jetje Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 Bij het geochachen gebruik ik een tomtom one. Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee een projectie kan toepassen. Of is er een manier om het handmatig te doen? B.v. N 51 44.426 E5 44.447: projectie 176graden 159 m
De Haelder Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 Volgens mij is dat met een tomtom niet mogelijk. Enige oplossing is thuis de projectie uitvoeren en dan de nieuwe coördinaten in de tomtom zetten.
The cache busters Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 Bij mijn weten gaat dat niet met TomTom. Vind het zoiezo wel knap cachen met TomTom. Als je een smartfone hebt kan je eventueel een app erop zetten. Voor iPhone is daar zeker een app voor.
dutchgoldwing Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 (bewerkt) Bij het geochachen gebruik ik een tomtom one. Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee een projectie kan toepassen. Of is er een manier om het handmatig te doen? B.v. N 51 44.426 E5 44.447: projectie 176graden 159 m helaas gaat deze optie niet met TomTom ja kan het wel bv met pgct of met gctools dit zijn progammatjes die je op een windows mobile kan draaien. maar als je WM heb dan zou ik voor andere software kiezen om te cachen O.a gatecacher of Nicque je kan wel met poi edit de coords veranderen. zelf gebruik ik wel tomtom voor naar de startcoords van een multi te rijden en tradi's die langs de openbare weg liggen ! 16 mei 2010 bewerkt door dutchgoldwing
Harmless_52 Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Ik gebruik ook de tomtom one om te cachen, en inderdaad kun je daarmee niet projecteren. Als ik moet projecteren doe ik dat thuis met een zelfgemaakt exel programma, In het veld doe ik het met de rekenmachine, met een spiekbriefje voor de formules. Ik stuur je vanavond een PB met een rekenvoorbeeld.
Amras Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 Ik gebruik zelf ook een tomtom (XL IQroutes) om te cachen. Ik ken het probleem. Ik heb daarom altijd een kompas bij me als ik aan het cachen ben. Ik heb 1x moeten projecteren, en toen heb ik in het veld met behulp van het compas een handmatige projectie gedaan. Als het terrein onoverzichtelijk is zal deze methode wat lastiger werken, maar het is een oplossing die kan werken.
cve.gps Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 Wanneer je naast de TomTom een PDA bij je hebt, kan PGCT je behulpzaam zijn.
thex Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 Ik heb er ooit bijna een FTF mee verloren. Konden we de laatste meters naast de weg toch niet meer rechttrekken. Foei thex, foei.
Aanbevolen berichten