Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gisteren was ik bij de Mobile Convention Amsterdam. Daar waren ook presentaties van Layar: software waarmee het mogelijk is om extra lagen met informatie/content over de werkelijkheid te projecteren: augumented reality.

 

Zo zou je bijvoorbeeld een hotellaag kunnen gebruiken: als je in een straat met een of meerdere hotels bent, richt je de camera van je telefoon op een hotel en vervolgens krijg je bijvoorbeeld informatie over de kosten.

Op die manier zouden dus ook geocachelagen gemaakt kunnen worden. Uit een eerder bericht op dit forum kon ik reeds opmaken dat dit ook al gebeurt is.

Zelf ben ik meer geinteresseerd in de verdere mogelijkheden van Layar. Zo was er op de convention ook een presentatie van een voor Layar gemaakt spel: Splinter Cell conviction. Dit gaat een stuk verder dan de mogelijkheden die we nu van Wherigo kennen.

Ik ben benieuwd of er ook anderen zijn die gebruiksmogelijkheden van Layar voor geocaching zien. Dit even los van de vraag of het uberhaubt is toegestaan natuurlijk. Want wat niet is kan misschien nog komen.

 

Overigens is de gratis Layar-software nu alleen nog verkrijgbaar voor iPhones en Android-toestellen. Volgens de presentaties zijn ze echter ook bezig met versies voor Symbian (nokia) en andere platforms.

Je hebt er een toestel voor nodig met een camera, internet, gps en digitaal kompas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er waren daar genoeg andere presentaties waarbij ik (en anderen met mij) eraan twijfelden of het niet om een 1 april grap ging. Zo was er ook een spreker over DNA-printers: hij beweerde dat het al mogelijk is om van je eigen DNA een lever te printen :rolleyes:

Maar over deze Layer-game twijfelde ik niet. Of ben ik te naïef geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...