Spring naar bijdragen

Nieuwe cache plaatsen door newbee  

76 leden hebben gestemd

1. 1. Iemand die zelf een cache wil plaatsen...

• ...hoeft zelf nog nooit iets gevonden te hebben
      10
    • ...moet zelf minstens 10 caches gevonden hebben
      3
    • ...moet zelf minstens 25 caches gevonden hebben
      4
    • ...moet zelf minstens 50 caches gevonden hebben
      17
    • ...moet zelf minstens 100 caches gevonden hebben
      33
    • ...anders, namelijk ... (toelichten in reactie)
      9

Aanbevolen berichten

Geplaatst
- Ervaring is goed, maar het gevaar bestaat dat je alleen op de platgetreden paden blijft- die ken je immers.

Blijf vooral op de platgetreden paden. In de final van mijn kunstroute zit iets wat ik nog nooit ben tegen gekomen bij een andere cache. Een paar bezoekers hadden de bedoeling door, maar de meerderheid klaagt daarover.

Persoonlijk vind ik de manier om het eindcoordinaat de bepalen bij bijvoorbeeld http://coord.info/GC255K6 vreemder. (Wel een mooie cache overigens, zeker een aanrader) en er schijnen ook mensen te zijn die weten hoe http://coord.info/GC1DCTH opgelost moet worden :)

Tc

Geplaatst (bewerkt)
- Ervaring is goed, maar het gevaar bestaat dat je alleen op de platgetreden paden blijft- die ken je immers.

Blijf vooral op de platgetreden paden. In de final van mijn kunstroute zit iets wat ik nog nooit ben tegen gekomen bij een andere cache. Een paar bezoekers hadden de bedoeling door, maar de meerderheid klaagt daarover.

knip...

Da's heel persoonlijk natuurlijk, maar ik zie graag creatieve en inventieve dingen. Het is ook een soort beloning als je de bedoeling van de cachelegger snapt.

bewerkt door De Oliva's
Geplaatst

Ik denk dat het belangrijk is dat je vooral de gedachte achter het cachen in de gaten houdt.. )cachen is een stiekeme hobby en deel mooie plekjes met anderen...' als je dat door hebt ben je al goed bezig... ik heb niet zozeer veel geleerd van mijn eerste 50 of 100 caches.... Ik ben pas begonnen met leren toen ik met ervaren cachers op pad ging, nog steeds heb ik de neiging als ik weet waar een cache ligt om te enthousiast erheen te willen rennen (De Diedb methode ;-) ) maar gelukkig heb ik altijd Patje bij me die me dan weer even terugfluit.

Met leggen is het hetzelfde, mijn mystery heb ik door een aantal mensen laten proefpuzzelen, zodat ik wist dat het te doen was en ik ben nu met een multi bezig, waar ik ook cachers om hulp vraag als het nodig is en ook iemand proef laat lopen voor ik hem online gooi, dan krijg ik gelijk terugkoppeling en kan ik nog dingen wijzigen zodat het voor iedereen een leuke tocht is... en tja... het komt altijd voor dat iemand een tocht minder leuk vind.. zo begreep ik de massa's geo dórs van wie is de mol niet. maar voor een ander kan het een mega bijzondere tocht zijn.

Verder kan je geen restricties aan een account gaan binden want sommige mensen maken speciaal een account aan zodat nietmand weet wie er achter een bepaalde cache zit terwijl ze echt wel de nodige ervaring hebben (een Phoenix Night bv en die ene cache blijft een aanrader..)

Geplaatst (bewerkt)
Kom op mensen, hoe vaak is deze discussie al niet gevoerd.....

Mijn mening:

- Onwetendheid maakt creatief, maar het gevaar bestaat dat je dingen over het hoofd ziet.

Wordt ik nog filosofisch op m'n ouwe dag ook :rolleyes:

Haha, precies mijn mening.

Komt dat door de verhuizing naar Limburg ;-) ?

Edit: Ik vraag me af wat een query zou opleveren. Een query die aangeeft hoeveel caches iemand gevonden heeft voordat hij zelf een cache gelegd heeft. Volgens de poll geeft 50% aan dat je eerst zelf 100 caches gevonden moet hebben voordat je een cache mag leggen. Ik geloof er geen snars van.

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst

Ik denk dat het stellen van een grens van minimaal aantal gevonden caches voordat je mag plaatsen onzin is. Het gaat vooral om de creativiteit en daarbij wat technische kennis. Het kan heel goed zijn dat iemand die 500 caches heeft gevonden zelf nooit een geode cache kan plaatsen omdat het bijvoorbeeld ontbreekt aan creativiet of gewoon aan de juiste dosis inzet. Aan de andere kant kan iemand die zelf weinig caches heeft gevonden met veel enthousiasme een prima cache samenstellen.

Het stellen van een x-aantal gevonden caches is sowieso onzin omdat iedereen cachen op zijn of haar eigen manier beleefd. het is al veel vaker besproken maar bij sommige gaat het puur om de punten jacht en deze mensen nemen bijvoorbeeld ook genoegen met het loggen van minder interessante caches. Aan de andere kant heb je mensen die weinig loggen maar wat ze loggen zijn dan de 'kwaliteits caches'

Ik kan mij weer wel voorstellen dat er op een andere manier iets aan bijvoorbeeld de kwaliteit of ode wildgroei aan caches wordt gedaan. je zou bijvoorbeeld als regel kunnen maken dat iedereen 'slechts' tien caches mag plaatsen Als iemand dan een 11e cache wil gaan plaatsen kan deze persoon zelf zijn eigen caches kritisch bekijken en de keuze maken welke cache het archief in gaat.

De hoeveelheid gelogde caches is totaal gen garantie voor kwaliteit. Het valt mij bijvoorbeeld op dat het vaak juist de beginende cachers zijn die de moeite nemen om uitebreidere logs te schrijven of om een poging te doen een pdracht diee aan en TB hangt te vervullen.

Kwaliteit, capaciteit etc het is allemaal subjectief, wat de een fantastisch vind kan een ander juist weer helemaal niets vinden.

Geplaatst
Ik kan mij weer wel voorstellen dat er op een andere manier iets aan bijvoorbeeld de kwaliteit of ode wildgroei aan caches wordt gedaan. je zou bijvoorbeeld als regel kunnen maken dat iedereen 'slechts' tien caches mag plaatsen Als iemand dan een 11e cache wil gaan plaatsen kan deze persoon zelf zijn eigen caches kritisch bekijken en de keuze maken welke cache het archief in gaat.

Dan heb jij met 1000 geplaatste cache een moeilijke keuze. :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...