micro - killer Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 Ik heb nu al twee maanden een oregon 400T. nu heb ik al caches gevonden. Maar die heb ik nu eigenlijk niet meer nodig! hoe kan ik die caches verwijderen? Alvast dank Micro - killer
Team Tabak Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 Even de Oregon aan de computer aansluiten. Vervolgens naar de Garmin directory gaan.Daar zie je een bestandje "geocache_visits.txt". Even openen met Notepad. Alle gegevens weghalen en het bestandje weer opslaan. Voila. Weg zijn de gevonden caches. Je kunt weer opnieuw beginnen. Persoonlijk vind ik dit een wat omslachtige procedure. Ik hoop, dat Garmin ooit nog eens met een update komt, waarbij er een optie komt (binnen reset) om met een drukje op een knopje de gevonden geocaches te verwijderen. Dit geldt overigens ook voor de 500 en de 550T. Heb zelf de 550T en zit ook zo te knoeien. Succes!!!
micro - killer Geplaatst 7 januari 2010 Auteur Geplaatst 7 januari 2010 Bedankt Weet ik ook hoe dat moet
micro - killer Geplaatst 7 januari 2010 Auteur Geplaatst 7 januari 2010 Hmm, I kheb Presies gedaan wat er staat, maar ik heb geen resultaat?
geo_taz Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 Ik vul mijn Oregon vanuit GSAK. Nooit dit soort problemen. De caches die ik in GSAK geselecteerd heb worden in de Oregon geladen, de child-waypoints komen als POI in de Oregon. Volledig voorzien van beschrijving, hint, logs, juiste icoontje etc. En voor het loggen doe ik het omgekeerde. In het veld registreren dat de cache gevonden is (middels "logpoging"). Hierdoor wordt vastgelegd wanneer dat gebeurd is. Apparaat aansluiten en dan vanuit GSAK loggen. De macro's zijn makkelijk vanuit GSAK te vinden door te zoeken in de Macro-library op "Oregon".
kalkendotters Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 Hmm, I kheb Presies gedaan wat er staat, maar ik heb geen resultaat? Omdat je ook de reeds gevonden GPX bestanden uit de map /garmin/gpx moet verwijderen. (overigens kun je daar maximaal 200 gpx bestanden zetten; de rest wordt niet meer ingelezen)
micro - killer Geplaatst 7 januari 2010 Auteur Geplaatst 7 januari 2010 Ik vul mijn Oregon vanuit GSAK. Nooit dit soort problemen. De caches die ik in GSAK geselecteerd heb worden in de Oregon geladen, de child-waypoints komen als POI in de Oregon. Volledig voorzien van beschrijving, hint, logs, juiste icoontje etc.En voor het loggen doe ik het omgekeerde. In het veld registreren dat de cache gevonden is (middels "logpoging"). Hierdoor wordt vastgelegd wanneer dat gebeurd is. Apparaat aansluiten en dan vanuit GSAK loggen. De macro's zijn makkelijk vanuit GSAK te vinden door te zoeken in de Macro-library op "Oregon". Dat heb ik ook gedaan, Maar er staan nog steeds die caches in...
Team Tabak Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 Sluit je Oregon nog eens aan op de computer. Ga naar de Garmin directory Daarbinnen vind je een directory genaamd GPX In die directory zie je waarschijnlijk één of meerdere bestanden met de extensie "gpx" Die moet je deleten. Kijk dan nog eens of ze er nog steeds zijn. Waarschijnlijk niet.
Honsbeek Geplaatst 17 januari 2010 Geplaatst 17 januari 2010 Sluit je Oregon nog eens aan op de computer. Ga naar de Garmin directory Daarbinnen vind je een directory genaamd GPX In die directory zie je waarschijnlijk één of meerdere bestanden met de extensie "gpx" Die moet je deleten. Kijk dan nog eens of ze er nog steeds zijn. Waarschijnlijk niet. Volgens mij was het ook zo, maar je was me voor. Mark
Aanbevolen berichten