Spring naar bijdragen

Verzoek Om Minder Ruim Te Citeren!


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

zowiezo is quoten niet nodig als het bericht waar je op reageert boven het bericht staat wat je zelf plaatst. Quoten heeft pas toegevoegde waarde als het bericht een stuk verder naar boven staat.

Het heeft volgens mij dan nog steeds zin onder bepaalde omstandigheden. Bijvoorbeeld als je op een klein deel uit een lange post wil reageren, dan kun je daarmee de context geven waar jouw reactie precies op is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid eraan toevoegen:

 

Datgene wat tussen

[quote]
blablabla lap tekst enzovoort
[/quote]

staat dat wordt gequote.

 

Als je nu alleen datgene aanhaalt waar je op doelt (en dus de rest verwijdert) dan maak je de teksten een stuk overzichtelijker.

Kom je er niet uit? Schroom dan niet om een PB-tje naar 1 van ons te sturen, dan helpen we je een handje verder...

 

zoals jij het nu doet komt er niet bij te staan wie er gekwoot word.

 

dus zou het dit moeten worden en dan tussen []

quote name='Mr.Atari' date='February 15 2010, 20:09:20 ' post='251909'

 

ik kwoot alles en delete dan wat ik niet nodig heb ! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat het overdadig quoten nu al een stuk afgenomen is :thumbup:

 

Een aantal posts was nog wel voorzien van een teveel aan quotes, maar die heb ik aangepast.

Het is natuurlijk nog even wennen...

 

Als iemand ziet dat zijn/haar post aangepast is en daar vragen over heeft, schroom dan niet om daar een PB over te sturen. Een toelichting kan natuurlijk altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het quoten was een tijdje wat minder, maar ik merk dat het onnodig quoten weer toeneemt...

 

Dus even dit draadje omhoogschoppen om deze weer onder de aandacht te brengen.

 

Bezint eer ge begint quote!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even dit draadje opnieuw onder de aandacht brengen, heb namelijk zojuist weer drie berichten moeten aanpassen omdat er weer quote-op-quote-op-quote werd gequote, terwijl deze gewoon onder elkaar stonden.

 

Citeer met mate!

 

(en nee het excuus, "me mate citeren ook zoveel" wordt niet geaccepteerd :lol1: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Blijkbaar is men alweer vergeten dat overbodig quoten niet op prijs gesteld wordt.

 

Ik heb hier alweer wat onnodige quotes moeten verwijderen.

 

Denk om het volgende:

 

- Berichten aanhalen die meteen boven je post staan is niet nodig. Iedereen begrijpt dat je daarop reageert.

- Reageer je op een ouder bericht, haal dan alleen datgene aan waar je op reageert. Als je reageert op 1 regel uit een post van 100 regels, dan heb je 99 regels onnodig gequote! Daar wordt je antwoord niet alleen onduidelijker van, maar zorgt ook voor onnodig scrollwerk.

- Wil je echt een heel lang bericht quoten, plaats dan alleen de eerste en laatste zin met <knip> ertussen en zet er desnoods een link bij naar het originele bericht (de link hiervoor kan je vinden door op het berichtnummer rechtsboven te klikken. Deze kan je dan kopieren en als link toevoegen)

 

Als we dit aanhouden, dan blijft het forum overzichtelijker en makkelijker leesbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

We hebben inmiddels een nieuw forum zoals jullie gemerkt hebben. Dat kost ook weer even wat gewenning.

Toch zien we dat het quoten weer toeneemt de laatste weken. Dus daarom dit draadje weer even onder de aandacht.

 

quote met mate en schroom niet om ook overbodige tekst uit de quote weg te halen zodat het een leesbaar en overzichtelijk forum blijft.

 

Bedankt alvast!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...