Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Voor mijn Oregon zoek ik een goede autosteun.

Eentje met zuignap voor op de voorruit waarbij de stand van de gps flexibel is in te stellen.

Wie heeft er ervaring met zo'n type?

Geplaatst

Eentje met zuignap voor op de voorruit waarbij de stand van de gps flexibel is in te stellen.

Ik heb in Notter de autonavigatiekit gehaald en die bevalt me uitstekend.

De Oregon zit goed vast op de steun en de steun zit goed vast aan de ruit.

Alleen zo af en toe als de auto 's zomers de hele dag in de zon staat wil de zuignap nog wel eens loslaten.

Maar verder kan ik behoorlijk knallen en stuiteren met de auto... En het beeld is ook goed trillingsvrij te lezen.

;)

Geplaatst

Ik heb de originele navigatieset van Garmin en dat bevalt me heel goed. Zuignap blijft heel goed zitten en de OR is in alle posities te zetten.

gr wendy

Geplaatst
Kijk eens bij de halfords, hebben ze goede trillingsvrije raamhouders en diverse houders voor gps gsm die je apart aan kunt schaffen.

Zijn ook niet duur. houders halfords en toebehoren

grtzz

Bedoel je dan zo'n houder waarin je de gps vastklemt ? Die hebben wij ook gehad. Omdat de OR behoorlijk zwaar is , viel ie er steeds uit.

gr wendy

Geplaatst

Ik heb een complete set gekocht van het merk Ram Mount per internet in de USA bij Mountguys.

Een Graddle waar de Oregon heel makkelijk en stevig ingeklickt kan worden

Een Zuignap en tussen stuk voor in de auto.

Een beugel voor op mijn fiets.

Zowel op mijn fiets als in de auto gebruik ik dezelfde Graddle.

http://www.ram-mount.com/NewProducts/Garmi...11/Default.aspx

http://www.mycoupons.com/coupons/mountguys.com

Er zijn vaak coupons waarmee je in de USA nog extra korting kan krijgen.

Maar soms met even googlen kan je ook wel op een goedkopere leverancier terecht komen

MJMW

Geplaatst

Bedankt voor de reactie's tot zover.

Over de zuignap maak ik me niet zo druk, dat zal wel goed komen.

Het gaat me vooral om het flexibel in kunnen stellen.

Bij de 60csx had ik een autosteun die ik niet echt prettig vond. Beetje omhoog en omlaag en draaien om zn as.

Maar ichting de bestuurder was bijna niet te doen.

Voorbeeld:

zoiets heb ik voor mn pda en vind ik ideaal (zie 'stang'):

rap1056224ga31.jpg

dit vind ik niet prettig:

rapb104224ga31.jpg

Dus als iemand voorbeelden heeft van types/merken zoals het 1e voorbeeld... graag ;)

Geplaatst
Bedoel je dan zo'n houder waarin je de gps vastklemt ? Die hebben wij ook gehad. Omdat de OR behoorlijk zwaar is , viel ie er steeds uit.

gr wendy

He Wendy, even kijken welke houder er het beste bij past. Je moet hem goed klem kunnen zetten natuurlijk.

Voor het zwaardere werk kan ik inderdaad ook wel de Ram Mounts aanbevelen! Is goed spul, wel iets duurder maar die verliest zelfs op de motor of in een terreinwagen je gps niet!

grtzz

Geplaatst

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag.

Anders bestel ik vanavond de RAM-mount :holiday:

Geplaatst

Ram Mount heeft Kogels, ik heb zelf twee tussenstukken een langere en een kortere (de kortere gebruik ik ook voor de fiets).

Deze langere en kortere kunnen weer met een speciaal tussen stukje (Twee kogels aan elkaar) aan elkaar gekoppeld worden en vervolgens zijn ze op allerlei standen te fixeren.

Ik ben er heel tevreden over, ik kan zo nodig wel een foto maken en je toesturen.

Op Internet moet er wel betaald worden met Paypal ..................... en denk om de kortingscoupon...

MJMW

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ikzelf heb een beugeltje over mijn ventilatiegat zitten met daarop het kogelgewricht. om geen zuignap op het raam te hebben, haalde ik het opschuifdeel van de beugel af en heb die op het kogelgewricht geplaatst. Tevens heb je dan ook geen zichtverlies op het raam en tevens niet het risico dat je peperdure gps eraf valt.

hieronder een linkje van het bedrijf waar je kan kijken of er iets voor jouw auto is gemaakt:

(ik maak geen reclame voor dat bedrijf, ben namelijk militair)

http://www.global.nl/Default.aspx

zie maar, ik heb er al jarenlang plezier van, want als ik voor lange ritten de Nuvi gebruik, plaats ik gewoon het deel van de nuvi erop en zolang je garmin gps'n blijft houden, hoef je dus geen nieuwe beugels voor jouw auto te kopen, mits je niet teveel auto's koopt.

gr borrie

Geplaatst

Ik heb bij de Action een telefoonhouder gekocht voor in de auto met zuignap.

Oregon is te zwaar om hem goed vast te klemmen maar als je de carabiner er aan laat dan kun je hem er perfect inhangen. USB auto voeding erbij voor de prik.

Ik was met 3 euro klaar!!!!

• 2 weeks later...
Geplaatst

En Lep, wat is het geworden ??

Mum heeft zelf nu ook een Oregon300, dus ben wel benieuwd wat je hebt en of het bevalt ?

Greetz,

C

Geplaatst

Nog niets besteld, het staat op mn lijstje voor Sinterklaas :thumbdown:

Maar als ik het binnen heb laat ik 't weten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...