Spring naar bijdragen

Gebruik Van Gsak


Scr@ppy

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag over gsak

 

ik heb via de website al mijn gevonden caches ingeladen en valt mij op dat ik veel handmatig moet doen terwijl de informatie al bekend is

 

toevoegen van de found it datum

type en type container (traditional of multi en small of micro)

short en long discription en de hints staan er ook niet bij

 

Het lijkt een heel leuk en handig programma om te gebruiken en vraag mij dan af of ik het kan gebruiken om caches in te laden voor onderweg.

Dan zou het handig zijn als alle info er wel bij komt te staan zoals de omschrijvingen en hints enz..

daarna bij een gevonden cache zou je hem meteen kunnen loggen als found it

 

iemand die kan vertellen of dit mogelijk is en zo ja hoe ?

 

een nederlandse handleiding heb ik al door gelezen

 

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Allereerst is de vraag. Ben je premium member? Indien je premium member bent kun je veel meer met GSAK.

Ik ben bepaalt geen GSAK deskundige maar kan me er goed mee redden.

 

nee ik ben geen premium member ik heb gewoon de probeer versie, 21 dagen volgens mij.

 

kun je met de premium versie wel de omschrijving en hints zien van caches die je erin zet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is of je premium member van Geocaching.com bent. Met de probeerversie van Gsak kun je volgens mij alles, alleen na de probeerversie duurt het steeds langer voordat je een actie kunt ondernemen, dan krijg je van die nagscreens.

Als je een premium member bent, kun je Pocket Queries aanmaken, waarin je aangeeft wat je wilt exporteren naar GSAk. Die draai je regelmatig zodat je in GSAK uptodate bent, want dan geeft hij bijvoorbeeld ook aan welke caches gearchiveerd zijn.

Ook kun je 1x per week een pocketquerie draaien van de caches die je al gevonden hebt.

Probeer het maar even, 't is haast lastiger uit te leggen dan om te doen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja op geocaching.com ben ik premium member en pocket queries kan ik ook maken, echter alleen krijg ik een lijst te zien van de .loc bestanden als ik voor .gpx kies blijft hij op 0 staan.

 

ik ben aan het proberen en kom er volgens mij achter dat ik alle smoet aanvinken ook boven aan de dagen, ik krijg nu namelijk ineens 2 mailtjes binnen welke .gpx bestanden bevatten, ik zal hier even mee aan de slag gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

echter alleen krijg ik een lijst te zien van de .loc bestanden als ik voor .gpx kies ,blijft hij op 0 staan.

 

alles moet aanvinken ook boven aan de dagen

 

Misschien kan iemand uitleggen WAT je moet aanvinken. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

echter alleen krijg ik een lijst te zien van de .loc bestanden als ik voor .gpx kies ,blijft hij op 0 staan.

 

Misschien kan iemand uitleggen WAT je moet aanvinken.

 

Gevonden.provider deed lastig ondanks zip.format

bewerkt door Icemen4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vink aan: any type

any container

bij: and(that) vink ik aan: that I haven't found + is active

within: none selected

from: kun je je homecoordinaten doen, of als ik een pc maak van een plek elders, kopieer ik de coords van een cache aldaar en vink ik 'by coordinates' aan.

within radius: kun je zelf invoeren in welke straal de caches mogen liggen

placed during: none selected, anders krijg je alleen die caches die in een bep. periode zijn geplaatst

output to emailaccount

in the format: *. gpx

compress to *. zipformat

 

 

Ik heb het geloof ik ook wel gehad dat ik niets kreeg maar toen had ik volgens mij én that I haven't found én I have found aangeklikt......

 

Hoop voor je dat dit verhaal duidelijk is, en dat het nu lukt,

 

Diane

 

edit: 'k Zie dat het al gelukt is ;)

bewerkt door dhuit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vink aan: any type

any container

bij: and(that) vink ik aan: that I haven't found + is active

within: none selected

from: kun je je homecoordinaten doen, of als ik een pc maak van een plek elders, kopieer ik de coords van een cache aldaar en vink ik 'by coordinates' aan.

within radius: kun je zelf invoeren in welke straal de caches mogen liggen

placed during: none selected, anders krijg je alleen die caches die in een bep. periode zijn geplaatst

output to emailaccount

in the format: *. gpx

compress to *. zipformat

 

 

Ik heb het geloof ik ook wel gehad dat ik niets kreeg maar toen had ik volgens mij én that I haven't found én I have found aangeklikt......

 

Hoop voor je dat dit verhaal duidelijk is, en dat het nu lukt,

 

Diane

 

edit: 'k Zie dat het al gelukt is ;)

 

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

echter alleen krijg ik een lijst te zien van de .loc bestanden als ik voor .gpx kies ,blijft hij op 0 staan.

 

alles moet aanvinken ook boven aan de dagen

 

Misschien kan iemand uitleggen WAT je moet aanvinken. ;)

 

Scr@ppy,

 

Voor een uitgebreide beschrijving van GSAK kun je de oude uitgaven van spoiler raadplegen (www.geozine.nl en dan onder downloads). GSAK wordt in ieder geval beschreven in de volgende Spoilers: 5, 7, 8, 10, 11 en 12.

 

Voor de handleidingen in het Nederlands (maar ik zou gaan voor de beschrijvingen in spoiler) kun je de volgende links gebruiken (even plakken in je browser):

 

gsak.net/GSAK101_Dutch.doc

gsak.net/GSAK201_Dutch.doc

gsak.net/GSAK301_Dutch.doc

 

groeten & Succes, Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is. Ik trapte daar zelf in het begin ook in...

 

Je maakt keurig een PQ aan, maar je ontvangt maar niets, alle instellingen van je PQ kloppen en toch...

 

Wat ik vergat was een dag aan te vinken bij "days to generate". Bovenaan staat de dag dat het in Amerika is, daar staat de server.

Als die op vrijdag staat, moet je nog even een vinkje zetten bij vrijdag. Als het een eenmalige querie is, dan laat je de radiobutton eronder op "uncheck" staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...