Spring naar bijdragen

Gsak Macro


Arjan

Aanbevolen berichten

Welke kaart gebruik je en waar heb je deze gevonden? Ik gebruik zelf een macro om het county field te vullen met de volgende commando's:

 

If YesNo("Are you sure you want to update?")

Database Name="Default" Action=select

GETMAIL Settings="... Last Active"

$updated = GetCountry("c")

$updated = GetState("sab")

$updated = GetCounty("y")

macro File="C:\Program Files\GSAK\Macros\colorize.txt"

Endif

 

Is het ook mogelijk om bovenstaande macro aan te passen zodat de bestanden welke via de mail zijn binnengehaald na het importeren gewist worden, zodat ze de volgende keer niet weer geimporteerd worden?

Moet vast wel mogelijk zijn, maar ik ben (nog) niet zo handig met macro's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik snap de vraag niet helemaal, zeker niet hoe een quote in een verder leeg draadje komt.

 

In het venster Get Mail kan je aangeven om de file after download te deleten

 

De topic waar deze macro in stond was al afgesloten, daar kan de vraag dus niet meer gesteld worden, vandaar een nieuwe topic.

De files worden op de server wel gewist, maar worden op de lokale HD opgeslagen en een volgende keer weer geimporteerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu dit draadje geopend is, ik zie dat je met GSAK een stats kan draaien met nederland, per provincie gespeciviceerd aantal founds.

Hoe stel ik dat in?

 

2de vraag, ik heb caches verstopt, maar het aantal found op GC, klopt niet wat GSAK genereerd.

Dit met dezelfde stat van GSAK.

Ik heb een apparte PQ gemaakt met 'I own' en dit maakt niets uit.

Ook hier de vraag wat gaat hier fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De files worden op de server wel gewist, maar worden op de lokale HD opgeslagen en een volgende keer weer geimporteerd...

 

Get Mail gebruikt ook file "Load GPX/LOC/ZIP" zet hier ook even een vinkje bij Delete file(s) when finished.

 

Let wel op dat als je last active settings gebruikt deze setting na wijzigen ook gebruikt moet worden om de wijzigingen op te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu dit draadje geopend is, ik zie dat je met GSAK een stats kan draaien met nederland, per provincie gespeciviceerd aantal founds.

Hoe stel ik dat in?

 

2de vraag, ik heb caches verstopt, maar het aantal found op GC, klopt niet wat GSAK genereerd.

Dit met dezelfde stat van GSAK.

Ik heb een apparte PQ gemaakt met 'I own' en dit maakt niets uit.

Ook hier de vraag wat gaat hier fout?

 

Ik denk dat je de meeste vragen die je over de stats hebt in dit draadje kunt vinden stats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De files worden op de server wel gewist, maar worden op de lokale HD opgeslagen en een volgende keer weer geimporteerd...

 

Get Mail gebruikt ook file "Load GPX/LOC/ZIP" zet hier ook even een vinkje bij Delete file(s) when finished.

 

Let wel op dat als je last active settings gebruikt deze setting na wijzigen ook gebruikt moet worden om de wijzigingen op te slaan.

 

Dat is inderdaad de oplossing bedankt!!!

 

Nu we toch met macro's bezig zijn is er ook een macro die HTML files exporteert per provincie. Ik ben hem nog niet tegen gekomen... Ik doe dit nu handmatig, maar een macro zou een stuk sneller zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu we toch met macro's bezig zijn is er ook een macro die HTML files exporteert per provincie. Ik ben hem nog niet tegen gekomen... Ik doe dit nu handmatig, maar een macro zou een stuk sneller zijn...

Ga naar deze pagina GSAK Macro Library Index

en tik daar provincie in ...

 

 

Dan kom ik alleen een export naar GPX tegen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu we toch met macro's bezig zijn is er ook een macro die HTML files exporteert per provincie. Ik ben hem nog niet tegen gekomen... Ik doe dit nu handmatig, maar een macro zou een stuk sneller zijn...

Ga naar deze pagina GSAK Macro Library Index

en tik daar provincie in ...

 

 

Dan kom ik alleen een export naar GPX tegen.....

Oke, misschien bedoel je dan deze ProvFilter.

Met rechts klikken en dan opslaan als..

Dit filtert de caches in GSAK, je moet nog wel zelf de html export doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een macro voor html per provincie is niet zo moeilijk te realiseren, maar wat moet er in komen te staan?

Als je alleen al Overijssel selecteert kom je op ca 890 caches.

 

Sorteren op State ....

Staat op onze site: Visit My Website

 

Daarna HTML uitvoer genereren voor gewenste apparaat.

Voor een PDA op onze site: Visit My Website

bewerkt door GeoFlowers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste versie GSAK kan dit ook voor je doen. zie hier onder, je kan dan heel makkelijk zelf een filter maken en of sorteren op provincie, ook kun je nog verder gaan en met getcounty de gemeente toevoegen.

 

De macro die hier genoemd is , is ook prima maar de polygonen worden tegenwoordig met de GSAK software en online geleverd zodat je daar niet meer over hoeft te denken.

 

 

 

GetState(sOptions) : numeric

 

 

 

This function is a optimized routine to calculate the state name for a given waypoint. Part of this optimization requires that the waypoint must already have a valid country. This function uses polygon files to determine the location of each country and is not guaranteed to be perfect.

 

 

 

At the time of writing this help file, countries supported were: Australia, Austria, China, Czech Republic, Denmark, France, Germany, Italy, Netherlands, Slovakia, Sweden, USA, UK . More will be added as the Polygon files come to hand.

 

 

 

sOptions

 

 

 

U = update user data

 

2 = update user data 2

 

B = only update if blank or = "nil" or = "none"

 

F = set user flag, but only if updated

 

R = set user flag if matching polygon found (see note)

 

S - Update the state field in the database

 

A - (abbreviate) update with the 2 or 3 letter (country specific) abbreviated state code rather than the full name.

 

 

 

Note: R option should just be used by itself and was added to allow you to flag those waypoints that have matching polygons withoug actually updating any data in the database. The B,F and A options should not be used alone and must also include at least one of U,S or 2

 

 

 

Options can be entered in any order. The return value of the function is the number of records updated - or in the case of the single R option, then number of records flagged

 

 

 

So if you wanted to update the state column with abbreviated names, but only if there wasn't already something in there, the code would be:

 

 

$updated = GetState("sba")

 

msgok msg=Number of records updated: $updated

 

 

 

 

 

There is actually many polygon files required to make this work (even zipped they are many Megabytes in size) so they are not shipped in the GSAK install.

 

 

 

Accordingly the function does a "smart update" of the state polygon files as needed. That is, it checks to see if a current state polygon file exists when it is updating. If not, then it will automatically download and install that state from the GSAK web site. It will only download those states that are being processed in the current filter.

 

 

 

The first time you run this function for a particular state, you must be connected to the Internet so it can download the corresponding polygon files. From then onwards, this function can be run at anytime.

 

 

 

Also see the related GetCountry(), GetCounty() and GetPolygon() functions

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2de vraag, ik heb caches verstopt, maar het aantal found op GC, klopt niet wat GSAK genereerd.

Dit met dezelfde stat van GSAK.

Ik heb een apparte PQ gemaakt met 'I own' en dit maakt niets uit.

Ook hier de vraag wat gaat hier fout?

 

Er is een macro die alle logjes van je caches op kan halen.

 

add logs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een macro voor html per provincie is niet zo moeilijk te realiseren, maar wat moet er in komen te staan?

Als je alleen al Overijssel selecteert kom je op ca 890 caches.

 

Sorteren op State ....

Staat op onze site: Visit My Website

 

Daarna HTML uitvoer genereren voor gewenste apparaat.

Voor een PDA op onze site: Visit My Website

 

De macro's op jouw site voldoen in principe, maar het zou mooi zijn als dat in één macro staat. De macro van jouw site voor het exporteren naar HTML zet niet alles in mappen, ik weet niet of dat een instelling is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Track-leader al aangaf is er in de nieuwste GSAK versies veel meer mogelijk.

Ik heb slechts een mogelijkheid aangegeven zoals ik die ooit heb gemaakt

Mijn eerste opmerking op de vragen was dan ook, wat wil je dat er in komt te staan

Hoe moet de output er uit zien, je hebt het over mappen, zowel als vorm en voor welk apparaat.

En natuurlijk kan dan alles in één macro worden geschreven.

 

Als daar duidelijkheid over komt dan is er vast wel iemand die daar even een paar regeltjes code voor wil schrijven, hoop cq denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...