Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij het geochachen gebruik ik een tomtom one. Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee een projectie kan toepassen. Of is er een manier om het handmatig te doen? B.v. N 51 44.426 E5 44.447: projectie 176graden 159 m

Geplaatst

Volgens mij is dat met een tomtom niet mogelijk.

Enige oplossing is thuis de projectie uitvoeren en dan de nieuwe coördinaten in de tomtom zetten.

Geplaatst (bewerkt)
Bij het geochachen gebruik ik een tomtom one. Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee een projectie kan toepassen. Of is er een manier om het handmatig te doen? B.v. N 51 44.426 E5 44.447: projectie 176graden 159 m

helaas gaat deze optie niet met TomTom

ja kan het wel bv met pgct of met gctools

dit zijn progammatjes die je op een windows mobile kan draaien.

maar als je WM heb dan zou ik voor andere software kiezen om te cachen O.a gatecacher of Nicque

je kan wel met poi edit de coords veranderen.

zelf gebruik ik wel tomtom voor naar de startcoords van een multi te rijden en tradi's die langs de openbare weg liggen !

bewerkt door dutchgoldwing
Geplaatst

Ik gebruik ook de tomtom one om te cachen, en inderdaad kun je daarmee niet projecteren.

Als ik moet projecteren doe ik dat thuis met een zelfgemaakt exel programma,

In het veld doe ik het met de rekenmachine, met een spiekbriefje voor de formules.

Ik stuur je vanavond een PB met een rekenvoorbeeld.

• 3 months later...
Geplaatst

Ik gebruik zelf ook een tomtom (XL IQroutes) om te cachen. Ik ken het probleem. Ik heb daarom altijd een kompas bij me als ik aan het cachen ben. Ik heb 1x moeten projecteren, en toen heb ik in het veld met behulp van het compas een handmatige projectie gedaan. Als het terrein onoverzichtelijk is zal deze methode wat lastiger werken, maar het is een oplossing die kan werken.

Geplaatst

Ik heb er ooit bijna een FTF mee verloren. Konden we de laatste meters naast de weg toch niet meer rechttrekken. Foei thex, foei.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...