Spring naar bijdragen

Vraag Aan Bezitters Van De Oregon 550 (t)

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ja, ik ken caches waar in de foto op de pagina een coordinaat staat dat juist de oplossing van de mystery is. Je zou dit dus alleen willen voor foto's die niet door de cache eigenaar zelf zijn geladen, in de Gallery, en niet voor de afbeeldingen die bij een cache beschrijving zelf horen.

Ja lijkt me ook. Dus wellicht alle exif informatie verwijderen uit ge-uploade foto's bij logs of zoiets.

Geplaatst
Ja, ik ken caches waar in de foto op de pagina een coordinaat staat dat juist de oplossing van de mystery is. Je zou dit dus alleen willen voor foto's die niet door de cache eigenaar zelf zijn geladen, in de Gallery, en niet voor de afbeeldingen die bij een cache beschrijving zelf horen.

Ja lijkt me ook. Dus wellicht alle exif informatie verwijderen uit ge-uploade foto's bij logs of zoiets.

Of zoals kalkendotters al voorstelde op het groundspeak forum de optie wel/niet EXIF verwijderen bij uploaden.

Standaard bv op "wel verwijderen", zodat niemand per ongeluk iets kan verklappen, wil je als cache-owner die info wel behouden omdat het bv noodzakelijk is om je mysterie op te lossen, dan kun je nog altijd kiezen voor "niet-verwijderen".

Zou alles er standaard uitgesloopt worden, kun je je afbeelding altijd nog elders hosten en hem via een link in je listing opnemen (zoals ik zelf ook al voorstelde in kalkendotters draadje bij groundspeak).

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb zelf ook een Oregon 550T. Ik heb er nooit bij stil gestaan, dat bij het uploaden van een foto (wat ik overigens nog nooit gedaan heb, want de kwaliteit van de foto's zijn meer dan beroerd) aanleiding kan zijn tot een dergelijke discussie.

En hoe kan ik in een oogopslag zien, dat een geuploade foto door een Oregon 550 of 550T is gemaakt? Ik zie wel vaker foto's van belabberde kwaliteit, waarvan ik dan aanneem, dat ze met een mobieltje zijn gemaakt.

Maar afgezien daarvan, er komen hoe langer hoe meer handzame digitale fototoestelletjes op de markt, die een gps functie hebben. Wat dan betreft zijn de 500 of de 550T niet uniek.

Als je dit probleem wilt aanpakken (zo er al een probleem is, want wie gaat er nou foto's zitten ontleden in de hoop, dat ie een coördinaat vindt - of ben ik onnozel???) dan kan dat alleen via geocaching.com. Zij zouden vóór plaatsing van een foto heel eenvoudig softwarematig de gegevens kunnen verwijderen.

Dus misschien moet je je stelling daar neerleggen? (hetgeen al gebeurd is... lees ik later) Ik ben benieuwd, wat de uitkomst is!

bewerkt door Gerrit Tabak
Geplaatst
Overigens zou dit natuurlijk ook door de cacheplaatser gebruikt kunnen worden om heel handige spoilerfotos bij de cache te zetten ;)
of om een ? cache te maken... :dribble:
Geplaatst
Overigens zou dit natuurlijk ook door de cacheplaatser gebruikt kunnen worden om heel handige spoilerfotos bij de cache te zetten :)
of om een ? cache te maken... :crybaby:

Daar zijn er al tientallen van.

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst (bewerkt)
Weeral 13 ? caches opgelost op enkele minuten :crybaby:

Bedankt om dit "issue" onder de aandacht te brengen, want sommigen zijn er zich niet van bewust dat ze spoileren...

bewerkt door DanPan
Geplaatst
Weeral 13 ? caches opgelost op enkele minuten :)

Bedankt om dit "issue" onder de aandacht te brengen, want sommigen zijn er zich niet van bewust dat ze spoileren...

Graag gedaan :crybaby:

Je bracht me op een idee, ik hoefde hem maar in te koppen :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...