Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik volg een tijdje de laatste trends van Garmin omdat ik een nieuwe GPS wil kopen. Nu had ik mijn oog laten vallen op de Garmin Oregon 300. Onlangs merkte ik dat ik erg weinig online winkels zijn die de Oregon 300 verkopen. Naast de 200 verkopen ze echter wel altijd de 450. Na een vergelijking op buy.garmin.com kon ik ook nauwlijks verschillen tussen de 300 en de 450 vinden.

Iemand die hier meer van weet? Is om een bepaalde reden de 300 vervangen door de 450?

Of is de 450 een nieuwer/beter model dat iedereen koopt omdat dat deze toch maar een fractie meer kost dan een 300?

En dat vanwege de vraag de 300 gewoon niet meer ingekocht wordt?

Bij voorbaad dank.

Geplaatst

Er is wel degelijk een verschil tussen die twee.

Het zijn veel kleine dingen die het verschil maken.

Ik heb hier beide toestellen en ik ben razend enthousiast over de 450.

Een grootste verschil is het 3-assige kompas.

In de software zitten ook een aantal verbeteringen, zoals de Nederlandse tekst in de menu's

Nog een grote verbetering is het feit dat je veel sneller een satelliet fix hebt.

De ontvangst is naar mijn mening ook iets verbetert.

Zo zijn er nog wat kleinigheidjes, maar dan word het verhaaltje hier wat te lang.

Als je twijfelt, ga dan voor de 450.

De T uitvoering die yurrie currie beschrijft heeft alleen de kaart als extra, voor de rest is hij gelijk aan de 450.

Grtz. Larinagu.

Geplaatst

De 300 is een goede GPS. Maar alweer uit 2008. Zoals eerder gezegd heeft de 450 3-assen. Ook USB2.0 wordt ondersteund en is daarmee sneller met het verzenden en opslaan van routes, gpx files en kaarten.

Geplaatst

Ik bedoel inderdaad de 450 en niet de 450t. Ik wil zowieso het geld niet uitgeven aan de kaarten.

Daarom dat ik ook eerder een 300 in plaats van 400 zou nemen.

Ik begrijp nu dat de 450 gewoon een verbeterde versie van de 300 (oud model) is.

Bedankt.

Geplaatst
Er is wel degelijk een verschil tussen die twee.

Het zijn veel kleine dingen die het verschil maken.

Ik heb hier beide toestellen en ik ben razend enthousiast over de 450.

Een grootste verschil is het 3-assige kompas.

In de software zitten ook een aantal verbeteringen, zoals de Nederlandse tekst in de menu's

Nog een grote verbetering is het feit dat je veel sneller een satelliet fix hebt.

De ontvangst is naar mijn mening ook iets verbetert.

Zo zijn er nog wat kleinigheidjes, maar dan word het verhaaltje hier wat te lang.

Als je twijfelt, ga dan voor de 450.

De T uitvoering die yurrie currie beschrijft heeft alleen de kaart als extra, voor de rest is hij gelijk aan de 450.

Grtz. Larinagu.

Merk je ook verschil in de kwaliteit van het scherm? De 550(t) heeft naar verluid een beter scherm dan de 300. Geldt dat ook voor de 450(t)?

Ik bedoel inderdaad de 450 en niet de 450t. Ik wil zowieso het geld niet uitgeven aan de kaarten.

Daarom dat ik ook eerder een 300 in plaats van 400 zou nemen.

Ik begrijp nu dat de 450 gewoon een verbeterde versie van de 300 (oud model) is.

Bedankt.

Ik heb uit betrouwbare bron dat de 200, 300 en 400 modellen uitgefaseerd zullen worden. Als ik jou was, zou ik de 450 nemen.

Geplaatst (bewerkt)
Merk je ook verschil in de kwaliteit van het scherm? De 550(t) heeft naar verluid een beter scherm dan de 300. Geldt dat ook voor de 450(t)?

Het wordt wel geroepen, maar ik merk heel weinig verschil.

bewerkt door larinagu
Geplaatst

De 200, 300 en 400 worden inderdaad niet meer gemaakt.

Ik heb momenteel zowel een 300 als een 450 tot mijn beschikking. Het 3-assenkompas is inderdaad het grootste verschil. Het scherm is ook ietsjes beter, maar niet noemenswaardig vind ik.

Met Wherigo lijkt de 450 ook iets stabieler te zijn en is de weergave van knoppen veel beter. De simulatormodus icm Wherigo werkt daarentegen (bij mij) niet op de 450 (wel op de 300).

Tot slot lijkt het er voor dat er voor de x50-serie de laatste tijd meer updates uitkomen. Laatst is er voor de x50-serie een update uitgekomen waarbij het mogelijk is om zelf iconen te maken voor waypoints. Dat is nog niet mogelijk in de x00-serie.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...