Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil binnenkort onze eerste cache gaan plaatsen.

We zitten te denken om hier een onderwerp bij te gebruiken. En omdat het een kindercache wordt hadden we een figuur uit een bekend kinderboek bedacht.

Het zou dan een mysterie worden waar wat vragen over dit figuur gevraagd worden.

Zou ik dan toestemming van de schrijver moeten hebben?

Geplaatst

Ik denk van niet.

Tenzij je letterlijk hele stukken uit een boek of dergelijks gaat publiceren.

Maar als je informatie van internet haalt, kan het best.

Als je dan ook nog netjes erbij vermeld van welke bron het komt, is het volgens mij prima.

Geplaatst

Als je plaatjes op de site zet van bijvoorbeeld Disney, moet je formeel toestemming hebben en ik meen me te herinneren dat ze daar niet makkelijk over doen.

Als je een eigen verhaal maakt op basis van een bestaand verhaal, wordt dit ook niet gewaardeerd. Bij alleen vragen stellen over een bestaand verhaal zie ik geen problemen.

Geplaatst
Suske en Wiske is toch niet van Disney?

Nee, dat is van Willy Vandersteen en zijn troepen :thumbup:

En dat het al eens is gedaan, wil het niet zeggen dat het mag :)

Geplaatst

De een zal er een probleem van maken, de ander niet. Zo weet ik dat een van de mede-forumleden een aantal jaren geleden een aantal Nijntje caches had, maar daarvoor op de vingers is getikt. Hij kreeg daarvoor ook later geen toestemmng.

Ik zou daarom voor de zekerheid vooraf even vragen.

Geplaatst

Oke ik zal eerst mijn verhaal maken. En daarna zal ik een mailtje naar de schrijver sturen om toestemming te vragen.

Het gaat hier overigens om een Nederlandse schrijver en niet om disney.

Geplaatst

Als je toch zelf een verhaal maakt, waarom bedenk je dan niet zelf een karakter?

Desnoods doe je een oproep hier op het forum, wie de leukste hoofdpersoon kan bedenken/tekenen.

Wie weet wordt het karakter nog wel beroemd!!! (en moet men straks 1 vd forumleden om toestemming vragen voor het gebruik daarvan)

Geplaatst
Als je toch zelf een verhaal maakt, waarom bedenk je dan niet zelf een karakter?

Desnoods doe je een oproep hier op het forum, wie de leukste hoofdpersoon kan bedenken/tekenen.

Wie weet wordt het karakter nog wel beroemd!!! (en moet men straks 1 vd forumleden om toestemming vragen voor het gebruik daarvan)

Dat is wel een leuk idee. Maar ik had het onderwerp vooral nodig om er leuke vragen voor kinderen van te gebruiken.

Dat leek me wel leuk.

Voor een echt verhaal gaat mijn fantasie niet ver genoeg helaas.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...