Spring naar bijdragen

Wanneer een cache als "gevonden" loggen?


De Reisgenoten

Aanbevolen berichten

Een aantal caches hebben we drie dagen over gedaan om te vinden. De ene keer als ik ben geweest en kan niets vinden dan is het gewoon een note van not found. Als ik denk dat ik de volgende dag terug ga dan meld ik niets. Als we de cache dan vinden dan kan het best zo zijn dat we in onze log melden dat we er al een aantal keren zijn geweest.

 

Een ieder moet weten wat hij doet. Voor mezelf is een niet gevonden cache niet te loggen als found. Dus het enige bewijs is je krabbel in een logboek. Het zielige in deze is dat iemand die een niet gevonden cache logt als gevonden, zichzelf verneukt..... Hij of zij wint er namelijk geen ene moer mee B)

 

Wel vind ik dat een cache vinden aan het eind van een multi een must is. Als er een comple puzzeltocht aan vooraf ging en je hebt alle vraagstukken opgelost dan is het vinde van een cache de beloning. De cache moet dan ook zodanig verstopt zijn dat het daadwerkelijk gevonden zal worden.

Echt, voor mij is er niets frustrerender dan een halve dag met een multicache bezig te zijn geweest, de oplossing te hebben gevonden en je dan lam moeten zoeken naar een doosje waar je waarschijnlijk al een tig keer overheen bent gelopen maar onvindbaar is verstopt.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit het geluk dan in de rest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hij of zij wint er namelijk geen ene moer mee :ph34r: 

Maar je verliest er ook niks mee.

Bovendien kun je je afvragen wat "kwalijker" is: het melden van een "found" zonder in het logboek te schrijven, of een cache vinden mbv hulptroepen cq een multicache vinden op basis van de eindcoordinaten die je van een ander hebt gekregen. En dan hebben we het nog niet eens over de "levendige" handel in TB-nummers...

 

Bij elk spel zijn er valsspelers. Maar alleen bij geocaching heb je er geen last van dat een ander vals speelt (of je moet voor de ranking gaan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de redenen dat ik geocache is om er zoveel mogelijk te vinden. Het competitie-element speelt voor mij wel een rol. Ik weet dat andere cachers dat raar vinden en dat het in hun ogen niet zou moeten, maar toch maakt het mij wel uit of ik er 200 of 202 vind.

Ik wil wel het aantal founds zuiver houden. Dus geen dubbele logs, geen founds als ik de cache niet fysiek in handen heb gehad (de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel eens bij gebrek aan een eigen pen een microcache heb gelogd terwijl ik niets in het boekje heb geschreven). Verder vind ik eigen caches loggen uit den boze. Ook caches plaatsen onder een ander account en ze dan loggen onder je eigen account vind ik niet kunnen.

Wanneer cachers wel op deze manier caches loggen om zo een zo hoog mogelijk aantal founds te hebben, vind ik dat vervelend omdat ik het niet zou doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien kun je je afvragen wat "kwalijker" is: het melden van een "found" zonder in het logboek te schrijven, of een cache vinden mbv hulptroepen cq een multicache vinden op basis van de eindcoordinaten die je van een ander hebt gekregen. En dan hebben we het nog niet eens over de "levendige" handel in TB-nummers...

Voor een TB vind ik hetzelfde gelden. Je haalt het ding uit een cache, je voldoet aan de opdracht die bij de TB hoort en stopt het weer in een volgende cache. Als dat tenminste de opdracht is.

 

Die nummerhandel zorgt er alleen maar voor dat de eigenaar zijn TB niet meer kan achterhalen en dat op deze manier TB's soms maanden "verdwenen" zijn omdat men niet meer weet wie het heeft meegenomen.

 

Tja en spoilers vind ik nog tot daar aan toe. Als je maar op bij de cache bent geweest en het ter plaatste gelogd hebt.

De een leest nog niet de hint, de ander belt stad en land af om de eindcoördinaten te krijgen.

Het is maar wat je wilt. ik vind wel dat als je stad en land afbelt, dat je dat pas doet nadat je echt ten einde raad bent en echt de cache niet kunt vinden en teruggaan bijna geen optie is qua afstand of iets dergelijks.

 

En eigen caches loggen? Voor mij ben je dan goed voor een psycholoog of erger.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Gelezen in een ziekenhuis: "De psychiater mag niet gestoord worden."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat deze discussie over een log van mij gaat. Ik zal proberen te verwoorden waarom we wel een Found gelogd hebben, zonder te veel spoilers prijs te geven.

Het betreft een multi over drie locaties. Totaal een stuk of 8 punten / opdrachten.

Eindcoordinaat als oplossing uitgerekend. Ter plekke blijkt dit te kloppen. We kunnen de munitiekist op een paar meter afstand zien liggen. Alleen die paar meter zijn net te veel (voor ons) om te overbruggen met de aanwezige hulpmiddelen. Na een aantal pogingen geven we op en overwegen wat nu te doen. Uiteindelijk besluiten we wel een Found te loggen. Het kistje is gevonden. De opdracht is volbracht. Mischien komen we nog een keer terug (met extra hulpmiddelen) om ook in het kistje te kijken. Mischien ook niet.

We hebben de cache owner gemailt met een gedetaileerde uitleg waarmee hij/zij kan checken of we er echt geweest zijn. We hebben het expliciet aan de eigenaar overgelaten om onze log al dan niet te verwijderen. En op dit moment staat de log er nog...

 

Ik ben het eens met mensen die zeggen dat je niet Found moet loggen als je het juiste coord weet (van een multi) maar ter plekke niks kunt vinden. Dat is een duidelijke Not Found. Mij gaat het erom of ik gevonden heb wat er verstopt is. Zo ja, dan mag je loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames en heren geocachers,

Pretenderen we als nederlanders niet bijzonder tolerant te zijn? Tolerant tot de achterdeur?

Heeft de overheid al niet genoeg regeltjes voor ons gemaakt?

Roken, autogordel, arbo, ik noem er maar een paar.

Natuurlijk heeft elk spel zijn eigen regeltjes, maar is het niet het voornaamste dat we van een hobby voornamelijk genieten? Het moet toch niet zo zijn dat helaas ook hier blijkt dat het gras bij de buren groener is? Is het niet veel leuker dat we kunnen leren van elkaar? Dat we elkaar ergens tegenkomen met een GPS in de hand en dat dan blijkt dat we leuke gesprekken hebben gehad via dit forum?

Voor mij geld Leven en laten leven, en ik hoop jullie allemaal eens ergens tegen het lijf te lopen..

 

Groet,

Maja,

die vandaag een garmin geko 201 heeft besteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...