De Oliva's Geplaatst 17 juni 2010 Geplaatst 17 juni 2010 Vandaag een vreemde ervaring. Na een melding bij onze cache "De Bruidsschat" dat er geen logboek in zat, ging ik gewapend met een nieuw boekje naar de cache. Wat bleek, de cache lag keurig op zijn plaats maar inderdaad geen spoor van het logboek. Dat hele caches worden geript hebben we - helaas- al een paar keer meegemaakt, maar wat is het nut van het rippen van het (voor driekwart volle) logboek? Een raadsel. Edit: ja, je kan in de bossen wandelen en opeens veel behoefte aan wat papier hebben maar daar waren ook nergens sporen van te zien.
Waldio Geplaatst 17 juni 2010 Geplaatst 17 juni 2010 Het is inderdaad een vreemde actie. Want om nou te zeggen dat het logboek vol met verhalen staat..... En daarnaast is een cache toch veel mooier om mee te nemen? Edit: ja, je kan in de bossen wandelen en opeens veel behoefte aan wat papier hebben maar daar waren ook nergens sporen van te zien. Hebben jullie daar echt naar gezocht?
De Oliva's Geplaatst 17 juni 2010 Auteur Geplaatst 17 juni 2010 Hebben jullie daar echt naar gezocht? Niet bewust nee .... maar wel even in de directe omgeving naar het boekje
naitsirhc Geplaatst 17 juni 2010 Geplaatst 17 juni 2010 Komt vaker voor....Ik had een keer de eer om als laatste in het logboekje te schrijven....logboekje weer terug en alles keurig verstopt...Zelfs nog wat extra camouflage, zodat het niet te opzichtig was waar de cache verstopt was. Krijg ik een paar dagen later een PM of ik het logboekje meegenomen heb.....Dat was dus niet het geval, maar vond het wel jammer voor de persoon. Want het was een hele leuke verstopplek....
mlvdburg Geplaatst 17 juni 2010 Geplaatst 17 juni 2010 Ik heb het ook een keer gehad Cache gelogd en toen op pad naar andere caches in een heel ander gebied (lees zo'n 100 km verderop) Wilde ik bij de andere cache mijn stempel pakken uit mijn jaszak, trof ik daar ook een logboek aan Toen een sms naar de eigenaar en cache werd even gedisabled en de volgende dag weer terug geplaatst. Daarna weer een sms en de cache was weer actief. Dus niet altijd is het expres gedaan Maar was wel een stomme actie
famvandijk Geplaatst 19 juni 2010 Geplaatst 19 juni 2010 Denk dat het per ongeluk meenemen/kwijtraken door een cacher inderdaad ook een reden kan zijn. Zelf onlangs na een cache in de auto ontdekt dat we het kokertje met logrol nog in onze zak hadden zitten. Dat was gelukkig snel weer verholpen. En vorige week was bij onze eigen cache het logboek weg , terwijl de cache intakt was. En deze is wel zodanig verstopt dat dat voor 99% niet door een niet-cacher gedaan kan zijn.
Furcas Geplaatst 19 juni 2010 Geplaatst 19 juni 2010 Uit mijn cache Borg Vliethoven (GC1YQE9) bleek op 20 maart jl. dat het logboek verdwenen was. De reiziger en de swag zaten nog wel in de cache die er verder goed gecamoufleerd bij lag. Ik heb het logboek door een logrol vervangen aangezien ik er toch voor koos om er een iets kleiner doosje te plaatsen. Wel verwonder ik mij nog steeds om de reden voor het meenemen van het logboek…
Lady & de Vagebond Geplaatst 19 juni 2010 Geplaatst 19 juni 2010 (bewerkt) Zou er een logboekverzamelaar actief zijn? Ik las dat GeDiFroBo ook soortgelijke ervaringen heeft bij z'n cache Westerpolder Vogels (GC23B3X): daar is het logboek ook al diverse malen verdwenen terwijl de cache en de inhoud ongemoeid gelaten werden. Als je dan ook nog weet dat die cache ergens midden tussen de schapen in een weiland ligt waar vrijwel geen mens langskomt... Zoals de Groningers dan zeggen: wadapatja! Vond trouwens wel dat een van de schapen uitermate verdacht uit haar ogen keek... 19 juni 2010 bewerkt door Lady & de Vagebond
Mr.Atari Geplaatst 21 juni 2010 Geplaatst 21 juni 2010 Is mij ook al een keer gebeurd dat ik per abuis een logboek meegenomen had. Dus ik terug naar de cache, blijkt dat daarna nog een cacher geweest was (stond in de logs op internet en die had de coin die ik er in gedaan had er weer uitgehaald) en daarna is de cache geript... Dus kon ik het logboekje niet terugdoen. Cachelegger toen maar op de hoogte gesteld...
Aanbevolen berichten