Spring naar bijdragen

Gsak Macro


Arjan

Aanbevolen berichten

Zoals Track-leader al aangaf is er in de nieuwste GSAK versies veel meer mogelijk.

Ik heb slechts een mogelijkheid aangegeven zoals ik die ooit heb gemaakt

Mijn eerste opmerking op de vragen was dan ook, wat wil je dat er in komt te staan

Hoe moet de output er uit zien, je hebt het over mappen, zowel als vorm en voor welk apparaat.

En natuurlijk kan dan alles in één macro worden geschreven.

 

Als daar duidelijkheid over komt dan is er vast wel iemand die daar even een paar regeltjes code voor wil schrijven, hoop cq denk ik.

 

Op zich zijn de standaard opties in GSAK prima. Je kunt een filter maken die op provincies zoekt. Vervolgens kun je exporteren naar HTML. Je moet dan echter iedere keer eerst de provincies selecteren en vervolgens deze exporteren. Dan weer de volgende provincie etc... Het is makkelijker als dit allemaal door een macro gedaan wordt zodat iedere provincie zijn eigen map krijgt. Het zou dan nog helemaal mooi zijn als je in de macro kunt aangeven van welke provincie je de gegevens wilt. Of indien nodig aangeven dat je van alle provincies de gegevens wilt. Je kunt deze gegevens dan gebruiken met een PDA of zelf GSM...

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zo niet dan hoor ik het wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Naar aanleiding van dit draadje een macro gemaakt die een HTML uitvoer in een gewenste locatie (folder) per provincie zet.

Voor de macro Visit My Website Natuurlijk is het geen schoolvoorbeeld van programmeer kennis want die van mij stamt nog uit het cobol en ponskaarten tijdperk. Ik heb wel geprobeerd om er "leesbare" of begrijpelijke code van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van dit draadje een macro gemaakt die een HTML uitvoer in een gewenste locatie (folder) per provincie zet.

 

JA, dat is eigenlijk wat ik bedoelde!! Hartstikke bedankt!!

 

Nog wel een vraagje als ik "normaal" uit GSAK exporteer naar HTML dan worden alle images en de caches per 50 stuks in aparte mappen gezet. Deze Macro zet alles door elkaar in één map. Is dat nog ergens een instelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan daar geen instelling voor vinden zonder dat, bij gebruik buiten de eigen computer, de link naar de afbeelding niet meer werkt.

 

Nouja, dan maar alles in één map.....

Er zit overigens een klein foutje in de Macro. Als je Groningen selecteerd dan krijg je de gegevens van N-Brabant. Heb hem bij mij reeds aangepast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met CancelFilter wordt de selectie weer uitgezet en is reeds aangepast.

Natuurlijk is de macro ook zo te wijzigen dat het oorspronkelijke filter weer wordt hersteld, maar of dat hier belangrijk is?

En in b.v. c:/gsak/prov/ is voor het aanduiden van een index /prov/ de juiste notatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel zo netjes om ea terug te zetten naar standaard... dank daar voor.

Wat ik eigelijk bedoel met / of \ is dat je de verkeerder gebruikt.... of werk je toevallig op een unix based system. Voor dos / windows geld nl dat de streepjes net de ander kant over buigen. En moet het dan c:\gsak\prov\ zijn.

Het zal wel met de ponskaarten te maken hebben... ik maak de fout altijd als ik weer met linux werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is inderdaad verwarrend: Dos, Unix, Linux, Debian, Explorer, Firefox etc. maar met ponskaarten hadden we dat probleem niet hoor. Alleen een nachtje slapen voor dat je de foutmeldingen van je programma regels ontving en opnieuw kon beginnen. Coderen in Cobol, Pascal, Fortran, C, C+ en allerlei varianten maakt ook niet alles helder als je in je herinnering moet graven hoe dat dat ook al weer ging. En nu kan je in allerlei toepassingen de slash en backslash verwisselen zonder foutmeldingen grrr.

 

Maar goed zoals al eerder aangegeven is het geen schoolvoorbeeld voor juiste code. Ook de volgorde van de code regels zou nog wel wat verbeterd kunnen worden. Er is ook nog wel ergens een regel te verzinnen om de slashes altijd goed te vertalen etc...

 

Nog even een paar regeltjes aangepast: Originele filter wordt nu teruggezet

bewerkt door GeoFlowers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand of er ook een GSAKmacro is die de kantons/provincies/ländern van Zwitserland weergeeft. In de FindStatGen3 krijg ik wel de Ländern van Oosternrijk te voorschijn maar helaas die in de Schweiz niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand of er ook een GSAKmacro is die de kantons/provincies/ländern van Zwitserland weergeeft. In de FindStatGen3 krijg ik wel de Ländern van Oosternrijk te voorschijn maar helaas die in de Schweiz niet.

 

 

kijk hier eens http://www.swissgeocache.ch/forum/lofivers....php?t7542.html het lijkt erop dat dat je in de richting van de oplossing helpt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand of er ook een GSAKmacro is die de kantons/provincies/ländern van Zwitserland weergeeft. In de FindStatGen3 krijg ik wel de Ländern van Oosternrijk te voorschijn maar helaas die in de Schweiz niet.

 

 

kijk hier eens http://www.swissgeocache.ch/forum/lofivers....php?t7542.html het lijkt erop dat dat je in de richting van de oplossing helpt

 

bedankt voor de snelle reactie, ik ga de forum berichten goed doorlezen en eens kijken of het mij lukt e.e.a. de downloaden, te verwerken in mijn GSAK macro-deel en dan draaien maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...