Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Verser dan vers, ga zo m'n 2e en hopelijk 3e cache loggen, maar moet zeggen dat ik me verbaas dat het fenomeen pocketmod nog niet lijkt doorgedrongen te zijn tot geocacheland.

Pocketmod

Op deze pagina is rechts (in het midden ongeveer) deze link te vinden.

Download dit en pak het uit.

Copy & Paste van titel t/m hint in bv Google Docs (of willekeurig welke editor die in .PDF kan exporteren)

Verwijder eventuele kolommen die je niet belangrijk vind

Sla het resultaat op als <iets>.pdf

Start de net gedownloade converter en selecteer bij [Open PDF] het zojuist gemaakte document

Klik de andere knop en geef een zinnige naam op, en sla op

Print resultaat en vouw op de pocketmod manier

Enige nadeel is dat dit voor sommige mensen de noodzaak voor een loupe nodig zal maken, maar voor iedereen met goede ogen werkt dit prima. Een workaround voor mensen met minder goede ogen is het lettertype veel groter maken in het eerste PDF document.

>>> Suggestie <<<

Het zou erg prettig zijn en helemaal niet moeilijk om de beschrijving en cache gegevens op deze manier downloadbaar te maken als pdf, scheelt weer een paar stappen hier :lol1:

• Top! 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Kijk, dit is handig!

Ik ben ook nog kakelvers, maar ik heb toch al twee keer met een paar aan elkaar geniete wapperende A4'tje gelopen.

:thumbup:

Geplaatst

Deze manier is inderdaad wel praktisch. Maar weet iemand of er ook een manier is om 4 i.p.v. 8 pagina's te gebruiken. Dan wordt het allemaal iets leesbaarder.

Geplaatst (bewerkt)

Meestal doe ik zelf al zoiets door vanuit GSAK een print te maken. Dat kan zowel met één als met meerdere caches.

In mijn printereigenschappen zet ik dan eerst de optie 'printen als boekje' aan. Je krijgt dan de beschrijvingen op A5-formaat: A4 liggend en dan dubbelgevouwen. Je moet wel goed weten hoe je dubbelzijdig kan printen. Dit trucje bespaart aardig wat papier en toner/inkt uit!

bewerkt door StefandD
Gast JackHoe
Geplaatst

Als ik een cachebeschrijving helemaal doorneem en alleen de "echt" nodige informatie overneem en in een Word-bestand plak kom ik vaak niet verder dan 1 of 2 A-4tjes, en helemaal als je dubbelzijdig print (als de printer het zelf niet dubbelzijdig doet, kun je ook zelf de pagina omdraaien). Als je dan de hierboven beschreven methode ook noog toepast.... Lijkt mee een goede oplossing.

Geplaatst

Net geprobeert, maar ik kan het echt niet meer lezen.

En dan moet ik wel erg veel moeite doen om dit leesbaar te maken.

Of is er nog een andere truc.

Cirkel

Geplaatst

gewoon op de print knop drukken op de cachepagina en dan kiezen voor 2 op 1 of 4 op 1 bladzijde bij de eigenschappen van je printer?

Geplaatst

of even de pagina in word plakken en heb daar op 2 op 1 of 4 op 1 zetten (zo doen wij het altijd) werkt als een jekko en is altijd leesbaar :blush:

Geplaatst

Om een en ander leesbaar te houden doe ik het volgende:

1: Selecteer en kopieer de cachepagina, van GC<code> (rechts bovenaan) tot waar de logs beginnen.

2: Plak in nieuw Google docs document

3: Verwijder kolommen met info die niet nuttig zijn (optioneel)

4: selecteer alle text van onder tot boven en zet de punt grootte op 14 (of 16)

5: download as PDF

6: pdf2pocketmod (let op a4 output ipv letter)

7: print volgens document instellingen

8: vouwen en scheuren/knippen

Waarom ik dit handiger vind dan een a4-tje met 4 op 1 pagina is omdat dit een soort van boekje oplevert wat niet gaat wapperen in de wind en enige stevigheid heeft.

Geplaatst

om het wapperen van de papieren tegen te gaan, plankje iets kleiner dan een A5 zagen uit een stuk board van 4 mm met een grote klem erop. Je papier dubbelvouwen erom heen, het wappert niet meer en het schrijft ook nog een s een stuk prettiger. :thumbup:

Geplaatst
Hallo allemaal,

Verser dan vers, ga zo m'n 2e en hopelijk 3e cache loggen, maar moet zeggen dat ik me verbaas dat het fenomeen pocketmod nog niet lijkt doorgedrongen te zijn tot geocacheland.

Pocketmod

Op deze pagina is rechts (in het midden ongeveer) deze link te vinden.

Download dit en pak het uit.

Copy & Paste van titel t/m hint in bv Google Docs (of willekeurig welke editor die in .PDF kan exporteren)

Verwijder eventuele kolommen die je niet belangrijk vind

Sla het resultaat op als <iets>.pdf

Start de net gedownloade converter en selecteer bij [Open PDF] het zojuist gemaakte document

Klik de andere knop en geef een zinnige naam op, en sla op

Print resultaat en vouw op de pocketmod manier

Enige nadeel is dat dit voor sommige mensen de noodzaak voor een loupe nodig zal maken, maar voor iedereen met goede ogen werkt dit prima. Een workaround voor mensen met minder goede ogen is het lettertype veel groter maken in het eerste PDF document.

>>> Suggestie <<<

Het zou erg prettig zijn en helemaal niet moeilijk om de beschrijving en cache gegevens op deze manier downloadbaar te maken als pdf, scheelt weer een paar stappen hier :thumbup:

ken ik reeds van een andere site

zoek maar eens op hpda of hipster pda

ook: www.43folders.org

getting things done van David Allen

• 1 year later...
Geplaatst

Ik print nooit wat uit...

Loop op mijn telefoon HTC Wildfire,

kan wel maar ongeveer 3 caches achter elkaar doen,

dan is mijn foon leeg :crybaby:

Ben trouwens begonnen met alleen het programma,

pas na enkele caches te hebben gevonden heb ik de site gevonden!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik gebruik mijn PDA dus zonder uitgeprinte vellen alleen moeilijke caches waar veel gerekend moet worden print ik uit.

Ik heb nog even een vraag over een PDA weet iemand hoe je adobe reader( of zoals ik nu lees pocketmode) op mijn PDA kan installeren?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...