind.
mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Auteur Geplaatst 27 juni 2010 dus het is dus mogelijk om op deze kaarten in te laden, gelukkig ik dacht dat dat alleen kon met SD kaartjes. ben blij met de reacties bedankt!
Waldio Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Gratis kaarten kun je vinden op openstreetmap en moet je dan opslaan, en via magsource verzenden naar je gps.
handleiding Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Het enige wat als nadeel van de Etrex serie genoemd kan worden is de Loslatende rubber band om de GPS heen voor de rest prima ding!!!! kan bijna alles
thex Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Een extra zwaar pluspunt voor mij waardoor ik destijds deze Garmin heb gekozen is omdat mijn kameraad exact zijn zelfde (de etrex legend dus) op een zuidpool expeditie ook heeft gebruik (van de US landmacht aldaar). Hij is bepaalt geen militaire kwaliteit, ergo bij lage temperaturen wordt het display ook oerend traag. In dit kader gezien maakt het niet uit welk apparaat je neemt, als je hem maar in je broekzak kunt opwarmen. Nu is het op de zuidpool niet altijd zo koud, maar toch ....
mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Auteur Geplaatst 27 juni 2010 Een extra zwaar pluspunt voor mij waardoor ik destijds deze Garmin heb gekozen is omdat mijn kameraad exact zijn zelfde (de etrex legend dus) op een zuidpool expeditie ook heeft gebruik (van de US landmacht aldaar). Hij is bepaalt geen militaire kwaliteit, ergo bij lage temperaturen wordt het display ook oerend traag. In dit kader gezien maakt het niet uit welk apparaat je neemt, als je hem maar in je broekzak kunt opwarmen. Nu is het op de zuidpool niet altijd zo koud, maar toch .... ps, in de zuid/noord pool kom je toch niet zo gauw om te geocachen wel spannend XD. bedankt! ook voor de ideeen waar ik de maps kan vinden
Diafragma Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Het enige wat als nadeel van de Etrex serie genoemd kan worden is de Loslatende rubber band om de GPS heenvoor de rest prima ding!!!! kan bijna alles Alleen nog bij de oude modellen. Bij de nieuwere versie de HcX is dat probleem verholpen.
mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Auteur Geplaatst 27 juni 2010 als dat het enigste is dan ben ik allang tevreden
Fotogravinnetje Geplaatst 28 juni 2010 Geplaatst 28 juni 2010 Hallo, vraagje, is een Etrex Legend ook goed voor wereldwijd gebruik (of zoizo in heel europa?) anders schaf ik naast deze nog een nieuwe aan mocht mijn budget dat toelaten. Het gaat hier om de oudere versie van de Etrex Legend. (niet hcx ofzo) Ik heb het apperaatje net dus ben nog erg nieuw ermee haha! go geocaching! De GPS is idd overal ter wereld te gebruiken, tenzij je zicht heb op de satelieten. Kaartmateriaal zal je zelf moeten opzetten, Niet de hele wereld zit er in, maar op compas kom je vaak een heel eind. Ik mag hopen dat je 'mits' bedoelt ipv 'tenzij' Anders krijg je een heel rare situatie
Aanbevolen berichten