Spring naar bijdragen

Alternatief Voor Refresh Gpx?


De Saatjes

Aanbevolen berichten

Ik heb in GSAK een database zitten met een flink aantal caches die ik nog niet heb gevonden, maar waarvan ik het de moeite waard vind om ze ooit te gaan doen.

Hoe kan ik deze database actueel houden nu de refreshall macro niet meer gebruikt mag worden?

Is er een alternatief middels PQ's oid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet om hoeveel caches het gaat maar je zou ze b.v. in een bookmark list kunnen zetten.

Als je dan wilt updaten gewoon bij de bookmark list view een PQ aan vragen

 

Er is ook een macro bookmark.gsk

bewerkt door GeoFlowers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet om hoeveel caches het gaat maar je zou ze b.v. in een bookmark list kunnen zetten.

Als je dan wilt updaten gewoon bij de bookmark list view een PQ aan vragen

 

Er is ook een macro bookmark.gsk

 

Is er een handige, snelle manier om vanuit gsak een bookmarklist te maken? Of gaat dat met die macro die je noemt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens de omschrijving eerst een filter aanmaken waar de gewenste caches in staan. Daarna met de macro bookmark.gsk de Caches stuk voor stuk aanklikken voor toevoegen.

 

Ok, dank je! Ik zal eens aan de slag gaan, kijken waar ik uitkom ;-)

 

Grtjs en tot cache!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn mening is er een tijdje geleden door Geocaching.com aan GSAK gevraagd om de betreffende refresh macro weg te halen, omdat sommigen er een excessief gebruik op nahielden. Deze mensen hebben daardoor de servers nogal belast. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Sommigen bestonden het om duizenden caches gelijk te updaten. Het waarom daarvan ontgaat me volstrekt!

 

Niemand (met een "normaal" gebruik) heeft tot op heden echter ooit van geocaching.com een mededeling of verzoek gehad om de bewuste makro niet meer te gebruiken.

 

Sinds de site van Geocaching.com een metamorfase heeft ondergaan (nou ja, op onderdelen) werkt de bewuste makro bij mij niet meer. En ik denk dus bij niemand meer. Jammer, want het was toch wel erg handig.

 

We zullen de bovengenoemde methodes maar eens proberen.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...