Lighthouse777 Geplaatst 19 maart 2010 Geplaatst 19 maart 2010 Hallo, Ik heb altijd gewoon topo-NL op mijn oregon 300 gehad, maar een paar weken geleden was me al opgevallen dat ik opeens een onduidelijker beeld had en caches bijv in het water lagen. Dit gebeurde tijdens het cachen, dus na een vijfde cache of zo, want daarvoor kon ik wel alles goed vinden. Daarna even niet bezig geweest met cachen en de afgelopen weken alleen in Flevoland ... vond het wel wat onduidelijker, maar ik heb me prima kunnen redden. Vandaag was ik met mijn vriendin buiten Flevoland en toen bleek dat ik alleen maar globale kaarten had. Nu zijn we er dus wel achter dat mijn topo-NL helemaal verdwenen is van de Oregon 300, vraag me niet hoe, maar wel hoe ik het weer op de oregon terug kan krijgen. Als ik ook kijk bij mijn gegevens dan zie ik bijv bij de nuvi de city-navigator als kaart staan, maar bij mijn oregon 300 staan geen kaarten meer. Volgens mij stond daar wel altijd wat, maar dat weet ik niet meer zeker. Wel is dus duidelijk dat de mapsource met drie kaarten op de computer staat en ik niet de topo-kaart richting de gps kan zenden. Iemand een idee waar het probleem in zit en kan iemand me helpen? Dit weekend is mijn vriendin hier nog en kunnen we wat samen puzzelen, want het zoekt toch wel handiger met een andere kaart als ik buiten Flevoland ben. In het forum heb ik hiervoor geen antwoord kunnen vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd. Alvast bedankt voor het meedenken, want ik baal hier enorm van, zucht ....
yurrie-currie Geplaatst 19 maart 2010 Geplaatst 19 maart 2010 Kijk eens even of het micro - SD kaartje achter de batterijen wel goed op zijn plek zit
Peetee Geplaatst 19 maart 2010 Geplaatst 19 maart 2010 Kijk eens even of het micro - SD kaartje achter de batterijen wel goed op zijn plek zit Heb ik op mijn 60Cx ook zo nu en dan last van. Even het kaartje eruit halen en terugplaatsen lost het probleem vaak op.
Lighthouse777 Geplaatst 19 maart 2010 Auteur Geplaatst 19 maart 2010 Het is opgelost, na een mailtje van een medecacher. Ik ben echt superblij, had er niet bij gezet dat ik TOPO-NL op een cd-rom had en niet op een kaartje. Maar ik ben eruit en het staat weer op mijn oregon. Haakmeer, enorm bedankt, want echt, na een avond puzzelen hiermee wisten wij het ook niet. En al helemaal niet als je aan het cachen bent geweest, een lege cachebehuizing vindt en dan een paar uur later iemand anders de cache wel vindt. Het spookt vandaag vast hier, maar dit probleem is opgelost en ik ben echt enorm blij. De caches morgen zullen vast gemakkelijker gevonden worden dan die van vandaag. Alleen nog wel vreemd hoe die kaarten ooit zijn verdwenen, maar goed (NB nog tijdens het cachen ook). Ook de anderen bedankt voor het meedenken!
@rend Geplaatst 20 maart 2010 Geplaatst 20 maart 2010 En wat was de oplossing, kunnen wij ook meegenieten
Lighthouse777 Geplaatst 20 maart 2010 Auteur Geplaatst 20 maart 2010 Ik weet dus nog steeds niet hoe die TOPO eraf is verdwenen, want dat is, volgens mij, onder het cachen gebeurd. De eerste caches van die dag had ik nog een goede kaart en ik weet nog heel goed dat daarna alle caches in de IJssel lagen en bleven liggen. Toch wel vreemd, maar goed daar zal ik wel nooit achter komen. Gisteren dus ontdekt dat die kaart er echt af was en gisteravond maar zoeken op forums en echt niks kunnen vinden. Nu heb ik op de computer ook een fietskaart en city-navigator staan en de laatste caches heb ik allemaal in Flevoland gedaan, behalve dus gisteren en daardoor kwam ik er achter. Waarschijnlijk heb ik ooit met het laden van de waypoints van Flevoland, nog een vinkje gehad bij kaarten en waypoints, toen ik ging overzenden. Want ik had dus alleen de fietskaart van Flevoland op de garmin staan. Haakmeer heeft me uitgelegd hoe ik kon proberen om die topo-kaart er weer op te krijgen en dat is dus gelukt. Het gedeelte fietskaart is er weer af, wat ook prima is en de hele topo-kaart stond er met een klein kwartiertje weer op. En dat terwijl ik er het grootste gedeelte van gisteravond zelf mee bezig was en er echt niet uitkwam, wat ik ook zocht en hoe ik ook baalde. Dit vergeet ik dus niet weer, straks met cachen maar eens even goed kijken of het ook in het veld weer oké is, maar ik weet eigenlijk wel zeker van wel. Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp!!
haakmeer Geplaatst 20 maart 2010 Geplaatst 20 maart 2010 En wat was de oplossing, kunnen wij ook meegenieten Oplossing was kaarten selecteren en de kaartmateriaal weer uploaden naar de gps
@rend Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 Bedankt dan weet ik wat ik moet doen als me dat gebeurt.
Aanbevolen berichten