Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb wat vraagjes over functies op de Oregon 400T

Ik heb vandaag geprobeerd de Isale Delte Veecaten (GC1NG50) cache te tussen Kampen en Zwolle. Daar moet je van drie waypoints de afstand tot de cache bepalen. Ik kan dat met tools op mapsource, maar dat heb ik in het veld niet beschikbaar. Is er een manier om op de Oregon 400T dat te doen? Ik heb 'm niet kunnen vinden.

Bij de zoektocht naar de oplossing voor hierboven vond ik het volgende waar ik ook niets van begrijp. Als ik bij "stel in" kies voor hofdmenu, kan ik buttons verplaatsen en verwijderen. Ik kan door alle buttons heenbladeren. Aan het eind staan drie buttons, te weten "Man overboard" "sight N Go" "waypoint Averaging". Ze zijn doorgestreept en niet actief. Wat ik ook doe, ik kan die buttons niet actief maken. Hoe kan dat wel?

Geplaatst (bewerkt)

Deze opgave kun je met de Oregon niet eenvoudig doen. Ikzelf heb op mijn I-Pod een app zitten waarmee ik dit kan doen. De fraaie oplossing die de Etrex hiervoor had met de gevarencirkels is helaas niet opgenomen in de Oregon. Als je die mogelijkheid niet hebt, dan kun je iteratief te werk gaan. Dus eerst op naar het eerste punt gaat tot je ongeveer op de gewenste afstand bent, vervolgens op het andere punt orienteren tot je weer op de gewenste afstand bent etc. Of je neemt je oude GPS mee en orienteert met de ene op WP1 en met de andere op WP2.

Volgens mij kun je menukeuzes op de volgende manier weer actief maken:

- Instellen, hoofdmenu

- Achteraan staan de niet actieve menu's (op de 450 zijn ze grijs)

- Klik er een aan, die wordt nu blauw

- Klik een menu door ze aan te klikken en vervolgens een menuknop die wel actief is aanklikken (deze zijn helder).

- Het niet actieve menu wordt nu ook helder

bewerkt door topzoekertje
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Bij je vraag over afstand kan ik niet helpen.

Ik heb sinds dit weekend een oregon en heb ook even zitten stoeien met niet actieve icoontjes. De oplossing is net zoiets als Windows, waarbij je op start moet klikken om te gaan afsluiten.

-Klik op het icoon dat inactief is en dat je weer actief wil maken. (Deze wordt blauw).

-Klik daarna op het prullenbak icoontje dat onderaan staat. Je icoon is nu weer actief.

Omgekeerd werkt het ook. Wil je icoontjes inactief maken, dan selecteer je het actieve icoontje en klik je op de prullenbak. Het verwijderde icoontje is dan inactief en in het hoofdmenu niet meer zichtbaar.

Je moet om dit te doen natuurlijk wel in stel in -> hoofdmenu zitten van het profiel waarin je dat wil wijzigen.

Succes

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...