GerNic Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Sinds vorig jaar ben ik in bezig van een Colorado300. Een prima apparaat maar ik heb toch een vraag. Van bezitter van een andere Garmin kreeg ik de vraag of ik mijn Garmin aan de lader in de auto had hangen. Scheelt weer de levensduur van je batterij. Hoe ik de handleiding ook doorlees, ik kom nergens tegen dat je een batterijlader kan gebruiken. Als je daarvoor bijv. het snoer van de Garmin One V4 zou kunnen gebruiken, wordt dan ook de alkaline opgeladen of kan dat bij de Colorado300 niet. Alvast bedankt voor de reacties. GerNic
team nessa Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Voor zover ik weet zit er geen lader in de Colarado300. Er gaan "gewone" batterijen in en die zijn niet oplaadbaar, en de oplaadbare batterijen die erin gaan moeten in een speciale lader.
pe1mzs Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Sinds vorig jaar ben ik in bezig van een Colorado300. Een prima apparaat maar ik heb toch een vraag. Van bezitter van een andere Garmin kreeg ik de vraag of ik mijn Garmin aan de lader in de auto had hangen. Scheelt weer de levensduur van je batterij. Hoe ik de handleiding ook doorlees, ik kom nergens tegen dat je een batterijlader kan gebruiken. Als je daarvoor bijv. het snoer van de Garmin One V4 zou kunnen gebruiken, wordt dan ook de alkaline opgeladen of kan dat bij de Colorado300 niet. Alvast bedankt voor de reacties. GerNic Je kan niet laden in de colorado !!! je kan hem wel extern voeden om batterijen te besparen, let op aansluiten op USB snoer is normaal niet voor extern voeden daar is een "speciaal' snoertje voor,. net fff anders bedraad
verrader Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Alkaline Batterij Lader In ieder huishouden zijn apparaten te vinden die werken op batterijen. Er zijn twee soorten batterijen, de reguliere en de oplaadbare. Nadeel van de reguliere batterijen is, dat je ze kan gebruiken tot ze leeg zijn en dan kan je ze weggooien. Oplaadbare batterijen kun je vaker opladen en dus keer op keer weer gebruiken. Hierdoor zijn ze wel wat duurder dan reguliere batterijen en heb je een oplader ervoor nodig. Helaas is het niet mogelijk om de reguliere batterijen in zo’n oplader op te laden. Althans, dat was het geval. Nu is er de Alkaline batterijlader. Hiermee kun je de reguliere batterijen tot 20/20 maal opladen tot een sterkte van 84%. Dit houdt in, dat je die batterijen niet meer hoeft weg te gooien, nadat ze leeg zijn. Goed voor het milieu en goed voor je portemonnee.
DiedB Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Bij een Colorado (en een Oregon) worden de batterijen niet opgeladen als je hem aansluit op USB, de voeding wordt alleen door de USB overgenomen. Ik gebruik zelf oplaadbare batterijen in mijn Oregon, maar die laad ik dus op in een aparte batterijlader.
pe1mzs Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Alkaline Batterij LaderIn ieder huishouden zijn apparaten te vinden die werken op batterijen. Er zijn twee soorten batterijen, de reguliere en de oplaadbare. Nadeel van de reguliere batterijen is, dat je ze kan gebruiken tot ze leeg zijn en dan kan je ze weggooien. Oplaadbare batterijen kun je vaker opladen en dus keer op keer weer gebruiken. Hierdoor zijn ze wel wat duurder dan reguliere batterijen en heb je een oplader ervoor nodig. Helaas is het niet mogelijk om de reguliere batterijen in zo'n oplader op te laden. Althans, dat was het geval. Nu is er de Alkaline batterijlader. Hiermee kun je de reguliere batterijen tot 20/20 maal opladen tot een sterkte van 84%. Dit houdt in, dat je die batterijen niet meer hoeft weg te gooien, nadat ze leeg zijn. Goed voor het milieu en goed voor je portemonnee. leuk, maar oplaadbare batterijen doen het prima in de colorado als je 2700mAh gebruikt gaan ze bij mij gewoon 2 volle dagen mee
GerNic Geplaatst 25 januari 2010 Auteur Geplaatst 25 januari 2010 Alkaline Batterij LaderIn ieder huishouden zijn apparaten te vinden die werken op batterijen. Er zijn twee soorten batterijen, de reguliere en de oplaadbare. Nadeel van de reguliere batterijen is, dat je ze kan gebruiken tot ze leeg zijn en dan kan je ze weggooien. Oplaadbare batterijen kun je vaker opladen en dus keer op keer weer gebruiken. Hierdoor zijn ze wel wat duurder dan reguliere batterijen en heb je een oplader ervoor nodig. Helaas is het niet mogelijk om de reguliere batterijen in zo'n oplader op te laden. Althans, dat was het geval. Nu is er de Alkaline batterijlader. Hiermee kun je de reguliere batterijen tot 20/20 maal opladen tot een sterkte van 84%. Dit houdt in, dat je die batterijen niet meer hoeft weg te gooien, nadat ze leeg zijn. Goed voor het milieu en goed voor je portemonnee. leuk, maar oplaadbare batterijen doen het prima in de colorado als je 2700mAh gebruikt gaan ze bij mij gewoon 2 volle dagen mee Ik lees hier en daar ook verschillende ervaringen met deze batterijen. Sommige doen er enkele uren mee, andere weer 15 uur. Is er zo'n groot verschil in merk en of vermogen?
zwiepjes Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Alkaline Batterij LaderIn ieder huishouden zijn apparaten te vinden die werken op batterijen. Er zijn twee soorten batterijen, de reguliere en de oplaadbare. Nadeel van de reguliere batterijen is, dat je ze kan gebruiken tot ze leeg zijn en dan kan je ze weggooien. Oplaadbare batterijen kun je vaker opladen en dus keer op keer weer gebruiken. Hierdoor zijn ze wel wat duurder dan reguliere batterijen en heb je een oplader ervoor nodig. Helaas is het niet mogelijk om de reguliere batterijen in zo'n oplader op te laden. Althans, dat was het geval. Nu is er de Alkaline batterijlader. Hiermee kun je de reguliere batterijen tot 20/20 maal opladen tot een sterkte van 84%. Dit houdt in, dat je die batterijen niet meer hoeft weg te gooien, nadat ze leeg zijn. Goed voor het milieu en goed voor je portemonnee. leuk, maar oplaadbare batterijen doen het prima in de colorado als je 2700mAh gebruikt gaan ze bij mij gewoon 2 volle dagen mee Ik lees hier en daar ook verschillende ervaringen met deze batterijen. Sommige doen er enkele uren mee, andere weer 15 uur. Is er zo'n groot verschil in merk en of vermogen? ja, er is een groot verschil sinds kort gebruik ik de eneloop van Sanyo. Deze lopen niet leeg en gaan langer mee dan een normale baterij. Sanyo eneloop E-Bay René
De Roode Loper Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Ook ik heb die eneloops. Als ik de GPS niet gebruikte was het niveau binnen een week aardig gedaald. Nu met de eneloop niet.
jo-anne Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Ook ik heb die eneloops. Als ik de GPS niet gebruikte was het niveau binnen een week aardig gedaald. Nu met de eneloop niet. Ik heb GP2700 oplaadbare batterijen. Maar bij mij gebeurt het gelukkig zelden dat ik de GPS een week niet gebruik...
cirkel Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 Welke zijn beter : Sanyo 2700 mah batterijen of de alom geprezen sanyo eneloop 2000mah batterijen
De Roode Loper Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 (bewerkt) Welke zijn beter : Sanyo 2700 mah batterijen of de alom geprezen sanyo eneloop 2000mah batterijen Welke beter zijn? Er is een ander draadje waar e.e.a. in staat, compleet met linkjes naar tabellen etc. EDIT DIT DRAADJE We zijn nu heel erg . Het ging over het opladen van de batterijen. 25 januari 2010 bewerkt door De Roode Loper
zwiepjes Geplaatst 25 januari 2010 Geplaatst 25 januari 2010 (bewerkt) Welke zijn beter : Sanyo 2700 mah batterijen of de alom geprezen sanyo eneloop 2000mah batterijen ik zal de eneloop nemen.......... 25 januari 2010 bewerkt door zwiepjes
GerNic Geplaatst 14 februari 2010 Auteur Geplaatst 14 februari 2010 (bewerkt) Welke zijn beter : Sanyo 2700 mah batterijen of de alom geprezen sanyo eneloop 2000mah batterijen ik zal de eneloop nemen.......... Graag wil ik iedereen die heeft gereageerd danken voor de waardevolle reacties. Inmiddels ben ik bezit van Sanyo Eneloop batterijen. Heel toevallig heeft een zeer reislustige collega deze meegenomen naar het uiterste zuiden van Zuid Amerika. Daar vindt je niet bij elke boom een stopcontact en opladen is dan niet altijd mogelijk. Soms niet voor dagen lang. Dank zij deze batterijen heeft hij geen 1 dag zonder gezeten. Wat vooral fijn is bij dit type batterij, is dat zij aardig bestand zijn tegen lagere temperaturen. Vind dat zelf nog wel eens een probleem met de reguliere batterijen. Hoe kouder, hoe sneller leeg. 14 februari 2010 bewerkt door GerNic
Team Professor X Geplaatst 14 februari 2010 Geplaatst 14 februari 2010 Graag wil ik iedereen die heeft gereageerd danken voor de waardevolle reacties. Inmiddels ben ik bezit van Sanyo Eneloop batterijen. Heel toevallig heeft een zeer reislustige collega deze meegenomen naar het uiterste zuiden van Zuid Amerika.Daar vindt je niet bij elke boom een stopcontact en opladen is dan niet altijd mogelijk. Soms niet voor dagen lang. Dank zij deze batterijen heeft hij geen 1 dag zonder gezeten. Wat vooral fijn is bij dit type batterij, is dat zij aardig bestand zijn tegen lagere temperaturen. Vind dat zelf nog wel eens een probleem met de reguliere batterijen. Hoe kouder, hoe sneller leeg. Daar wil ik ook heen ! Nooit begrepen waarom het zo koud is in Vuurland. Is er een fotoverslag ergens op het net?
Aanbevolen berichten