schatje Geplaatst 30 december 2003 Share Geplaatst 30 december 2003 Wie o wie wil mij helpen bij het instaleeren van mapsend street europe op mijn magellan meidian color?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cvcaelen Geplaatst 30 december 2003 Share Geplaatst 30 december 2003 Ik vrees dat Map Send niet geschikt is om op Uw Meridian te installeren, maar op Uw computer. Eenmaal op de computer kan je gebieden(afhankelijk van het beschikbare vrije geheugen op Uw Meridian)in Uw Meridian inladen. Groetjes, Christiaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schatje Geplaatst 30 december 2003 Auteur Share Geplaatst 30 december 2003 Ik bedoel ook de kaarten in mijn meridian te laden. ik heb al een beetje geprobeert maar het lukt tot nu toe nog niet> Ik heb 64mb geheugen en ik heb me laten vertellen dat dit genoeg is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GeoDoc Geplaatst 30 december 2003 Share Geplaatst 30 december 2003 De truuk is dat je de software op je PC installeert en de seriële kabel op je Meridian schroeft. Je moet in Map Send een bepaalde regio selekteren (lees; met de muis een rechthoek trekken) en opslaan onder een bepaalde naam. Je kunt maximaal 4 regio's selekteren die elk niet groter mogen zijn dan 16 MB. Het aantal straten en andere zaken bepalen hoe groot een regio wordt. De Randstad neemt dus veel meer plek in dan noord-NL. Zelf heb ik NL in 3 elkaar overlappende regio's verdeeld en in de Meridian geladen. Dit werkt in de praktijk prima. Je kunt dan tot op straatniveau inzoomen. 64 MB moet dus genoeg zijn maar bij scherp uitgekiende regio's van 4x 16 MB is je geheugenkaartje dus vol. SUK6 en een fijne jaarwisseling! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schatje Geplaatst 30 december 2003 Auteur Share Geplaatst 30 december 2003 Is het dan ook mogelijk om een grotere kaart te plaatsen en zo ja hoe groot maximaal? Ik ga aan de slag met de gegevens die je me heb gegeven en alvast bedankt. Je hoort wel van me of het gelukt is of niet. zo niet hoop ik meer aan je te kunnen vragen. groetje jasper en ook een prettig uiteinde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schatje Geplaatst 30 december 2003 Auteur Share Geplaatst 30 december 2003 Ik ben er mee aan de slag geweest en ik kom weer niet verder, Het programma vraagt om een com poort en ik heb een laptop en daat zit geen com poort op. Ik heb mijn meridian aangesloten via mijn usb poort. wat nu. Ik kom mischien dom over,maar op dit gebied het ik nog geen kaas gegeten. vriendelijke groet, jasper help,help,help ik wil hier mee verder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rovel Geplaatst 30 december 2003 Share Geplaatst 30 december 2003 Maar schatje, waarom doe je het dan niet eerst op een gewone pc? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schatje Geplaatst 31 december 2003 Auteur Share Geplaatst 31 december 2003 Die heb ik hier nu niet, daar is de voeding van geklapt. Maar het moet tog mogelijk zijn om het via mijn usb poort te doen Ik heb hem daar al op aangesloten. Groetjes, jasper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schatje Geplaatst 31 december 2003 Auteur Share Geplaatst 31 december 2003 Wie o wie kan mij hier a.u.b. bij helpen. groetjes, jasper En voor iedereen die dit leest alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 31 december 2003 Share Geplaatst 31 december 2003 Ik denk toch dat de kortste klap is om een seriele poort in je pc te installeren, indien mogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baarsth Geplaatst 8 januari 2004 Share Geplaatst 8 januari 2004 Maar het moet tog mogelijk zijn om het via mijn usb poort te doen Ik heb hem daar al op aangesloten. Hieruit begrijp ik dat je nog in het geheel geen verbinding met je GPS en Laptop gehad hebt? Staat je GPS NMEA ingesteld op OFF Zie menu/setup/NMEA Data overdracht stand OFF Positie overdracht instelling op ??? even testen. Theo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden