Spring naar bijdragen

Updaten Van Caches In Gsak


Team vandermmeer

Aanbevolen berichten

Goeiendag lezer en collega-cacher,

 

als gebruiker van GSAK poog ik steeds meer goodies uit het systeem te trekken. Waar ik nu naar op zoek ben is een macro die mijn 'nog niet gevonden, maar wel al in GSAK aangebrachte caches' update. M.a.w. een aantal caches die ik nog moet doen zijn door mij bijvoorbeeld vorige maand gedownload. Ondertussen kan e.e.a. gewijzigd zijn, dus draag ik zorg voor een last-minute update voordat ik weer ga cachen. Nadeel is dat ik dat nu cache-voor-cache aan moet klikken om daarna vanuit geocaching.com weer de button GPX eXchange File te klikken, waarna de cache weer current is. Dit zou ik dus in één slag voor al mijn 'nog niet gevonden' caches willen uitvoeren.

 

Iemand die daar iets voor weet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De basis hiervoor zijn pocket queries, die je dan met bijvoorbeeld de macro getmail kan ophalen en laden in GSAK. Dit is wat mij betreft de basis om GSAK goed te kunnen gebruiken.

De meeste gebruikers hebben een 20-tal PQ aangemaakt, waarmee alle Nederlandse caches worden geactualiseerd.Je kunt deze PQ niet allemaal op één dag draaien. De database loopt zo maximaal een week achter.

Voor het gebruik maken van PQ moet je wel premium member zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poging gewaagd; gaat 'm [nog] niet worden.

 

Nadat ik de PQ heb aangemaakt wordt er slechts een bericht naar mijn gmail-account gezonden waarin vermeld wordt dat de gpx.zip te downloaden is op ............ geocaching.com. Zo werkt de functie Getmail binnen GSAK dus even ook niet meer, er zitten immers geen attachments aan de ontvangen email. Gewijzigde functionaliteit binnen geocaching.com???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poging gewaagd; gaat 'm [nog] niet worden.

 

Nadat ik de PQ heb aangemaakt wordt er slechts een bericht naar mijn gmail-account gezonden waarin vermeld wordt dat de gpx.zip te downloaden is op ............ geocaching.com. Zo werkt de functie Getmail binnen GSAK dus even ook niet meer, er zitten immers geen attachments aan de ontvangen email. Gewijzigde functionaliteit binnen geocaching.com???

 

dat slaat zeker op de nieuwe functionaliteit van PQ met 1000 caches.

 

Ik heb zelf nog steeds 20 PQs met max 500 caches die netjes als attachments meekomen en dan als zip-file direct in GSAK kunnen worden ingeladen.

Ik heb vijf setjes van vier PQs (zodat ik elke dag nog een extra PQ kan draaien) die op wo t/m zo binnenkomen en telkens op basis van datum van plaatsing een blok van net iets minder dan 500 caches genereren.

Na elk setje ingelezen te hebben, draai ik een macro om te controleren op geacrhiveerde caches, zodat ik altijd heel Nederland maximaal een week oud heb.

Via mijn PDA kan ik dan in het veld nog live op gc.com kijken, en dit blijkt in de praktijk allemaal goed te werken. Nog geen tien minuten werk per dag en scheelt uren in het veld.

 

Opzetten kost even wat meer tijd, maar daarna werkt het dan ook feilloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de beschikbare GPX.ZIP bestanden download en ergens op schijf opslaat, kun je ze vervolgens in GSAK met de optie "LOAD GPX, LOC, ZIP" inlezen en verwerken. Inderdaad wat extra handelingen in vergelijking met de "Get data via e-mail" optie maar nog steeds veel minder werk dan ze 1 voor 1 downloaden en verwerken.

 

Wellicht dat er binnenkort een macro komt die ze weer automatisch verwerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sla de bestanden op op de computer, stuur deze in 1 e-mail naar het e-mailadres dat ik in GSAK heb staan, en dan haal ik deze e-mail met ong. 11 PQ's (zip) op in GSAK en de rest gaat zoals gewoonlijk automatisch.

 

 

Als je de gedownloade zip bestanden opslaat in dezelfde map welke je bij get mail hebt ingesteld (folder name to save attachments) en je drukt op de getmail knop ,dan neemt hij ze vanzelf mee bij het controleren van je mail.

Scheelt weer een mailtje en dus handeling :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...