mc gregor Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 weet iemand een goed aparaat wat battarijen goed ontlaad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maja120 Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 Hallo Mc Gregor Zelf gebruik ik voor AA en AAA de Ansman PowerLine 4. Doet het uitstekend bij zowel het ontladen als het (snel)laden. Heeft geen moeite met de nieuwe 2100 mAh batterijen. Groet, Maja, die z'n batterijen altijd met spanning oplaad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eagles Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 Groet,Maja, die z'n batterijen altijd met spanning oplaad Oei, eeh, batterijen worden met een bepaalde stroom opgeladen, de spanning ligt niet vast. Maar een apparaat dat alleen maar ontlaadt, dat heb ik nou nog nooit ergens gezien. Ik bedoel dus te zeggen: volgens mij bestaat dat gewoon niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maja120 Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 Maar een apparaat dat alleen maar ontlaadt, dat heb ik nou nog nooit ergens gezien. Moet je mijn zaklamp eens lenen Groet, Maja, die blij is als die wat kan zien in het donker.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Heirbaut Hunters Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 nicd batterijen moeten worden ontladen ivm "geheugenprobleem". nimh batterijen hoeven niet te worden ontladen. Ik heb zelfs eens gehoord dat het ontladen van nimh batterijen slecht voor de batterijen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 Zoals al aangestipt: NiMH spul hoeft niet ontladen te worden. Maar Ni-Cad spul wil - als je vele keren ze oplaad zonder dat ze goed leeg zijn geweest - verminderde capaciteit krijgen. Gezien de prijzen van NiMH en het grote verschil in de capaciteit tov. Ni-Cad zou ik zeggen: het wordt tijd om over te gaan op NiMH. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steensnoeper Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 weet iemand een goed aparaat wat battarijen goed ontlaad Ha die Rob, Ook ik gebruik mijn Nicad-jes nog regelmatig. Ik heb een Hape die kan zowel laden als ontladen. Kijk maar eens naar de Hape NV39 Hape Output fastcharge: 2xAA - 2.4V / 410-490mA 4xAA - 2.4V / 350-425 mA of 2/4xAAA - 2.4V / 100mA Doet ook nog druppel (trickle) laden en discharge <- ontladen dus. AA/AAA 2.4V / 20mA Groeten Bob / st1snpr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GeoGerard Geplaatst 4 januari 2004 Share Geplaatst 4 januari 2004 Je moet batterijen ook opladen. Gewoon met zonnecellen laad je in 14 uur, vier NiMH (type AA) batterijen op. Erg handig als je in de middle of nowhere -zonder stopcontact- zit. Nog geen 10 euro's bij een grote landelijke outdoor / zwerfsport winkel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden