Spring naar bijdragen

Ik Kan Mapsource Niet Meer Gebruiken!!!


geo graaf

Aanbevolen berichten

Bij een poging een open street map te installeren bleef het scherm van mijn compu erg lang heel leeg en stil....... Ik heb toen gemeend de map waarin ik de mapsourcekaarten had gezet maar weg te halen. Dom natuurlijk want de boel werkte na deze actie niet meer. Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd.

 

Als ik de zaak geinstalleerd heb krijg ik de mededeling: Runtime error: Program: C\Garmin\mapsource exe

This application has requested the runtime to terminate it in an unusuals way. Please contact the application's support team for more information.

 

Herkent iemand dit en heeft iemand een oplossing? Ik kan geen kaarten meer op m'n pas gekochte 60csx zetten. HELP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De oorzaak hiervan is dat de kaarten die gekoppeld waren aan Mapsource niet meer gevonden kunnen worden.

Hierdoor geeft Mapsource een foutmelding en start vervolgens niet meer op.

 

Ik had toen een kaart slechts alleen verplaatst en kon dit toen snel herstellen door hem weer terug te plaatsen in de Garmin map op de computer. (waar ze voorheen ook stonden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga naar menu start

kies uitvoeren

typ hier: regedit en klik op OK

ga naar de map hkey_local_machine

ga naar software

ga naar garmin

ga naar mapsource

voor openstreetmap ga naar products

klik met de rechtermuisknop op products en kies verwijderen

Je krijgt dan de melding of je het zeker wilt verwijderen. Ja dus!

 

sluit de register editor af en start mapsource.

 

suc6 Larinagu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga naar menu start

kies uitvoeren

typ hier: regedit en klik op OK

ga naar de map hkey_local_machine

ga naar software

ga naar garmin

ga naar mapsource

voor openstreetmap ga naar products

klik met de rechtermuisknop op products en kies verwijderen

Je krijgt dan de melding of je het zeker wilt verwijderen. Ja dus!

 

sluit de register editor af en start mapsource.

 

suc6 Larinagu

 

 

Geweldig bedankt voor jullie reply's Krusko, trainfreak en larinagu. Dit geeft weer wat hoop: ik morgen proberen je advies uit te voeren!! Hoop dat t lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd.

 

Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt...

Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom :cry:

 

Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd.

 

Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt...

Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom ;)

 

Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen :thumbup:

 

 

Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken?

Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd.

 

Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt...

Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom ;)

 

Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen :thumbup:

 

 

Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken?

Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo?

Wel even on topic blijven he ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd.

 

Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt...

Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom ;)

 

Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen :thumbup:

 

 

Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken?

Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo?

 

http://www.garmin.com/macosx/ <- tada! ;)

 

Roadtrip en mapinstall, die wil je hebben.

Sommige kaarten moet je helaas nog wel van het oude naar het nieuwe formaat omzetten, helaas kan dat alleen (nog) op windows.

 

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3897

bewerkt door Ivo-tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd.

 

Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt...

Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom ;)

 

Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen :thumbup:

 

 

Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken?

Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo?

 

http://www.garmin.com/macosx/ <- tada! ;)

 

Roadtrip en mapinstall, die wil je hebben.

Sommige kaarten moet je helaas nog wel van het oude naar het nieuwe formaat omzetten, helaas kan dat alleen (nog) op windows.

 

 

Hartelijk dank!!!! Ga meteen proberen.

 

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3897

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...