MatsRetep Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 Afgelopen jaar wezen kijken naar "kom in de Kas" bij ons in de regio omdat het een mooie dag was en we moesten kiezen tussen dit of geocachen hebben we het maar gecombineert toen kwam ook het idee om hier iets mee te gaan doen: verstop een cache in een kas op de dag dat men deze kan bezoeken. Meestal zijn er een stuk of 6 locatie's en is het erg intressant en leerzaam Maar dan kom je op het volgende probleem één of tweedaagse caches mogen niet tenzij het een event is. Een event kan weer niet omdat het niet specifiek bedoeld is geocachers (de opendagen van kom in de kas) Het probleem voorgelegt aan geocaching.com en hier een negatief antwoord op gehad, hoewel ik me afvraag of men de strekking van "kom in de kas" wel begrijpt Ik vind het erg jammer mede omdat door mijn contacten met "kom in de kas" (want daar moest ik het natuurlijk ook aan vragen" ik vandaag gebeld werd door de organisatie van de Floriade die de combinatie ook erg intressant vonden. Ik heb ze wel gewezen op de mogenlijkheid om zelf een GPS-tocht op hun terein te organiseren
sukor Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 Leuk initiatief. Jammer dat het vast loopt. Maar misschien zijn er toch wel mogelijkheden om het initiatief, of een soort gelijk initiatief "themacache",door te zetten. Ik hoop dat er veel suggesties komen op dit draadje van hoe het mogelijk wel zou kunnen en niet waarom het niet kan. Ik volg hem met belangstelling. Misschien een aparte site waar men "themacache's" kan aanmelden zonder nu gelijk een splinterpartij te zijn. Kom nu dan ook niet direct met reactie hierop. Nogmaals leuk initiatief.
*BaJo* Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 zou je niet een cache neer kunnen leggen in een kas en na de 'kom in de kas' actie, hem verplaatsen naar een andere lokatie en hem dan als mystery laten voorbestaan met enkele vragen over 'kom in de kas'.
KoeBoe Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 LEUK IDEE !!! En helemaal leuk dat de Floriade ook interesse heeft. Misschien is wat ik bedenk wel illegaal, maar als je hem nu na de kom-in--de-kas-dag op archive (of zo iets, je ziet; ik heb er geen ervaring mee) zet? Er zijn wel meer caches die je na het inline komen niet kan gaan zoeken door de rode streep door de naam...........
westlander Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 zou je niet een cache neer kunnen leggen in een kas en na de 'kom in de kas' actie, hem verplaatsen naar een andere lokatie en hem dan als mystery laten voorbestaan met enkele vragen over 'kom in de kas'. En dan vragen zeker als: hoeveel ruiten en roetjes liggen er op het dek?
sukor Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 Heb er even over nagedacht en kom tot de volgende oplossing. Je maak een multi waarbij je twee routes maak. Route 1(geldig het gehele jaar). WP1 naar WP 2 Naar WP 3 etc. Eventueel met een puzzel als eindcache. Route 2(geldig in de periode "kom in de kas") WPA naar WPB naar WPC uitkomende op dezelfde eindcache als bij route 1 Hierbij hebben de mensen de keus om een alternatieve route te volgen tijdens de activiteit "kom in de kas" of de normale route te lopen. Kan mij zelfs voorstellen dat men de cache dan twee keer aandoet. 1x log met aanvullende logomschrijving tijdens de activiteit.
MatsRetep Geplaatst 14 januari 2010 Auteur Geplaatst 14 januari 2010 Heb er even over nagedacht en kom tot de volgende oplossing.Je maak een multi waarbij je twee routes maak. Route 1(geldig het gehele jaar). WP1 naar WP 2 Naar WP 3 etc. Eventueel met een puzzel als eindcache. Route 2(geldig in de periode "kom in de kas") WPA naar WPB naar WPC uitkomende op dezelfde eindcache als bij route 1 Hierbij hebben de mensen de keus om een alternatieve route te volgen tijdens de activiteit "kom in de kas" of de normale route te lopen. Kan mij zelfs voorstellen dat men de cache dan twee keer aandoet. 1x log met aanvullende logomschrijving tijdens de activiteit. Oke, lijkt me inderdaad een leuke oplossing zal eens informeren of het op deze manier gedaan mag/kan worden bedankt (nog meer goede ideen welkom)
Waldio Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 Het zijn inderdaad goede ideën. Zowel die van sukor als die van BaJo Zou zelf niet zo heel snel een idee hebben.
Lepman Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 Goede ideeën waar de reviewer ongetwijfeld ook nog iets mee moet doen
De Haelder Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 De floriade duurt van april tot oktober. Da's langer dan 3 maanden, dus een cache zou daar mogen volgens de richtlijnen van gc. com Nu nog even bij de organisatie vragen of het daar wel mogelijk is.
sukor Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 De floriade duurt van april tot oktober.Da's langer dan 3 maanden, dus een cache zou daar mogen volgens de richtlijnen van gc. com Nu nog even bij de organisatie vragen of het daar wel mogelijk is. Gratis?
fiorinda Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 Over het algemeen doen ieder jaar dezelfde bedrijven mee. Je zou dus ook een multi kunnen maken met de tussenpunten bij een aantal van deze bedrijven. Dan hoef je niet een speciale te maken voor de dag van Kom in de Kas. zou ik dan trouwen niet meenemen.
De Haelder Geplaatst 14 januari 2010 Geplaatst 14 januari 2010 De floriade duurt van april tot oktober.Da's langer dan 3 maanden, dus een cache zou daar mogen volgens de richtlijnen van gc. com Nu nog even bij de organisatie vragen of het daar wel mogelijk is. Gratis? Je hoeft die cache toch maar 1 keer te vinden!
Vasc0 Geplaatst 19 januari 2010 Geplaatst 19 januari 2010 Kom in de kas is door het het land onderverdeeld in meerdere regio's. Krijgen we nu een KIDK bombardement hier in Nederland? Dan weet ik ook nog wel een eilandje op het terrein van mijn werk. Waar de klok nog steeds draait op een lcd schermpje.
MatsRetep Geplaatst 19 januari 2010 Auteur Geplaatst 19 januari 2010 Kom in de kas is door het het land onderverdeeld in meerdere regio's. Krijgen we nu een KIDK bombardement hier in Nederland? Dan weet ik ook nog wel een eilandje op het terrein van mijn werk. Waar de klok nog steeds draait op een lcd schermpje. ach het is snel intressanter dan een carpoelcache
Aanbevolen berichten