Spring naar bijdragen

Hoe Database Updaten?


Geinponem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren GSAK om caches in mijn PDA of Oregon te zetten. Elke keer (wekelijks) wis ik daarvoor de gehele database (Delete All Waypoint) om vervolgens weer een nieuwe PQ (gpx-file) in te laden om zo over de meest recente gegevens (laatste logs en eventuele aangepaste cachebeschrijving) te beschikken. Ik kan me voorstellen dat dit makkelijk kan. Mijn vraag is: zit er in GSAK een optie om de huidige database via de internetverbinding te updaten? Of heb je hier een macro voor nodig? Zo ja welke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kies file - get data via e-mail

 

Dat is alles........mits je de e-mailinstellingen goed hebt staan.

 

De lange uitleg staat hier. Het is neit nodig om je oude database eerst weg te gooien. De bestaande gegevens worden gewoon ge-update.

bewerkt door Le Comte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt eventueel daarna nog zoeken op caches met een "Last GPX Update" van voor de dag dat je de database ververst hebt.

Die caches zijn waarschijnlijk gearchiveerd in de tussentijd en dus niet meegekomen met je nieuwste PQ.

Die caches kunnen dus (hoogstwaarschijnlijk) verwijderd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast josephine
Ik gebruik al jaren GSAK om caches in mijn PDA of Oregon te zetten. Elke keer (wekelijks) wis ik daarvoor de gehele database (Delete All Waypoint) om vervolgens weer een nieuwe PQ (gpx-file) in te laden om zo over de meest recente gegevens (laatste logs en eventuele aangepaste cachebeschrijving) te beschikken. Ik kan me voorstellen dat dit makkelijk kan. Mijn vraag is: zit er in GSAK een optie om de huidige database via de internetverbinding te updaten? Of heb je hier een macro voor nodig? Zo ja welke?

Ik gebruik een macro om de regel te kleuren: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry90608

Aan deze macro heb ik het volgende toegevoegd:

 

MFILTER Expression=$d_LastGPXDate > $_Today - 8 Reverse=Yes

REPLACE Settings="archive"

 

Dit commando zorgt er voor dat de caches die je al een week heb binnengehaald met de email methode zoals hierboven beschreven, als gearchiveerd worden gemerkt. Er bestaan ook nog macro's die gearchiveerde caches in een aparte database stoppen, deze zou je er achter kunnen plakken. Maar ik wil graag mijn gecorrigeerde coördinaten en notities bewaren (voor als de cache toch stiekem weer online komt na een paar maanden), dus mijn filter "user flag" geeft geen gearchiveerde caches weer. De filter "user flag" stuur ik vervolgens naar mijn GPS. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...