Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Al uren besteed aan het programma GSAK en heel erg enthousiast, wat een mogelijkheden, geweldig!

Wat maar niet lukt, ook na het lezen van diverse gebruiksaanwijzingen, hoe kan ik alle caches van mijn bestand op google maps krijgen en dan een route hiervoor maken?

Het lukt niet om meer dan 1 cache te selecteren... Het zal niet moeilijk zijn, maar ik kom er niet uit...

Ik hoop dat je kan helpen?

ReizenReizen

Geplaatst (bewerkt)
Al uren besteed aan het programma GSAK en heel erg enthousiast, wat een mogelijkheden, geweldig!

Wat maar niet lukt, ook na het lezen van diverse gebruiksaanwijzingen, hoe kan ik alle caches van mijn bestand op google maps krijgen en dan een route hiervoor maken?

Het lukt niet om meer dan 1 cache te selecteren... Het zal niet moeilijk zijn, maar ik kom er niet uit...

Ik hoop dat je kan helpen?

Ik weet dat er een macro is waarbij je een aantal caches selecteerd op basis van een filter waarna je met die macro de beste route kunt laten uitstippelen.

Op basis van afstand geloof ik. Ik kan vanavond wel even kijken hoe die macro heet...tenzij iemand anders weet over welke macro ik het heb...

Update:

Ah. Gevonden. In dit draadje (http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=14053&hl=route) wordt verwezen naar deze macro: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...&st=0

bewerkt door BaMoMa
Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor je snelle reactie. Ik weet alleen nog niet hoe ik een macro moet opslaan. Kan jij misschien in jip-en-janneke taal zeggen hoe? Ik ga ondertussen de gebruiksaanwijzing weer doorspitten :thumbup: .

Ik heb al iets gevonden en ik hoop dat ik er uit ga komen, nogmaals bedankt!

bewerkt door Mr.Atari
overbodige quotes verwijderd.
Geplaatst (bewerkt)

Het lukt mij niet om de macro aan het werk te krijgen? Hij is geïnstalleerd, maar ik krijg de volgende foutmelding (ik had om 60 caches gevraagd):

Error log: 03/28/2010 8:08:10 PM GSAK 7.7.0.109

De foutmelding is ondertussen opgelost. Ik moest een filter aanmaken genaamd Cashe raid.

Maar nu gebeurt er nog niets op de map. Ik zie nog steeds maar 1 cache? Ik zal absoluut iets fout doen, maar weet nog niet wat...

bewerkt door Mr.Atari
dezelfde (overbodige) quote voor de tweede keer verwijderd...
Geplaatst
Maar nu gebeurt er nog niets op de map. Ik zie nog steeds maar 1 cache? Ik zal absoluut iets fout doen, maar weet nog niet wat...

Dat kan verschillende oorzaken hebben. In eerste instantie moet je de filter loslaten op de database, waar de gekozen caches, die je op de juiste volgorde wilt hebben in staan. In dat filter kun je instellen welke caches je wilt selecteren. Bijv. alleen "Not found" of een ander voorbeeld: "user flagged". Dat laatste vind ik wel handig. Want dan selecteer je met een vinkje de caches in de database, die je wilt gebruiken voor je route.

Maar er zijn dus heel veel filteropties. Kwestie van uitproberen.

Vervolgens komt de macro met de vraag hoeveel je er wilt hebben. Daar vul je het aantal in van de door jou geselecteerde caches. Vervolgens druk je op de knop en dan wordt de berekening gemaakt en de gebruikte caches gekopieerd naar een nieuwe database genaamd "cache raid". Als de macro klaar is wordt de nieuw aangemaakte database geopend en dan staan de caches keurig op volgorde.

Gewoon even proberen. Het gaat beslist lukken.

Geplaatst

De macro en de filter is prima gelukt, ik krijg bijvoorbeeld 10 caches in de lijst te zien, maar niet alles in google maps? Ik zou graag meerdere caches in google maps zien en aan de hand daarvan een route maken. Zou ik daarvoor een andere macro of ander filter moeten gebruiken?

Geplaatst

Wellicht kan je het volgde doen:

Eporteer vanuit GSAK naar Mapsource - hier kan je vervolgens je route plannen.

Geplaatst
Wellicht kan je het volgde doen:

Eporteer vanuit GSAK naar Mapsource - hier kan je vervolgens je route plannen.

Of exporteer deze caches naar GPX

Je kunt de GPX daarna inlezen in ITN converter

ITN convertor is een handig programma wat je hier kunt downloaden:

http://www.benichou-software.com/

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...