Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Voor de mei vakantie heb ik een aantal pocket queries aangemaakt van het gebied waar we naar toe gingen. Met behulp van Spoiler Sync (http://www.anode.plus.com/spoilersync/) en gpx bestanden van de pocket queries heb ik vervolgens de spoiler foto’s gedownload om in GSAK bij de cachebeschrijving te voegen.

Nu is echter mijn IP adres door geocaching.com geblokkeerd omdat ik een “an excessive burden on geocaching.com” heb veroorzaakt als gevolg van het gebruik van een “automated data retrieval program”. Dat moet dus Spoiler Sync zijn geweest. Ik had drie queries aangemaakt, dus ik heb voor zo’n 1500 caches de spoiler foto opgevraagd.

Zijn er meer gebruikers van Spoiler Sync die deze ervaring hebben gehad?

Voor de gebruikers van Spoiler Sync: let op dat je er dus niet teveel opvraagt. Hoeveel dat dan is weet ik ook niet, die vraag heb ik wel uitgezet bij geocaching.com.

Geplaatst

Vervelend voor je, zo'n ban.

Ik gebruik ook Spoiler Sync, maar om problemen te voorkomen filter ik GSAK eerst op caches waar in de beschrijving het woordje 'Spoiler' voorkomt. Niet waterdicht, maar alles beter dan een ban.

Vervolgens check ik de caches even om te zien in welk verband het woordje 'Spoilers' wordt gebruikt.

Vaak is dat: "Geen spoilers plaatsen" of iets dergelijks. Die zijn dus niet relevant.

Alleen de caches waar staat "Zie spoiler" of zo, vink ik aan.

Tenslotte selecteer ik alleen de aangevinkte caches (F8) en draai dan pas spoiler sync.

Op die manier blijven er meestal maar enkele caches over.

Geplaatst

Inderdaad vervelend, zeker omdat je niet weet op basis van welke criteria geocaching.com de ban oplegt. Formeel mag je spoilersync helemaal niet gebruiken, maar gc.com onderzoekt volgens mij alleen gebruikers die snel achter elkaar veel foto's opvragen. Wat mij verbaast is dat het grabben van afbeeldingen met GSAK geen problemen oplevert. Dat is tenslotte ook een geautomatiseerde toepassing die niet veel anders doet dan spoilersync, maar bovendien veel meer afbeeldingen opvraagt dan Spoilersync. Heeft GSAK daar toestemming voor gekregen ? En als dat zo is, hoe maakt gc.com dan het onderscheid tussen Spoilersync en GSAK ? Ik heb geen zin in een ban en wil daarom graag weten of het grabben van afbeeldingen wel veilig is.

Geplaatst

Nooit problemen gehad met het grabben van afbeeldingen.

I.v.m. vakantieplannen de afbeeldingen van ca. 8000 caches in Noorwegen "gegrabbed" (in porties van 500).

'k Weet niet echt wat het verschil is met Spoiler Sync.

Misschien dat het grabben simpelweg een linkje ophaalt en Spoiler Sync een hele cachepagina moet laden om te zien of daar een spoiler foto op staat.

Geplaatst

Je kunt iets over het standpunt van Groundspeak vinden in de Knowledgebase:

http://support.groundspeak.com/index.php?p...page&id=230

Helaas geen indicatie over wanneer je een bepaalde grens passeert. Alleen "because we noticed that you are viewing pages faster than humanly possible."

Overigens staat er ook dat na "een cup of coffee" je er weer in zou moeten kunnen. Is dat ook zo en hoe lang duurde die Ban dan precies bij jullie?

Geplaatst

Die optie in GSAK om foto’s te grabben, kende ik nog niet. Zal eens kijken hoe dat werkt.

Ben benieuwd wat GC.com een “brief intermission” noemt, kan de site nog steeds niet benaderen, en dat is al sinds 28 april.

Geplaatst

Met grabben haal je de afbeeldingen op die in de webpagina worden getoond. Die heb je dan ook in je database en kun je offline gebuiken. Maar afbeeldingen die niet worden getoond, zoals spoilers, worden dus niet opgehaald.

Geplaatst

Als je in spoiler sync "Delay between web request" op 5 seconden zet is er niets aan de hand.

Dan kun je rustig 100 of meer spoilers ophalen.

Geplaatst

Na bijna twee weken is de block van het IP adres af. De laatste reactie van Groundspeak is vrij duidelijk mbt Spoiler Sync:"Spoiler Sync was definitely the reason that your IP was blocked. In order to avoid losing access to your account in the future you'll not want to use this program as the way it gathers data goes against the terms of use of the website. Please note that accounts or IPs are blocked automatically when it is determined that accounts are using automated systems to gather information."

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...