Kruimeldief Geplaatst 12 februari 2005 Geplaatst 12 februari 2005 In principe iedereen die een GPS ontvanger heeft die ook WAAS ondersteund. Sinds April 2003 is WAAS ook in Nederland in test werking gesteld. Waarschijnlijk vanaf eind 2004 is het definitief operationeel. Dit staat op de site van Notter Tevens lees ik dan vele berichten hier over, maar er is nog steeds geen eenduidig antwoord. Wat nu? Aanzetten en proberen.....of.... <{POST_SNAPBACK}> Je schrijft dat het eind 2004 oprationeel wordt? Het is al februari 2005. Dan zou het al operationeel moeten zijn En dat is niet zo, men test nog steeds een paar keer per dag. Het is niet volledig operationeel en zo lang het niet volledig operationeel is, is het beter het uit te laten. En, misschien kun je het beter altijd uitlaten. WAAS/EGNOS is in principe gemaakt voor signalen tot de horizon. Op het land heb je er geen fluit aan en kan het best wel eens tegen je werken. Het is bedoeld voor scheepvaart en luchtvaart. (die hun horizon ligt een tikkie verder) Je haalt de site van "Notter" aan. Weet je wat "Notter" adviseert? Zolang het niet volledig operationeel is, uitlaten. Trouwens, misschien dat WAAS/EGNOS in zijn geheel niet verder komt dan testen. Het schijnt dat het een overbrugging is totdat Galileo operationeel wordt. En deze wordt in 2008 operationeel, althans dat denkt men. In ieder geval, als WAAS/EGNOS tot 2008 operationeel is en daarna verdwijnt, dan lijkt mij dat het steeds twijfelachtiger wordt dat WAAS/EGNOS ooit operationeel wordt, naarmate 2008 steeds dichterbij komt. Uitlaten dus. Je hebt kans dat je er nu eerder last van hebt, dan plezier. Kruimel Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert.
JandeBeHanger Geplaatst 12 februari 2005 Geplaatst 12 februari 2005 (bewerkt) Gewoon waas uitlaten totdat je berichten leest van gebruikers dat het funktioneerd! 12 februari 2005 bewerkt door JandeBeHanger
SN@G Geplaatst 12 februari 2005 Geplaatst 12 februari 2005 Ik heb slechts aangehaald wat op de site van hun stond. Het zijn niet mijn eigen woorden.
Kruimeldief Geplaatst 12 februari 2005 Geplaatst 12 februari 2005 Ik heb slechts aangehaald wat op de site van hun stond. Het zijn niet mijn eigen woorden.<{POST_SNAPBACK}> Nee, is ook geen probleem. Dat was mij ook wel duidelijk Kruimel Op een recht stuk weg verdwaalt niemand.
Twinlife Geplaatst 12 februari 2005 Auteur Geplaatst 12 februari 2005 Ik heb slechts aangehaald wat op de site van hun stond. Het zijn niet mijn eigen woorden.<{POST_SNAPBACK}> Nee, is ook geen probleem. Dat was mij ook wel duidelijk <{POST_SNAPBACK}> Wel bij het topic blijven he . Heb in het begin gevraagt om tips voor de Vista. Nu komt er in 1x een WAAS verhaal tussendoor wat volgens mij in een ander draadje thuis hoort. Maar tips zijn nog altijd welkom hoor de Vista. Niet alleen voor mij maar ik denk voor meerdere Vista gebruikers. Gr Twinlife
Gast Treffer Geplaatst 25 februari 2005 Geplaatst 25 februari 2005 Ik heb een worddocument met allerhande Vista informatie; een overzicht Bedankt Dirk voor het snelle toesturen van het document voor de Etrex Vista. Groet Uit NoordHollandNoord
Aanbevolen berichten