geo graaf Geplaatst 13 november 2009 Geplaatst 13 november 2009 Bij een poging een open street map te installeren bleef het scherm van mijn compu erg lang heel leeg en stil....... Ik heb toen gemeend de map waarin ik de mapsourcekaarten had gezet maar weg te halen. Dom natuurlijk want de boel werkte na deze actie niet meer. Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd. Als ik de zaak geinstalleerd heb krijg ik de mededeling: Runtime error: Program: C\Garmin\mapsource exe This application has requested the runtime to terminate it in an unusuals way. Please contact the application's support team for more information. Herkent iemand dit en heeft iemand een oplossing? Ik kan geen kaarten meer op m'n pas gekochte 60csx zetten. HELP
Krusko Geplaatst 13 november 2009 Geplaatst 13 november 2009 De oorzaak hiervan is dat de kaarten die gekoppeld waren aan Mapsource niet meer gevonden kunnen worden. Hierdoor geeft Mapsource een foutmelding en start vervolgens niet meer op. Ik had toen een kaart slechts alleen verplaatst en kon dit toen snel herstellen door hem weer terug te plaatsen in de Garmin map op de computer. (waar ze voorheen ook stonden)
De Haelder Geplaatst 13 november 2009 Geplaatst 13 november 2009 Het probleem zit in de registers. Je hebt wel de kaart verwijderd, maar niet het bijbehorende registerbestand. Als je dit bestand verwijderd zal mapsouece gewoon weer werken. grtz. Larinagu
trainfreak Geplaatst 13 november 2009 Geplaatst 13 november 2009 Een kleine week geleden had ik dit probleem ook. Je kan de registers verwijderen met hulp van de volgende site: http://www.gps-info.nl/faq/index.php?actio...&artlang=nl
De Haelder Geplaatst 13 november 2009 Geplaatst 13 november 2009 Een kleine week geleden had ik dit probleem ook.Je kan de registers verwijderen met hulp van de volgende site: http://www.gps-info.nl/faq/index.php?actio...&artlang=nl Dan worden alle registers van alle kaarten verwijderd. Je kan de registers ook handmatig verwijderen per kaart.
De Haelder Geplaatst 13 november 2009 Geplaatst 13 november 2009 ga naar menu start kies uitvoeren typ hier: regedit en klik op OK ga naar de map hkey_local_machine ga naar software ga naar garmin ga naar mapsource voor openstreetmap ga naar products klik met de rechtermuisknop op products en kies verwijderen Je krijgt dan de melding of je het zeker wilt verwijderen. Ja dus! sluit de register editor af en start mapsource. suc6 Larinagu
geo graaf Geplaatst 13 november 2009 Auteur Geplaatst 13 november 2009 ga naar menu startkies uitvoeren typ hier: regedit en klik op OK ga naar de map hkey_local_machine ga naar software ga naar garmin ga naar mapsource voor openstreetmap ga naar products klik met de rechtermuisknop op products en kies verwijderen Je krijgt dan de melding of je het zeker wilt verwijderen. Ja dus! sluit de register editor af en start mapsource. suc6 Larinagu Geweldig bedankt voor jullie reply's Krusko, trainfreak en larinagu. Dit geeft weer wat hoop: ik morgen proberen je advies uit te voeren!! Hoop dat t lukt.
Scr@ppy Geplaatst 14 november 2009 Geplaatst 14 november 2009 (bewerkt) Kunt ook mapsource fix gebruiken gaat iets makkelijker, moet te vinden zijn met google "mapsource fix" Deze lost dan het probleem met de kaarten voor je op. 14 november 2009 bewerkt door Scr@ppy
Ivo-tje Geplaatst 14 november 2009 Geplaatst 14 november 2009 Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd. Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt... Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen
Team Professor X Geplaatst 14 november 2009 Geplaatst 14 november 2009 En je PC in tijd terugzetten? Dus de back-up raadplegen?
geo graaf Geplaatst 14 november 2009 Auteur Geplaatst 14 november 2009 Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd. Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt... Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken? Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo?
Crankyhenkie Geplaatst 14 november 2009 Geplaatst 14 november 2009 Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd. Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt... Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken? Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo? Wel even on topic blijven he ;-)
Ivo-tje Geplaatst 14 november 2009 Geplaatst 14 november 2009 (bewerkt) Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd. Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt... Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken? Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo? http://www.garmin.com/macosx/ <- tada! Roadtrip en mapinstall, die wil je hebben. Sommige kaarten moet je helaas nog wel van het oude naar het nieuwe formaat omzetten, helaas kan dat alleen (nog) op windows. http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3897 14 november 2009 bewerkt door Ivo-tje
geo graaf Geplaatst 14 november 2009 Auteur Geplaatst 14 november 2009 Heb mapsource gedeinstalleerd en opnieuw op m'n compu gezet. Heb dit nu al verschillende keren gedaan; ook de hele map van garmin gedinstalleerd. Slordig dat garmin zijn rommel in het register niet opruimt... Maar dat is een bekend probleem met windows, daarom worden windows pc's na verloop van tijd zo sloom Blij dat ik een mac heb zullen we maar zeggen Ik heb nu ook een mac; zou je kunnen aangeven welk programma ik op de mac kan gebruiken om met m'n 60csx te kunnen werken? Zou ik daar ook m'n topo nl op kunnen installeren en zo? http://www.garmin.com/macosx/ <- tada! Roadtrip en mapinstall, die wil je hebben. Sommige kaarten moet je helaas nog wel van het oude naar het nieuwe formaat omzetten, helaas kan dat alleen (nog) op windows. Hartelijk dank!!!! Ga meteen proberen. http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3897
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden