Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb zoals zo velen in mijn TomTom de POI's met caches staan, nu ben ik op zoek naar stemgeluiden die aangeven dat er een cache in de buurt ligt. Ik heb al een geluid voor de traditional. ("geocache, you're close to a traditional cache")

Hoe ik hier aan kom weet ik niet meer. Heb al enige tijd gezocht naar alerts voor de andere type caches maar niets gevonden. Zelf maken zou een optie zijn maar hiervoor heb ik niet de benodigde apparatuur/software in huis.

Weet iemand soms hoe ik aan een complete set alerts kan komen?

Groet,

Bert

Geplaatst (bewerkt)

Heb wel een aantal *.ogg bestanden bij de verschillende soorten caches, maar geen idee hoe ze klinken. Ik gebruik de geluiden nl niet. Ik krijg periodiek een update van alle caches in Nederland voor TomTom. Stuur me een emailadres en ik stuur je de bestanden om het uit te proberen.

Fire5

bewerkt door Fire5
Geplaatst
Heb wel een aantal *.ogg bestanden bij de verschillende soorten caches, maar geen idee hoe ze klinken. Ik gebruik de geluiden nl niet. Ik krijg periodiek een update van alle caches in Nederland voor TomTom. Stuur me een emailadres en ik stuur je de bestanden om het uit te proberen.

Fire5

:) Please :blink:

Geplaatst (bewerkt)

Komen al meer verzoeken binnen blijkbaar, ook via pb. :thumbup:

Geen idee of 't werkt, want ik gebruik ze zelf niet.

Fire5

bewerkt door Fire5
Geplaatst (bewerkt)

Fire5

:thumbup: Please :dribble:

Euh, Please@????/.nl??

bewerkt door Fire5
Geplaatst

Sorry is in het engels maar misschien kan je er gebruik van maken? Een microfoon en Audacity als gratis software ( http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl )Denk na wat geprobeer dat er wat leuks van te maken is, ik heb zelf niet zo'n sexy stem hmm.. Dus euh zou zeggen gewoon doen stekel98 :thumbup:

Heb geen idee hoe je de voice-commands koppelt aan een cache?? Denk dat je die "Arrive.ogg", moet aanpassen naar "U heeft de cache gevonden"?

Start:

Record the voice commands

You can record your own navigation voice on your computer. You need several tools to do this.

You need a microphone and software for recording the voice commands on your computer. Audacity for Windows or Mac is a good choice because it is a free program that allows you to record and export directly to OGG Vorbis format. You can also record WAV files and convert them to OGG Vorbis using a conversion program, many of which are also available online.

1. Record at 22,050Hz Mono.

2. Record the 59 commands and save/export them as OGG Vorbis files with the accompanying file names.

Tip: You will need to include a short pause of, for example 0.5 second, after each command. You may need to experiment with the length of this pause to make sure that the navigation instructions sound natural.

4. Save all 59 files to one folder, and test each one to make sure that they are all present and working correctly.

The voice commands

Tip: If you want to include humorous phrases, we recommend limiting them to commands that are not heard too frequently (indicated in bold below).

2ndLeft.ogg - 'Take the second left'

2ndRight.ogg - 'Take the second right'

3rdLeft.ogg - 'Take the third left'

3rdRight.ogg - 'Take the third right'

50.ogg - '50'

80.ogg - '80'

100.ogg - '100'

200.ogg - '200'

300.ogg - '300'

400.ogg - '400'

500.ogg - '500'

600.ogg - '600'

700.ogg - '700'

800.ogg - '800'

After.ogg - 'After'

AhExit.ogg - 'Exit ahead'

AhExitLeft.ogg - 'ahead, Exit left'

AhExitRight.ogg - 'ahead, Exit right'

AhFerry.ogg - 'Ferry ahead'

AhKeepLeft.ogg - 'Ahead, keep left'

AhKeepRight.ogg - 'Ahead, keep right'

AhLeftTurn.ogg - 'Left turn ahead'

AhRightTurn.ogg - 'Right turn ahead'

AhUTurn.ogg - 'U-turn ahead'

Arrive.ogg - 'You have reached your destination'

BearLeft.ogg - 'Bear left'

BearRight.ogg - 'Bear right'

Charge.ogg - 'Congestion charge'

Depart.ogg - 'Depart' (only heard when you tap Test when selecting a voice)

KeepLeft.ogg - 'Keep left'

KeepRight.ogg - 'Keep right'

LnLeft.ogg - 'Stay in the left lane'

LnRight.ogg - 'Stay in the right lane'

Meters.ogg - 'Metres'

MwEnter.ogg - 'Take the motorway'

MwExit.ogg - 'Leave the motorway'

MwExitLeft.ogg - 'Leave the motorway at the exit on the left'

MwExitRight.ogg - 'Leave the motorway at the exit on the right'

RbBack.ogg - 'Go around the roundabout'

RbCross.ogg - 'Cross the roundabout'

RbExit1.ogg - 'First exit'

RbExit2.ogg - 'Second exit'

RbExit3.ogg - 'Third exit'

RbExit4.ogg - 'Fourth exit'

RbExit5.ogg - 'Fifth exit'

RbExit6.ogg - 'Sixth exit'

RbLeft.ogg - 'Go left on the roundabout'

RbRight.ogg - 'Go right on the roundabout'

RoadEnd.ogg - 'At the end of the road'

SharpLeft.ogg - 'Sharp left'

SharpRight.ogg - 'Sharp right'

Straight.ogg - 'Go straight on'

TakeFerry.ogg - 'Take the ferry'

Then.ogg - 'Then'

TryUTurn.ogg - 'Turn around when possible'

TurnLeft.ogg - 'Turn left'

TurnRight.ogg - 'Turn Right'

UTurn.ogg - 'Make a U-turn'

Yards.ogg - 'Yards'

P.s. na meerdere pogingen in IE gelukt... Copy + Paste werkt niet in Firefox 3.6 ???????

Geplaatst
Ik heb zoals zo velen in mijn TomTom de POI's met caches staan, nu ben ik op zoek naar stemgeluiden die aangeven dat er een cache in de buurt ligt. Ik heb al een geluid voor de traditional. ("geocache, you're close to a traditional cache")

Hoe ik hier aan kom weet ik niet meer. Heb al enige tijd gezocht naar alerts voor de andere type caches maar niets gevonden. Zelf maken zou een optie zijn maar hiervoor heb ik niet de benodigde apparatuur/software in huis.

Weet iemand soms hoe ik aan een complete set alerts kan komen?

Groet,

Bert

Stuur eens een mailtje naar de Roode Lantaarn. Die had ooit voor mij die geluidjes in mijn TT gezet. Ik heb ze wel weer uitgezet na enige tijd, want je wordt gek van de herrie. Vooral als je de straal op 500 meter zet of nog verder. Overigens kan je aan iedere soort POI in TT een geluidje toekennen, hoeft dus niet zo'n hele zin te zijn. Suc6 :thumbup:

Geplaatst

Ik weet wel waar de geluidjes vandaan komen: die heb ik ooit gemaakt.

.... en het goede nieuws is: iedere maand kun je een nieuwe file krijgen met alle caches van de BeNeLux.

Hier staan de laatste: TomTom caches van 25 december 2009

Instructies vind je hier: http://cve.gps.geocacher.nl/tomtomcaches.htm

Deze TomTom-caches maak ik met enige regelmaat, je krijgt mail wanneer er een nieuwe file beschikbaar is.

Stuur ff een mail naar het email-adres op de site; de nieuwe files komen deze week nog.

Happy Geocaching!

CvE.GPS

Geplaatst
Ik weet wel waar de geluidjes vandaan komen: die heb ik ooit gemaakt.

.... en het goede nieuws is: iedere maand kun je een nieuwe file krijgen met alle caches van de BeNeLux.

Hier staan de laatste: TomTom caches van 25 december 2009

Instructies vind je hier: http://cve.gps.geocacher.nl/tomtomcaches.htm

Deze TomTom-caches maak ik met enige regelmaat, je krijgt mail wanneer er een nieuwe file beschikbaar is.

Stuur ff een mail naar het email-adres op de site; de nieuwe files komen deze week nog.

Happy Geocaching!

CvE.GPS

Dank CvE.GPS,

dit is waar ik naar op zoek was.

Groet,

Bert (stekel98)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...