Spring naar bijdragen

Topo Benelux Of Onroute Wandelkaart


corina

Aanbevolen berichten

Ik ga waarschijnlijk voor de onroute kaart. Is deze kaart nou ook routeerbaar als ik hem op sd kaartje neemt. Dit lijkt mij een stuk makkelijker.

Of heb ik echt Mapsource nodig? Die heb ik namelijk niet en ik heb ook geen idee hoe dit werkt.

 

 

a: je hebt Mapsource oid nodig.

b: mbt. het routeren: let er wel op dat hij alleen routeert via bestaande wandelroutes die in het systeem zijn opgeslagen. Dwz. dat - mn tav. geocachen - hij je soms via Honocarambau oid. stuurt om bij je ingevoerde waypoint uit te komen. Dus dat routeren is bij geocachen lang niet altijd zinvol! De kaarten zijn wel goed gedetailleerd zodat je dat wel kunt compenseren, maar dan gebruik je het routeren dus niet.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ga waarschijnlijk voor de onroute kaart. Is deze kaart nou ook routeerbaar als ik hem op sd kaartje neemt. Dit lijkt mij een stuk makkelijker.

Of heb ik echt Mapsource nodig? Die heb ik namelijk niet en ik heb ook geen idee hoe dit werkt.

 

 

a: je hebt Mapsource oid nodig.

b: mbt. het routeren: let er wel op dat hij alleen routeert via bestaande wandelroutes die in het systeem zijn opgeslagen. Dwz. dat - mn tav. geocachen - hij je soms via Honocarambau oid. stuurt om bij je ingevoerde waypoint uit te komen. Dus dat routeren is bij geocachen lang niet altijd zinvol! De kaarten zijn wel goed gedetailleerd zodat je dat wel kunt compenseren, maar dan gebruik je het routeren dus niet.

 

Geopatra.

 

Voor zover ik het weet, heb je als je de onroute kaart op een SD kaart hebt helemaal geen MapSource nodig. De kaart werkt dan alleen maar in de betreffende GPS en niet op de PC.

Wanneer je de kaart op CD hebt, dan het je inderdaad wel MapSource nodig.

Over de routeerbaarheid kan ik niets zeggen, ik heb hem daarvoor nog niet gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb beide kaarten kunnen vergelijken.

Voordeel onroute NL is iets duidelijker op de GPS.

Voordelen BeNeLux: grotere dekking, geen overlapping in grensgebieden van betreffende landen en op mapsource vind ik deze wat duidelijker als onroute.

 

Detaillering is van beide ongeveer gelijk.

De routering bij geocaching vind ik van beide kaarten hopeloos en gebruik dit dan ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...