Spring naar bijdragen

Birds Eye En Nieuwe Mapsource


montebaldo

Aanbevolen berichten

In een mailing van een bekende gps zaak las ik over een voor mij nieuw product van Garmin namelijk birds eye

 

quote van deze mail

Ook basecamp sterk vernieuwd: nieuwe optie: luchtfoto's in je Dakota/Oregon!

Minder bekend dan mapsource is het gratis programma Basecamp. Vooral bedoeld voor de outdoor-toestellen. Het is te downloaden van http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp.

Een hele leuke nieuwe optie voor de Dakota en Oregon is Birdseye: je betaalt er 25 euro per jaar voor, maar vervolgens kun je luchtfoto's in je toestel laden, vergelijkbaar met Google-earth.

 

heeft iemand hier al ervaring mee?

 

mijn ervaring met andere Garmin software/firmware leert mij namelijk dat in het begin nog langs alles niet goed werkt

in de loop van de tijd wordt dit dan langzaam opgelost met updates.

 

Een mooi voorbeeld is mapsource dat nu steeds beter wordt

Ik gebruik nu sinds enige tijd de nieuwste Mapsource-beta en ziet er nu veelbelovend uit:

 

kaart mooier en sneller, kunt met muis in/uitzoomen

 

gr Montebaldo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb Basecamp pas al geinstalleerd. Vind Birdseye die 25 euro per jaar eigenlijk niet waard want het zijn volgens mij gewoon een soort Google Earth kaarten. Ik gebruik liever een topokaart, dan kun je de paden tenminste duidelijk zien :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb Basecamp wel eens geinstalleerd. Ik zag de toegevoegde waarde boven Mapsource niet zo één twee drie.... Ik heb het er weer afgehaald. Maar wellicht, dat anderen daar anders over denken of misschien heb ik wat gemist. Dat birds eye gedoe is het geld niet waard, lijkt me. Je hebt je computer toch niet bij je tijdens het cachen en via Mapsource kun je toch ook overschakelen naar GoogleEarth om je gevonden of te vinden caches van bovenaf te bekijken????

 

De nieuwe beta van Mapsource ziet er goed uit. Ik vind het wel jammer, dat het programma meent zichzelf automatisch te moeten installeren op een plaats, waar ik het niet wil hebben. Het feit, dat softwareontwikkelaars het beschikkingsrecht over mijn harde schijf willen hebben vind ik vervelend. Bovendien is het ook nog niet in het Nederlands. Maar dat zal allemaal wel goed komen bij de komst van de definitieve versie.

 

Al met al doet men bij Garmin zijn best, om van Mapsource een fatsoenlijk produkt van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...