Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@paienne

De Reviewer kan middels allerlei kaartmateriaal en overleg met de eigenaren veel lokale info krijgen en dus meestal goed beoordelen of iets kan.

Maar hij kan zich natuurlijk best eens vergissen... Misschien heeft ie dat bij jouw cache gedaan, misschien ook niet.

Het is mij onduidelijk hoe verstorend die tradi is. Hoe dicht bij een WP van jou ligt ie dan?

PS: Ik begrijp dat dit niet leuk is voor jullie. Wij hebben ook eens iets vervelends gehad waardoor cachers door een voor de hand liggende rekenfout in een cache bovenop een cache van onszelf terecht kwamen. Dat is vervolgens in goed overleg met de maker van die andere cache opgelost. Duurt natuurlijk even, maar uiteindelijk komt het allemaal goed :blink:

Geplaatst
...knip...

De regel geldt alleen voor fysieke plaatsen. ..knip...

Ik ken wel 4 locaties waarbij de fysieke caches minder dan 161 meter uit elkaar ligt, zelfs een locatie waarbij de caches minder 4an 50 meter uit elkaar liggen

en zelfs een traditional waar later een wp van een multi op zelfde punt kwam

(en voor de goede orde ik ga geen namen van medecachers en caches noemen!!!)

dus er is geen eenduidigheid mijns inziens

Geplaatst
@paienne

De Reviewer kan middels allerlei kaartmateriaal en overleg met de eigenaren veel lokale info krijgen en dus meestal goed beoordelen of iets kan.

Maar hij kan zich natuurlijk best eens vergissen... Misschien heeft ie dat bij jouw cache gedaan, misschien ook niet.

Het is mij onduidelijk hoe verstorend die tradi is. Hoe dicht bij een WP van jou ligt ie dan?

PS: Ik begrijp dat dit niet leuk is voor jullie. Wij hebben ook eens iets vervelends gehad waardoor cachers door een voor de hand liggende rekenfout in een cache bovenop een cache van onszelf terecht kwamen. Dat is vervolgens in goed overleg met de maker van die andere cache opgelost. Duurt natuurlijk even, maar uiteindelijk komt het allemaal goed :blink:

De Tradi ligt op exact 13 meter afstand, aan de andere kant van het pad op exact dezelfde hoogte.

Maar ik weet niet waarom Kruimeldief niet reageert, ik weet iedereeen kan zich eens vergissen maar doe dan niet alsof je geen fouten maakt en herzie je besluit.

Geplaatst

Als die moeilijke mystery dan ook moeilijk verstopt is is er niets aan de hand :blink:, vaak zijn moeilijke mysteries verstopt op een iets te makkelijke manier, herkenbaar aan het brandstapeltje of standaard dingetje van desbetreffende cachelegger, ik noem dat bij deze een "cacheleggershandtekening"

Geplaatst
De Tradi ligt op exact 13 meter afstand, aan de andere kant van het pad op exact dezelfde hoogte.

Maar ik weet niet waarom Kruimeldief niet reageert, ik weet iedereeen kan zich eens vergissen maar doe dan niet alsof je geen fouten maakt en herzie je besluit.

De stappen die je kan ondernemen, zijn volgens de guidelines:

If, after exchanging email with the reviewer, you still feel your cache has been misjudged, your next option is to ask the volunteer to post the cache for all of the reviewers to see in their private discussion forum. Sometimes a second opinion from someone else who has seen a similar situation can help in suggesting a way for the cache to be published. Next, you should feel free to post a message in the "Geocaching Topics" section of the Groundspeak Forums to see what the geocaching community thinks. If the majority believes that it should be published, then Groundspeak administrators and volunteers may review the submission and your cache may be unarchived. Finally, if you believe that the reviewer has acted inappropriately, you may send an email with complete details, waypoint name (GC*****) and a link to the cache, to Groundspeak’s special address for this purpose: appeals@geocaching.com.
Geplaatst

Als twee caches aan verschillende kanten van een kanaal liggen, en dus misschien maar 50 meter uit elkaar dan is er niets aan de hand. Dat is geloof ik zo'n voorbeeld waar de regel niet strikt wordt gehanteerd. Maar het is absoluut wel fatsoenlijk om contact op te nemen met de eigenaar van de al aanwezige cache.

Ik lees in het andere draadje dat de tradi op 15 meter ligt van een fysiek WP. Dat is inderdaad veel te dicht bij. Erg jammer...

Ik zou toch proberen er gewoon in goed overleg uit te komen.

In het UITERSTE geval, dus als de eigenaar helemaal niet op je vragen reageert, is er de optie van een "Needs Archived" logje... Dat komt ook bij de reviewer langs... dacht ik.

Maar dat is wel erg onvriendelijk naar de legger. Is die misschien nog wat onervaren en heeft misschien wat coaching nodig?

Geplaatst

Geduld is een schone zaak, de man heeft ook nog een leven naast het reviewen.

Geplaatst (bewerkt)
Als twee caches aan verschillende kanten van een kanaal liggen, en dus misschien maar 50 meter uit elkaar dan is er niets aan de hand. Dat is geloof ik zo'n voorbeeld waar de regel niet strikt wordt gehanteerd. Maar het is absoluut wel fatsoenlijk om contact op te nemen met de eigenaar van de al aanwezige cache.

Ik lees in het andere draadje dat de tradi op 15 meter ligt van een fysiek WP. Dat is inderdaad veel te dicht bij. Erg jammer...

Ik zou toch proberen er gewoon in goed overleg uit te komen.

In het UITERSTE geval, dus als de eigenaar helemaal niet op je vragen reageert, is er de optie van een "Needs Archived" logje... Dat komt ook bij de reviewer langs... dacht ik.

Maar dat is wel erg onvriendelijk naar de legger. Is die misschien nog wat onervaren en heeft misschien wat coaching nodig?

Het betreft zeker een onervaren legger, heeft nauwelijks iets gevonden. Maar ik heb zelfs mijn hulp aangeboden om het te verplaatsen, eventueel samen een andere plek te zoeken en te helpen met het updaten van de coordinaten. Maar zijn reactie is: het is goedgekeurd en waarom zou ik het moeten verleggen? Dus zolang Kruimeldief niet reageerd kan ik niets doen! Want als ik een logje zet bij zijn tradi dan verraad ik ook daarmee mijn fysieke waypoint stage of a multi.

bewerkt door paienne
Geplaatst

Geduld is een schone zaak, de man heeft ook nog een leven naast het reviewen.

Geduld is zeker een schone zaak maar een half jaar moet toch voldoende zijn om te reageren? Aolang is het al geleden dat er een klacht is ingediend omdat bij een medecacher op zijn eindlocatie een nog een cache werd geplaats op nog geen 30 meter afstand! Ook daar heeft KD nog niet op gereageerd?!

Geplaatst (bewerkt)

Das dus raar, probeer twitter eens (als dat niet al gedaan is), lijkt erop van iets echt letterlijk meten en dan met twee maten of heb ik het nu mis......

(kan ook een cachelegger herrinneren op het forum die dus een afwijzing kreeg omdat zijn cache te dicht bij een andere bestaande lag...)

bewerkt door Mr.Atari
onnodig quoten, aangehaalde bericht staat erboven
Geplaatst (bewerkt)

DAarom zou ik weleens willen weten of hier in Nederland voor die reden ooit wel eens zijn afgekeurd, dacht het namelijk niet!

bewerkt door Mr.Atari
onnodig quoten, aangehaalde bericht staat erboven
Geplaatst

@all

zoals al eerder is gemeld in dit draadje is het een zaak van gc.com. Recentelijk heb ik bij een vriend van mij ook gezien dat procedure bij gc.com voor dit goed werkt. Komt het antwoord dat je niet wilt , dat kan maar je krijgt in iedergeval een antwoord.

Kruimeldief reviewed met een strakke maar eerlijke hand, hij past de regels toe die foor gc worden opgestled maar weet altijd een nederlandse kijk op zaken te geven. Dus zo slecht is het niet en ook niet onredelijk

Misschien mosterd naar de maaltijd.... maar dit soort draadjes leveren uiteindelijk een discussie op die niet altijd direct iets te maken heeft met het onderwerp dus wees voorzichtig

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Paienne,

Als ik denk dat ik weet waar je het over hebt, dan vraag ik me af of het echt zo'n probleem is. In het ene geval zoek je een eindcache, in het andere geval informatie om mee verder te kunnen. Wanneer je de eindcache vindt, besef je dat het je niet verder zal helpen om de andere cache af te maken. Maar je hebt wel gelijk, ze liggen heel erg dicht bij elkaar en het zal vaker verwarring geven. En de plek van de traditional is niet zo specifiek, dat het niet een tiental meters verplaatst kan worden. Jammer dat het andere team zich wat star opstelt.

Heb je al voorgesteld om zijn cache te verplaatsen en in jouw cache melding te maken van een extra traditional die op jouw route gevonden kan worden? Dat maakt zijn cache ook meteen aantrekkelijker.

Misschien dat andere cachers ook een vriendelijk verzoek kunnen doen bij de andere legger? Ik wil best een mailtje sturen, maar moet dan wel zeker weten dat het het juiste punt is.

Als je er prijs op stelt (en denkt dat het kan werken, ik ken de andere cachelegger niet, geloof ik) zal ik je in een PM mijn vermoeden sturen.

Groetjes

Hans-Finbar.nl

Vergeet antwoord op je vraag te geven:

Bij een multi van mij in voorbereiding, die een stukje buitenland meenam, kreeg ik de vraag van een duitse reviewer of ik er problemen mee zou hebben als er bij een tussenpunt van mijn cache op 10 meter afstand een traditional gelegd zou worden. Onderling hebben we het toen op kunnen lossen. De reviewer vond dat ie eerst met mij moest overleggen, omdat mijn cache, hoewel nog slechts als plan, toch eerder was.

Groetjes na edit,

Finbar.nl-Hans

bewerkt door Finbar.nl
Geplaatst

Ik ben natuurlijk niet op de hoogte om welk probleem het gaat binnen je in ontwikkeling zijnde cache, waardoor deze wordt afgekeurd. Maar kennelijk komt je met een onderdeel te dicht bij die eindlocatie van een traditionel. Je wil nu, dat de eigenaar deze verplaatst ten gunste van jouw cache, als ik het goed begrijp. Maar deze is niet helemaal meewerkend en dus blijft je probleem bestaan. In hoeverre is het nu niet mogelijk/handig om zelf je route aan te passen, zodat het wel volgens de regels goedgekeurd kan worden?

Tevens zie ik een aantal opmerkingen over kennelijke afwijkingen van de regel, waardoor en binnnen de afstand van 162m toch caches of wp's zijn aangetroffen. De vraag doet zich dan natuurlijk voor, heeft Kruimel dit goedgekeurd, of heeft de cachelegger na toestemming, de gegevens van zijn aanvraag in de praktijdk zodanig aangepast, dat het op papier klopt, maar in de praktijk niet ! Dat gebeurd nml. ook door sommige cachers. :blink:

Geplaatst

Om te voorkomen dat we in deze discussie te ver afwijken denk ik dat het goed is om hier de discussie te stoppen.

Even een samenvatting. Het moet duidelijk zijn voor iedere cacher dat er verschillende wp zijn met elk een specifiek kenmerk en functie.

Iedere legger moet daarvan zeker op de hoogte zijn.

Een legger moet rekening houden met de plaatsting van zijn cache en in overleg gaan met de andere cacher VOORdat de cache wordt aangeboden ter review.

Mocht je als legger niet van het bestaan afweten van zo'n wp dan zou de reviewer (bij ons Kruimeldief) dit moeten signaleren en de cache met opmerkingen moeten afkeuren. De reviewer zou bij gegronde klachten allerter moeten reageren.

Helaas is het in mijn geval op deze punten mis gegaan.

Maar omdat het maar een stom (maar wel leuk) spelletjes is, wil ikde zaak niet op de spits drijven en kijk ik wel wat er verder van komt.

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik hoop dat een ieder hiervan kan leren en dat we elkaar blijven respecteren om onze hobby leuk te houden.

Groeten Paienne.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...