Spring naar bijdragen

Verdwenen Cache


Rovel

Aanbevolen berichten

Vandaag zag ik dat de omgeving van mijn cache 'L30' de afgelopen week geheel is vernield. Grote stukken grond zijn weg, totaal verdwenen. De cache, bestaande uit een rond, plastic busje geschoven in een 70cm lange, dichte, van een schroefdop voorziene pvc pijp, rechtop ingegraven op een diepte van 1,50m is geheel verdwenen.

Weggespoeld door de zee tijdens de storm van het afgelopen weekeinde. De plaats waar hij lag, ligt nu ca. 1 m boven het strandniveau.

De zee heeft zijn eerste cache gevonden en het tegen alle spelregels in, maar helemaal meegenomen. Ben benieuwd of en waar de pijp met inhoud ooit nog eens boven water komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Helaas mijn vriend. De zee geeft en de zee neemt. Nu heeft de zee weer eens genomen. Kniertje zei al niet voor niets, de vis wordt duur betaald.....

Dit is meteen wel een nieuwe vorm van Geocachen. Het begint nu te lijken op iets als flessenpost.... We moeten er maar eens ideeën over ontwikkelen en indienen bij onze Amerikaans "vrienden" . Dan weten we nu al dat het niet goedgekeurd gaat worden.

 

OK

 

Krijg net een bericht van de KerstFee dat ik deze 2 dagen aardig moet zijn, ook voor *slik* Amerikanen.

 

Goed. Bovenstaande dus niet als geschreven beschouwen graag.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;) Die zich ineens bedenkt dat hij, met de kerstgedachte in gedachten, zijn 15 caches gisteren of vandaag had moeten laten aproven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het ook wel gevreesd, maar gehoopt dat het niet zo snel zou gebeuren. Moedertje Natuur dwingt op deze manier wel ontzag af. Als de mensheid nou nog eens respect voor haar kon opbrengen.

Overigens zijn jullie in het oosten weer 20 meter dichter bij de kust gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het ook wel gevreesd, maar gehoopt dat het niet zo snel zou gebeuren. Moedertje Natuur dwingt op deze manier wel ontzag af. Als de mensheid nou nog eens respect voor haar kon opbrengen.

Overigens zijn jullie in het oosten weer 20 meter dichter bij de kust gekomen.

Verklaar u nader. Is je cache zover onder water gelopen? Dat had ik ook weer niet begrepen. Dat is levensbedreigend ja. Ik kan niet verder naar het Oosten vluchten omdat ik anders in Duitsland zit. Ik ben en grensgeval zou je kunnen zeggen. Ik verzuip nog liever dan dat ik een Duitser word.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Borden aan de rand van Amsterdam voor duitsers:

Herzlich wielklemmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verklaar u nader.

Het afkalven van duinen is een boeiend proces om te volgen. De duinen lopen schuin op, door menselijke arbeid en door al het zand dat er door de wind gedurende maanden tegenaan geblazen is. Als het water de duinrand bereikt, spoelt eerst al dat aangeblazen zand weg. Als er uiteindelijk een steil randje van enkele centimeters ontstaat, zal de eerstvolgende golf niet meer dan een enkele centimeter onder het duin komen. Het is niet veel, maar het afbraakproces is begonnen. Enkele centimeters van het duin wordt door het water ondergraven, stort in en door de volgende golf weggespoeld. De volgende golf ondermijn weer een stukje duin, dat weer instort en wordt weggespoeld. Hoe verder het water komt, hoe meer duin er instort. Over een afstand van vele kilometers zijn er verzakkingen van stukken duin van wel 20-30 meter hoog te zien. Een strook van 10-20 meter duin is gewoon verdwenen, weggespoeld.

Mijn cache had ik ingegraven tegen een strandpaal die IN de duinenrij, in dat schuin oplopende gedeelte, was geplaatst. Doordat het duin is weggespoeld, staat de paal nu 10 meter van de duinenrij af.

De schuine duinhelling is nu een steile wand van ca. 20 meter hoog.

Van de strandpaal stak, toen ik de cache ingroef, een stukje van ca. 1,50m. boven het zand uit. Nu staat er een paal van ca. 4,50m.

De cache had ik op een diepte van 1,60m. ingegraven. Aanvankelijk wilde ik de pijp waar de cache in zat, aan de paal vastmaken, zodat de pijp niet kon wegspoelen. Maar ik kon geen schroeven in die paal krijgen. Als ik het wel had gedaan, dan had de pijp nu zo'n 2,5m boven het strand gebungeld.

Doordat nu een stuk van 10-20 meter duin weg is, is Nederland dus 10-20 meter smaller geworden. M.a.w. jij hoeft niet naar de kust toe, de kust komt wel naar jou toe. Je moet alleen even geduld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rovel ik leef met je mee. Het strand is altijd mooi en altijd dynamisch. Maar ik heb wel een tip voor je. Leg de cache aan de ketting, want die paal is wel blijven staan. Ik schrijf uit ervaring. Onze Kattendel is al drie keer weggewaaid (lees het maar eens na op de cache pagina's). Onze geocache ligt niet gevaarlijk voor het water maar wel voor de wind. Na een storm mist er zomaar een heel duin. Hoogtewisselingen van 5 - 10 meter zijn een peuleschil voor de wind. Na 3 caches op deze manier te hebben verloren, hebben we hem aan de ketting gelegd. En tot nu toe gaat dat goed. Ik ben na de laatste week nog niet wezen kijken. Maar als er weer zand is weggewaaid hoop ik de cache hangend aan een stevig voorwerp aan te treffen. Er kan natuurlijk ook een nieuw duin op de cache liggen. Dan wens ik de volgende geocachers veel succes met het uitgraven.

Het zou zonde zijn om hem niet te herplaatsen. Het is een mooie wandeling op een mooi afgelegen strand. En behalve de strandpaal staat er op jouw lokatie nog een stevig voorwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde hem wel vastmaken, maar die palen zijn zo hard, dat ik er geen schroef in kreeg. Als ik het had vastgelegd met een ketting om de paal, dan was ie niet weggespoeld, maar dan lag ie nu open en bloot op het strand. En da's ook niks.

Ik kijk even aan hoe de situatie daar gaat worden en zal kijken of ik hem in de toekomst herplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...