edwinsp Geplaatst 8 januari 2010 Geplaatst 8 januari 2010 Wie van jullie weet de contactgegevens van Rijkswaterstaat om toestemming te vragen voor het leggen van een cache, in dit geval langs de IJssel. Ik heb met de zoekfunctie op het forum niets kunnen vinden, dus ik hoop dat een van jullie mij kan helpen aan de gegevens. Groeten Edwin
GuitarArnie Geplaatst 8 januari 2010 Geplaatst 8 januari 2010 Op www.rijkswaterstaat.nl staat, tabje 'over ons', vind je adressen en telefoonnummers van alle rijkswaterstaatdiensten. Ik stel me zo voor dat een 'regionale dienst' de beste ingang is in dit geval?? Succes met je cache!
edwinsp Geplaatst 8 januari 2010 Auteur Geplaatst 8 januari 2010 Bedankt. Ik heb via het contact formulier op de site mijn vraag gesteld, ben benieuwd of er een reaktie op komt. Edwin
Gast Geplaatst 8 januari 2010 Geplaatst 8 januari 2010 Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord. Misschien kan je dan ook de uiteindelijke toestemming naar het team te sturen, zodat we dat voor alle andere cachers op onze site / forum beschikbaar kunnen maken? Je zou het voorbeeld van het GNR (Gooisch Natuurreservaat) als voorbeeld-documentatie, zoals het bij andere instanties geregeld is, naar Rijkswaterstaat kunnen sturen. Dat zou dan ook voor andere toestemmingsprocedures gedaan kunnen worden. Ik weet dat Sivota (met nog enkele anderen, Loper?) hier al veel energie in gestoken heeft en dat probeer ik boven water te krijgen, zodat iedere potentiële cachelegger er wat aan kan hebben. Maar dat kunnen we eventueel bepraten in een ander draadje. P.S.: Op die manier kan er wellicht op de nieuwe site een database met toestemmingsformulieren e.d. aangemaakt kunnen worden, maar nu loop ik erg vooruit op de nieuwsbrief (en die komt deze maand!)
edwinsp Geplaatst 8 januari 2010 Auteur Geplaatst 8 januari 2010 Ik zal het antwoord van Rijkswaterstaat afwachten en de te volgen stappen met jullie delen als deze bekend zijn. Edwin
edwinsp Geplaatst 8 januari 2010 Auteur Geplaatst 8 januari 2010 Heb het ook maar via twitter geprobeerd, goede tip!
edwinsp Geplaatst 8 januari 2010 Auteur Geplaatst 8 januari 2010 Heb inmiddels via Twitter reactie gehad dat ik het contactformulier op de site van RWS in moet vullen, maar dat had ik al gedaan. Even wachten op een verdere reactie dus. Edwin
edwinsp Geplaatst 11 januari 2010 Auteur Geplaatst 11 januari 2010 Inmiddels antwoord gekregen van Rijkswaterstaat: Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen: U heeft geen vergunning nodig om ergens een voorwerp - met een zendertje - te begraven (geocaching). Er is wel toestemming nodig van de eigenaar of gebruiker van de grond waarop het gebeurt. De voorwerpen mogen bovendien niet aan brugdelen worden bevestigd of in de berm gelegd langs wegen met doorgaand verkeer in verband met het veiligheidsaspect. Nu moet ik dus nog uitzoeken wie de eigenaar dan wel gebruiker is van het deel waar ik de cache wil leggen...wordt vervolgt... Edwin
Team Professor X Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 (bewerkt) Inmiddels antwoord gekregen van Rijkswaterstaat: een voorwerp - met een zendertje - te begraven (geocaching) Heerlijk die onbekendheid Mag ik nu een auto met blackbox begraven ? Enne...ook geen moeite met begraven, nog beter! 11 januari 2010 bewerkt door Team Professor X
edwinsp Geplaatst 11 januari 2010 Auteur Geplaatst 11 januari 2010 Ja de (semi)overheid heeft nogal moeite om duidelijk te zijn.
*BaJo* Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Ze hebben er in ieder geval geen moeite mee, dit is bij andere overheidsinstellingen soms een stuk lastiger
Ringeling Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 (bewerkt) Ik heb destijds toestemming gekregen van Rijkswaterstaat voor een van mijn caches aan de rand van Tilburg, aangezien ik deze op hun grondgebied heb verstopt (oei, spoiler/ hint). Ik heb deze gekregen van het hoofd van het wegendistrict Eindhoven. Ik heb steeds toestemming voor 2 jaar en moet dan 2 maanden voor het verlopen van die termijn opnieuw toestemming vragen. Inmiddels heb ik al 1 keer zonder problemen de toestemming verlengd. Website: Rijkswaterstaat 11 januari 2010 bewerkt door Ringeling
guuske Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Hoi Edwin, ik werk toevallig bij Rijkswaterstaat, welliswaar in Zuid-Holland, maar misschien kan ik je verder helpen. Stuur me maar een berichtje. Guus
edwinsp Geplaatst 11 januari 2010 Auteur Geplaatst 11 januari 2010 Hoi Edwin, ik werk toevallig bij Rijkswaterstaat, welliswaar in Zuid-Holland, maar misschien kan ik je verder helpen. Stuur me maar een berichtje. Guus PB verstuurd
Aanbevolen berichten