Spring naar bijdragen

PDA


Stapper

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Ik ben van plan om een PDA te kopen in plaats van een laptop.

Wie kan me adviseren over welke PDA, wat moet hij kunnen en met welke software moet hij om kunnen gaan.

Is het ook mogelijk om een Garmin GPS op een PDA aan te sluiten?

 

 

Groetjes Secosi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

;) Inplaats van een laptop? Dat begrijp ik niet... een pda is een super organiser... maar neemt bij mij niet de plaats van de laptop in. Ok het kan een beetje word en exell, maar niet inplaats van, maar erbij.

 

Die super agendat kan overigens wel van alles... Zegmaar outlook, mailen, internet, navigeren (met gps eraan en ja je kunt met de juidte kabel elke gps met een seriele of usb uitgang eraan koppelen) OZI met kabouterkaarten, spelletjes, al je wachtwoorden, geluidsrecorder, mp3-speler en nog veel meer... Super handig ding dus. maar voor erbij en voor snel effe iets onderweg :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

In het Duitse C't Magazine für Computer Technik aflevering 26 (van heden) staat een artikel over satelieten navigatie met PDA en Pocket PC. Besproken worden: Falk Navigator 2004, Destinator 3, Navman GPS 4400, TomTom Navigator 2 Bluetooth GPS, Mobile Navigator European edition, Mobile Pilot, NaviKit (xda), Navi gate (MDA I), iQue 3600, MapSonic Europe en Digi-Map 2002. Let wel: hier is getest voor de situatie in Duitsland. Het gebruikte kaartmateriaal komt uit twee bronnen: of Navtech of TeleAtlas.

Hun conclusie: de meeste kinderziektes zijn er inmiddels wel uit. De grote concurrenten, ieder met hun eigen fan-group zijn TomTom en Navigon.

Helaas is het artikel nog niet in het archief beland dus je kan het niet op het internet lezen. C't kost hier in de winkel 3,60 euro. En wie weet komt er een aangepaste test in de Nederlandse uitgave van C't volgende maand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk al die verschillende meningen. Ik heb 2 PDA's en een laptop. De laptop staat naast het bed op een nachtkastje en is al vanaf de beginne continu online via een WiFi network (draadloos),. Ik neem het ding nergens mee heen en het is gewoon om ff lui het mail te checken, forum te bekijken, continu online zijn op MSN, ICQ en IRC.

 

De beide PDA's sleep ik overal mee naar toe. De Loox 600 is of via BT GPS of via een kabel verbonden met de Etrex of de 76S. TomTom is mijn grote vriend onderweg naar de caches. Alle cache gegevens staan erin van alle caches. Tevens telefoonnummers en emailadressen van ladingen geocachers .

 

De andere PDA, een XDA met ingebouwde GPRS telefoon, staan bijna dezelfde gegevens in en kan in notime op het internet om ff te chatten op MSN, ICQ of IRC. Of ik kan als ik wil een cache loggen.

 

Ondanks dat ik ook een BT GPS heb gebruik ik de PDA niet tijdens het cachen. Die zitten veilig in ABS slagvaste kunstof en schuimrubber in de rugzak.

 

Als ik mijn extended keyboard van de Loox gebruik, mijn 2nd battery aansluit dan heb ik een notebook die bijna alles kan. Ook al omdat ik 1 gieg op de CF kaart kwijt kan en 256 Mb op de SD kaart. Als ik dan ook nog de WiFi inschakel dan heb ik kans ergens een draadloos internetsignaal op te pikken en kan ik met een redelijk snelheid internetten zonder kosten. Anders doen we het maar via BT met een BT telefoon.

 

Nu zit ik te twijfelen alles weg te doen en een Sony Ericsson p900 aan te schaffen of de nieuwe XDA2 met 128 Mb eigen geheugen, GPRS, BT en geloof ook WiFi.

 

Wat ik maar wil zeggen, als je maar wat accessoires neemt dan is de PDA een heerlijk (bijna) vervangertje voor een notebook. Alhoewel het met die accessoires al snel de prijs van een notebook overtreft.

 

GRTZ

 

KruimPDA B)Love is in the air, maar ik heb hoogtevrees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...