Spring naar bijdragen

Gps Aanschaffen


pino28

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,ik heb even een vraag aan jullie.ben nu een paar x met vrienden meegeweest om te cachen en ben helemaal verslaafd geraakt,nu wil ik zelf een gps aanschaffen en ik zit te twijfelen tussen een garmin etrex legend hcs,of een garmin etrex h.kan iemand mij vertellen wat de beste keus is?? groetjes ronny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welkom op dit forum!!

 

Ik raad je zeker aan om voor de garmin etrex legend hcx te gaan.

Voordelen: usb-aansuiting, meegeleverde usb-kabel, mogelijkheid tot laden van kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor je snelle reactie,mun vrienden cachen met een apparaat die geen kaarten kan laden en hun zeggen dat dit juist het leuke van het spel is.kzie zoveel gps apparaten da ik door de bomen het bos nie meer zie :blink: gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan ook voor de oregon gaan, is een wat nieuwer model met wat meer snufjes en uiteraard wel wat duurder, kan ook niet je budget weten.

 

ik heb zelf de Etrex Legend HCx met kaarten, maar het enige nadeel vind ik dat ik geen complete cachepagina's kan inlezen

En een groot nadeel van de Etrex serie is dat het rubber wat rond het apparaat zit loslaat na verloop van tijd, wat betekent dat hij weer naar de reparateur moet.

Verschil met de Etrex Vista HCx is een electronisch compas en een barometrische hoogtemeter

Succes met je keuze maken en welkom tot de geocaching gemeenschap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor je snelle reactie,mun vrienden cachen met een apparaat die geen kaarten kan laden en hun zeggen dat dit juist het leuke van het spel is.kzie zoveel gps apparaten da ik door de bomen het bos nie meer zie :blink: gr

Ja, het is maar wat je zelf wilt en welke uitdaging je zoekt. Het is ook zeker niet zo dat de Etrex H ongeschikt is. Ik heb ooit zo rond de 250 caches gevonden met de voorganger van de Etrex H, de Etrex Euro. Die had een duidelijk minder goede ontvangst dan de Etrex H. Kortom: er zijn eigenlijk geen gps'en meer die niet geschikt zijn voor geocachen.

 

Maar toch zou ik voor de HCx gaan, omdat er kaarten in kunnen. Want ik vind dat persoonlijk toch best veel voordelen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,ik heb even een vraag aan jullie.ben nu een paar x met vrienden meegeweest om te cachen en ben helemaal verslaafd geraakt,nu wil ik zelf een gps aanschaffen en ik zit te twijfelen tussen een garmin etrex legend hcs,of een garmin etrex h.kan iemand mij vertellen wat de beste keus is?? groetjes ronny

 

Welkom op dit forum!!

 

Ik raad je zeker aan om voor de garmin etrex legend hcx te gaan.

Voordelen: usb-aansuiting, meegeleverde usb-kabel, mogelijkheid tot laden van kaarten.

 

Tja.... zoveel mensen, zoveel wensen.... ik ben bang dat je met je vraag een heel diverse reeks antwoorden krijgt. Als ik voor eigen kerk mag prediken, dan zeg ik: Neem een Vista Hcx voor een paar tientjes meer dan de Legend. Deze heeft een electronisch kompas, wat ook weer zo zijn voordelen heeft.

 

Maar goed, wellicht is het verstandiger om eerst eens je wensen op een rijtje te zetten en je budget te noemen. Wil je de goedkoopste GPS om mee te beginnen, dan is de Etrex H de beste keus..... Deze is al te koop vanaf EUR75,-

bewerkt door Team Noorderlingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je stelt een specifieke vraag waarop ik je geen antwoord kan geven, maar als je door het bomen het bos niet meer ziet, moet je misschien even de tijd nemen:

 

A. Om hier eens wat te lezen bij de fora; Newbie, Hardware en Software.

 

Wat grasduinen, er zijn diverse topics die wat kunnen bijdragen aan jouw vraag.

 

B.Om te bedenken wat je zelf zou willen kunnen met jouw nieuwe GPS en ook hoeveel geld je eraan kwijt wilt zijn.

 

C. Er bestaat ook de mogelijkheid om een GPS ergens te huren en er zo verschillende op jouw eerste tochtjes uit te proberen (klik op gpshuren.nl)

 

D. Om naast de vrienden waarmee je al gecached hebt eens met een ander mee te lopen en zodoende ook wat meer over de GPS en jouw eigen voorkeuren te leren. ( zie: hier klikken )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Vista HCx en ben er erg tevreden mee, vooral met de 2 penlite oplaadbare batterijen die gaan ruim 24 uur mee in de Vista HCx!

 

ja ik heb zelf ook nog de hcx echter het rubber laat snel los van die serie vind ik persoonlijk, ook heb ik de oregon 550 voordeel informatie erin ook laden, nadeel beeld is wat minder vind ik... dus ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...