Spring naar bijdragen

Vraagje Over Gsak Stats


Ma-Bu
 Share

Aanbevolen berichten

Ik heb de stats van GSAK al een tijdje werkend, alleen er zijn nog 2 (kleine) zaken die niet kloppen.

 

1) De aantallen visitors van de door mij verstopte caches kloppen niet met wat er op de cachepagina staat.

Soms wel een afwijking van 30% - 50%

 

2) Ook het aantal door ons gevonden caches per jaar blijft op 2010 - 100% staan.

Terwijl we in 2009 begonnen zijn, en toen ong 250 gevonden hadden.

 

Hoe kan ik ook deze grafieken kloppend krijgen?

 

Mocht je willen zien wat ik bedoel, kijk in mijn profiel.

 

BVD Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de aantallen visitors niet kloppen, zou kunnen komen doordat je pas PQs bent gaan inladen nadat de caches al een tijdje online waren? Je krijgt slechts een beperkt aantal logs mee (in een PQ 5, plus je eigen logjes, in een aparte GPX per cache 20, plus je eigen logjes). Er was een macro om de logs van je eigen caches aan te vullen, maar ik weet niet zeker meer of die nog draait (er zijn een aantal zaken veranderd bij GroundSpeak en wat macro's in de ban gedaan).

 

edit: zie de macro AddLogs voor het toevoegen van logs aan je eigen caches, http://gsak.net/board/index.php?showtopic=5009&st=0

 

Het proboeem van de 100% gevonden caches in 2010 snap ik niet helemaal. Kijken naar de statistieken die in je profiel staan, staat er volgens mij gewoon dat jullie in 2009 251 caches hebben gevonden en in 2010 nog 33. Kun je dat probleem ietsje duidelijker omschrijven?

 

Succes!

bewerkt door eitjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het proboeem van de 100% gevonden caches in 2010 snap ik niet helemaal. Kijken naar de statistieken die in je profiel staan, staat er volgens mij gewoon dat jullie in 2009 251 caches hebben gevonden en in 2010 nog 33. Kun je dat probleem ietsje duidelijker omschrijven?

 

Succes!

 

Kijk maar in mijn profiel: http://www.geocaching.com/profile/?guid=ba...0a-7cfa7f12a90e

Bij "Finds to 11 Feb for each year" staat 2010 100%

 

Volgens mij geeft dit aan dat ik in 2010 100% van mijn caches heb gevonden, dit is niet zo.

In 2009 heb ik 251/284 = ong 90% gevonden, en in 2010 maar ong 10%.

 

Over het andere, inderdaad ben ik GSAK later gaan gebruiken.

Ik ga even proberen of ik met de genoemde macro goed krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

edit: zie de macro AddLogs voor het toevoegen van logs aan je eigen caches, http://gsak.net/board/index.php?showtopic=5009&st=0

 

Succes!

 

deze werkt helaas niet meer.......

 

foutcode:

********************************************************************

Error log: 12-02-2010 22:10:34 GSAK 7.6.2.45

********************************************************************

MacVersion = 2.20

MacDescription = Add missing logs to a waypoint

MacAuthor = Kai Team & Lignumaqua

MacUrl = http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...ost&p=30045

 

Current Macro: C:\Program Files\gsak\Macros\AddLogs.gsk

 

Error in Macro at line: 97

MACSETTINGS Type=R

 

Error=> Macro settings file not found: C:\Program Files\gsak\Macros\AddLogs.xml

 

hij wil hem ook niet aanmaken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het proboeem van de 100% gevonden caches in 2010 snap ik niet helemaal. Kijken naar de statistieken die in je profiel staan, staat er volgens mij gewoon dat jullie in 2009 251 caches hebben gevonden en in 2010 nog 33. Kun je dat probleem ietsje duidelijker omschrijven?

 

Succes!

 

Kijk maar in mijn profiel: http://www.geocaching.com/profile/?guid=ba...0a-7cfa7f12a90e

Bij "Finds to 11 Feb for each year" staat 2010 100%

 

Volgens mij geeft dit aan dat ik in 2010 100% van mijn caches heb gevonden, dit is niet zo.

In 2009 heb ik 251/284 = ong 90% gevonden, en in 2010 maar ong 10%.

 

Over het andere, inderdaad ben ik GSAK later gaan gebruiken.

Ik ga even proberen of ik met de genoemde macro goed krijg.

 

Nee, deze geeft aan hoe je het dit jaar doet qua aantallen t.o.v. andere jaren. Er wordt gekeken naar de periode 1 januari - 11 februari. Dit jaar heb je in die periode 33 caches gevonden. Vorig jaar in deze periode 0. Dus de 100% klopt. Pas ergens in mei 2010 zal deze 100% veranderen, want in mei 2009 ben je begonnen volgens deze statistieken. Kijk maar even hier, dan zie je hoe het werkt als je gegevens van meerdere jaren hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is idd een aanpassing geweest in de makro addlog...

Controleer iedergeval dat je de nieuwste macro gebruikt en dat ook de gsak en de ander macros zijn geupdate.

 

Met de laaste wijziging op de www.geocacing.com (gc.com) site is het nl nodig dat je geupdate macros gebruikt... (door opmaakwijzigeningen op gc.com wijzen de makros na de verkeerde plekken op de webpagina)

 

Ook heeft de makro addlog heeft een aanpassing onder gaan en werkt alleen nog maar voor eigen caches. Het is dus niet meer mogelijk en toegestaan om deze te gebruiken om alle ander caches te in lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...