tjip Geplaatst 24 januari 2010 Geplaatst 24 januari 2010 sinds kort heb ik een garmin oregon 400t. ik heb trip en waypoint manager gekocht om zelf routes te kunnen plannen. via deze link http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Map...Garmin/Download kaarte gedownload. maar kan op geen enkele manier de kaarten tonen in T & W manager. wie kan mij helpen. tjip
Team Tabak Geplaatst 24 januari 2010 Geplaatst 24 januari 2010 Zijn dat geen kaarten in het "img" formaat? Die zijn bedoeld voor rechtstreekse plaatsing op een sd kaartje. Zullen dus niet via Waypoint manager werken. Die waypoint manager, trouwens, kun je het beste maar direct gratis upgraden tot de nieuwste versie van Mapsource. Je zult kaarten moeten aanschaffen om deze in Mapsource te kunnen bekijken, zoals de City Navigator kaarten of de topografische kaarten van tal van landen en streken.
Miniatuur Geplaatst 24 januari 2010 Geplaatst 24 januari 2010 Kaarten moeten wel te zien zijn in Waypoint manager. Want zo doen wij het ook. Maar bij ons worden de kaarten wel steeds weer overschreven. Dus als je een nieuwe kaart ophaalt, ben je de vorige weer kwijt. Hoe dat opgelost moet worden, weet ik nog niet.
Miniatuur Geplaatst 24 januari 2010 Geplaatst 24 januari 2010 Wat heel belangrijk is: in welke map je de kaarten zet. De kaarten moeten in C:\garmin\OSM\ Anders werkt het ook niet.
tjip Geplaatst 24 januari 2010 Auteur Geplaatst 24 januari 2010 bedank voor jullie snelle reactie. mapsource is ge-update en ik heb de submap OMS gemaakt en daar de kaarten geplaatst. dit alles mocht niet baten. daar baal ik van. al heel veel site bezocht waar gratis kaartmateriaal aangebonden wordt maar tot nu toe werkt niets. ik weet niet hoe ik nu verder moet, je kunt natuurlijk kaarten kopen. maar van wat ik heb gezien ben je dan al gauw een paar honderd wuro kwijt. ik ga door met zoeken en vragen
tjip Geplaatst 26 januari 2010 Auteur Geplaatst 26 januari 2010 hallo mensen, nogmaals bedank voor jullie hulp. inmiddel werkt mijn MS met open kaarten. ik ben nu druk bezig met het leren hoe je tracks, route maakt. het gaat redelijk. als ik het voor de zomer maar onder de knie heb groeten Tjip
Lambertus Geplaatst 1 februari 2010 Geplaatst 1 februari 2010 Misschien handig om te vermelden dat voor het installeren van kaarten voor gebruik in MapSource er wat informatie aan het Windows register toegevoegd moet worden. Hiervoor zijn verschillende programma's te krijgen maar bijna elke kaart komt tegenwoordig met een installer die dit voor je doet, zo ook voor OpenStreetMap. Routeerbare Garmin kaarten met wereldwijde dekking van OpenStreetMap kun je bijvoorbeeld hier vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden