Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedenavond,

Ik heb al een tijd de Etrex HCX Legend en ben daar erg tevreden over. Echter, bij het opslaan van een track kan deze niet meer dan 500 punten (waypoints) bevatten. Bij een kleine wandeling is dit geen probleem, maar bij lange wandelingen (en dus meer dan 500 punten), is de uiteindelijk te bekijken route in Google Earth dus erg onnauwkeurig. Want helaas wordt het aantal punten >500 altijd afgeknepen tot 500. Is hier een manier voor om een grotere nauwkeurigheid te bereiken? De tracklog staat namelijk wel toe 10.000 punten te kunnen bevatten.

Graag verneem ik jullie ervaringen.

Bedankt alvast!

Geplaatst

Da's raar? Een tracklog bevat toch geen echte waypoints? Ik heb weliswaar een andere gps, maar geen enkel probleem om eea in Google Earth te krijgen. Ik ode dat echter via Mapsource. Daarna beeld laten zien in Google Earth. Wel weet ik dat je moet zorgen dat alle irritante blokjes dan nog verdwijenen zodat je een mooie lijn overhoud.

Fire5

Geplaatst
Da's raar? Een tracklog bevat toch geen echte waypoints? Ik heb weliswaar een andere gps, maar geen enkel probleem om eea in Google Earth te krijgen. Ik ode dat echter via Mapsource. Daarna beeld laten zien in Google Earth. Wel weet ik dat je moet zorgen dat alle irritante blokjes dan nog verdwijenen zodat je een mooie lijn overhoud.

Fire5

Ik laad de track ook eerst in Map Source en daarna bekijk ik hem in Google Earth. Dat gaat goed, alleen heb ik vaak het probleem bij lange wandelingen dat de track erg onnauwkeurig wordt door de beperking van 500 punten. Hoeveel punten kan jouw GPS opslaan?

Geplaatst

Geen idee hoeveel die op kan slaan. Het is een MAP60 CSx. Heb meerdere tochten erop staan verdeeld over meerdere dagen, dus overschrijft de 500 punten zeker volgens mij. Als ik alle tracks in Mapsource heb, wordt alles ook moeiteloos overgenomen in Google Earth voor zover ik mij kan herinneren. Stuur me andes eens een Mapsourcebestand. Kijken of ik het voor je op kan lossen. Stuur adres via PB.

Fire5

Geplaatst

Barry,

ik ken jou type GPS niet, ik heb zelf een Geko 301. Ook die kan 10.000 trackpoints opslaan tijdens het registreren.

Die waypoints kan ik ook keurig downloaden, geen probleem.....maarrrr....

Als ik de track in de GPS zelf eerst opsla, dan kan ik ineens maar een beperkt aantal trackpoints downloaden. Ik weet het aantal niet zo uit mijn hoofd, maar dat zouden er ook wel eens maar 500 kunnen zijn.

Kan het zijn dat je de track ook eerst saved in de GPS voordat je hem download, zo niet kijk dan eens of er ergens in het proces gefilterd wordt, bijv in Mapsource.

Geplaatst
Barry,

ik ken jou type GPS niet, ik heb zelf een Geko 301. Ook die kan 10.000 trackpoints opslaan tijdens het registreren.

Die waypoints kan ik ook keurig downloaden, geen probleem.....maarrrr....

Als ik de track in de GPS zelf eerst opsla, dan kan ik ineens maar een beperkt aantal trackpoints downloaden. Ik weet het aantal niet zo uit mijn hoofd, maar dat zouden er ook wel eens maar 500 kunnen zijn.

Kan het zijn dat je de track ook eerst saved in de GPS voordat je hem download, zo niet kijk dan eens of er ergens in het proces gefilterd wordt, bijv in Mapsource.

Ik sla de track inderdaad eerst op in de GPS, daar zou het aan kunnen liggen ja. Het is dus ook mogelijk, de track direct via MapSource in te lezen, met wellicht wel het oorspronkelijke aantal punten?

Geplaatst
Hmmm, lijkt bij mij gps niet anders. Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Fire5

Sla jij ook de track via de GPS op? Heb net een reactie over die methode gekregen.

Geplaatst
Hmmm, lijkt bij mij gps niet anders. Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Fire5

Sla jij ook de track via de GPS op? Heb net een reactie over die methode gekregen.

Meestal niet. Tenminste ik geef 'm niet een aparte naam oid. Ik lees eea meestal nadien uit.

Fire5

Geplaatst

De Vista kan inderdaad maar 500 punten (niet hetzelfde als waypoints!) opslaan in een track. Alleen de active log kan meer punten bevatten, nl 10.000. Je kan dus beter niet opslaan maar de active log naar Mapsource overseinen. Hierbij krijg je waarschijnlijk in MapSource een aantal losse tracks te zien die je kan samenvoegen.

Andersom kan je een gedownloade track met meer dan 500 punten in de Vista krijgen door de track in MS te hernoemen naar ACTIVE LOG en dan over te seinen. Je huidige active log wordt dan overschreven. Je kan dan ook het beste je tracklog uitschakelen om te voorkomen dat deze over de 10.000 punten heen komt en de track gaat comprimeren.

Geplaatst
De Vista kan inderdaad maar 500 punten (niet hetzelfde als waypoints!) opslaan in een track. Alleen de active log kan meer punten bevatten, nl 10.000. Je kan dus beter niet opslaan maar de active log naar Mapsource overseinen. Hierbij krijg je waarschijnlijk in MapSource een aantal losse tracks te zien die je kan samenvoegen.

Andersom kan je een gedownloade track met meer dan 500 punten in de Vista krijgen door de track in MS te hernoemen naar ACTIVE LOG en dan over te seinen. Je huidige active log wordt dan overschreven. Je kan dan ook het beste je tracklog uitschakelen om te voorkomen dat deze over de 10.000 punten heen komt en de track gaat comprimeren.

Ok, dat is een duidelijk en logisch verhaal, bedankt! Het maximum van 500 punten komt dus door het comprimeren bij het opslaan zelf in de GPS.

Maar wat nu als ik met de GPS en navigatiekaart naar een andere gebied rijd en daar weer een wandeling wil gaan maken inclusief tracklog? Dan neemt de tracklog dus ook het hele stuk gereden met de auto mee?

Geplaatst

Ok, dat is een duidelijk en logisch verhaal, bedankt! Het maximum van 500 punten komt dus door het comprimeren bij het opslaan zelf in de GPS.

Maar wat nu als ik met de GPS en navigatiekaart naar een andere gebied rijd en daar weer een wandeling wil gaan maken inclusief tracklog? Dan neemt de tracklog dus ook het hele stuk gereden met de auto mee?

Je kunt altijd in Mapsource de overbodige punten verwijderen en zodoende wel een juiste tracklog maken.

Fire5

Geplaatst

Ja, een paar mogelijkheden om dat te voorkomen: Je GPS uit zetten tijdens de rit :thumbup: of het trackloggen tijdelijk uitzetten :lol1: en dan natuurlijk, wat Fire5 ook al aan geeft, is de mogelijkheid om achteraf de ongewenste trackpoints te wissen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...