Spring naar bijdragen

Data Overbrengen


de witten

Aanbevolen berichten

hallo

als ik met gsak gegevens van cachen wil overzetten naar mijn gps , worden die altijd op het geheugen van mijn gps zelf geplaatst

bestaat er een mogelijkheid om deze op het geheugenkaartje van mijn gps te zettten ipv op de gps zelf

bij de instellinggen op gsak vind ik enkel oregon terug en niets van memorycard od.

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik doe dat via de macro "ColoradoExport.gsk". Ergens in het proces komt dan een scherm waar de Oregon als drive letter zichtbaar wordt, die drive letter veranderen in de letter van de micro kaart en alles word op de kaart gezet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De macro gewoon installeren, en aangeven dat hij in gsak moet komen, hij komt dan onder het tabblad macro in gsak te staan.

Wil je de caches vanuit gsak naar de oregon overbrengen, dan de betreffende cache of caches selecteren, daarna de macro kiezen en druk op run. Daarna krijg je ergens een veld waarin staat oregon en de drive letter. Deze drive letter wijzigen in de drive letter van het kaartje.

 

Ik heb gezien dat je premium member bent bij .com dus je zult vermoedelijk de caches al in gsak hebben staan, anders moet je deze eerst ophalen bij com middels een PQ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkt geweldig, die macro! Doet precies wat de vraagsteller wil! Als je bij het downloaden meteen al zegt "openen" ipv "opslaan" dan komt de macro meteen geinstalleerd en wel in GSAK naar voren.

 

Binnen die makro heb je de keuze op welk medium je de gpx bestanden wilt plaatsen. Hetzij bijv. F (je Garmin apparaat) of G (je kaartje in het apparaat). De letters zijn willekeurig uiteraard.

 

Van harte aanbevolen, maar dat had Remumj (terecht) ook al gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt niet slim

heb macro geiinstallerd

wanneer ik hem dan laat lopen

komt het scherm te voorschijn

daar verander ik de f in g want zo noemt mijn geheugenkaartje

dan vertelt hij me doodleuk dat hij enkel mijn f vindt en dat is mijn oregon zelf

 

oei ondertussen nieuwe reactie

heb het natuurlijk eerst opgeslagen

zal het eens wissen en dan ineens installeren bij download

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer maar helaas

hij doet het niet

voor zover ik er kan van verstaan

zegt hij dat ik hier geen bestand kan maken

steeds weer komt mijn oregon in beeld ipv g schijf

 

Als je engels de beperkende factor is hier kan je mischien een kennis vragen eens mee te kijken.

Wat ook mischien mogelijk is je SD kaartje uit je Oregon te halen en deze in een aparte kaartlezer te steken. Je kan zodoende je GPX files zondermeer in het juiste mapje van je SD kaart slepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht even!!! Heb je wel een directory "Garmin" aangemaakt op je kaartje. Dat moet je wel even doen. Gewoon, via je verkenner naar je kaartje gaan en dan "nieuw" "map" en deze Garmin noemen. Probeer het dan nog maar eens een keer!!!

 

Inderdaad, wel eerst een map aanmaken op de kaart, maak gewoon de map garmin aan en daarin de de map GPX.

Daarna gaat het vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...