Spring naar bijdragen

Raar Mailtje


GeoPoesz

Aanbevolen berichten

Dear Rob,

We have had a report that your cache GCXXXXX and the trackables inside were dropped off at a garage sale to sell. I have the contact email of the person who was holding the garage sale and currently has your cache.

Could you please reply to this email, so that I can put you in touch with that person and you can retrieve the cache?

Thank you!

 

Sandy Barker

Volunteer Program

________________________________________

Groundspeak - The Language of Location

 

Bovenstaand mailtje kreeg ik vandaag binnen, het betreft een nog niet geplubiceerde cache .......................... :lol1:

Phishing mail??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kreeg laatst ook een mail, met iets van gratis geocaching producten om te testen.

Hup de prullenbak in gedaan. Het was mij iets te vaag en het adres waar het vandaan kwam deed ook al meteen onraad vermoeden.

 

Je weet het nooit, dus bij twijfel gaat ie weg. Als ze mij echt nodig hebben, sturen ze wel een pb of een 2de mail. Denk ik dan.

 

@ Team Prof x: Wil groundspeak graag dat je zulke mails doorstuurt?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, zal ik volgende keer doen.

 

Van de week kreeg ik mail zogenaamd vd bank, dat had ik meteen gemeld en stond dezelfde dag iid een waarschuwing op de site en dag erna kreeg elke klant een mail met de waarschuwing, was dus een pishing mail.

 

Fijn om te weten dat GS er ook iets mee doet, dat wist ik niet, bedankt. :)

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin nu te twijfelen of ik mijn mailadres zo maar op de site moet laten staan of gewoon eraf halen :).

Is wel een alias mailadres maar toch :blush:

Er zijn natuurlijk bots die op mailadressen scannen.

 

Is een overweging waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin nu te twijfelen of ik mijn mailadres zo maar op de site moet laten staan of gewoon eraf halen :( .

Is wel een alias mailadres maar toch :(

Er zijn natuurlijk bots die op mailadressen scannen.

 

Is een overweging waard

 

Moet je voor de grap je email adres eens googlen.... piet.achternaam@domein.extentie als je dat doet met quotes er omheen dan kom je heel vaak tot de ontdekking dat je je email adress op meer plekken hebt achtergelaten dan je lief is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je voor de grap je email adres eens googlen.... piet.achternaam@domein.extentie als je dat doet met quotes er omheen dan kom je heel vaak tot de ontdekking dat je je email adress op meer plekken hebt achtergelaten dan je lief is :)

 

Gedaan met eigen en teamadres die beide op veel plekken staan: aantal hits 0.0

Dit werkt dus niet zo makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je voor de grap je email adres eens googlen.... piet.achternaam@domein.extentie als je dat doet met quotes er omheen dan kom je heel vaak tot de ontdekking dat je je email adress op meer plekken hebt achtergelaten dan je lief is :rolleyes:

 

Gedaan met eigen en teamadres die beide op veel plekken staan: aantal hits 0.0

Dit werkt dus niet zo makkelijk.

 

 

idd met meel adressen werkt het niet.

 

maar type je cache naam of online gamenaam maar eens in dan krijg je wel veel hits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......

maar type je cache naam of online gamenaam maar eens in dan krijg je wel veel hits.

Ja handleiding werkt echt goed :rolleyes:

Ongeveer 3.230.000 resultaten (0,16 seconden) op google :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja handleiding werkt echt goed :thumbup:

Ongeveer 3.230.000 resultaten (0,16 seconden) op google :lol1:

 

 

Hm, als ik "De Oliva's" type op google dan krijg ik eerst een pagina met allemaal andere Olivas ( zonder ' dus) waar ik niet om heb gevraagd (bedankt Google...) en op pagina twee pas ons profiel.

 

Moet ik me toch ernstig zorgen gaan maken over onze naamsbekendheid! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist bevestiging gekregen van Sandy dat dit inderdaad een "echt" e-mail is en geen "phishing". Ik ga kontakt opnemen met GeoPoesz via PM.

 

Het is inderdaad een raar verhaaltje met meerdere mogelijke oorzaken.

 

(Nee, ik doe ook geen phishing hier.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...