DiedB Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 Ik heb nu sinds een paar maanden een Oregon en hij werkt goed, ik vind het vooral handig dat alle caches op de kaart staan. Alleen het is irritant dat een eartcache een tradi-symbooltje krijgt en dat een mystery die ik heb opgelost (corrected coords in GSAK) geen ander icoontje krijgt. Kan ik dat zelf instellen of is dat niet mogelijk? Vooral het laatste vind ik belangrijk.
Track_leader Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 Ik heb nu sinds een paar maanden een Oregon en hij werkt goed, ik vind het vooral handig dat alle caches op de kaart staan. Alleen het is irritant dat een eartcache een tradi-symbooltje krijgt en dat een mystery die ik heb opgelost (corrected coords in GSAK) geen ander icoontje krijgt. Kan ik dat zelf instellen of is dat niet mogelijk? Vooral het laatste vind ik belangrijk. hoi, dat is een van de dingen die op de whishlist staat voor de developers, ik gebruik de GSAl export macro en geef bij het veld Use Custum Cache name de volgende parameters mee %typ=2 - %name de naam van je cache is dan TR-Naam van de cache (wanneer het een traditional is). Op de kaart worden de cache wel weer goed aangegeven, dus de iconen zitten er in maar niet op alle plekken zichtbaar.
DiedB Geplaatst 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst 31 augustus 2009 Ik heb nu sinds een paar maanden een Oregon en hij werkt goed, ik vind het vooral handig dat alle caches op de kaart staan. Alleen het is irritant dat een eartcache een tradi-symbooltje krijgt en dat een mystery die ik heb opgelost (corrected coords in GSAK) geen ander icoontje krijgt. Kan ik dat zelf instellen of is dat niet mogelijk? Vooral het laatste vind ik belangrijk. hoi, dat is een van de dingen die op de whishlist staat voor de developers, ik gebruik de GSAl export macro en geef bij het veld Use Custum Cache name de volgende parameters mee %typ=2 - %name de naam van je cache is dan TR-Naam van de cache (wanneer het een traditional is). Op de kaart worden de cache wel weer goed aangegeven, dus de iconen zitten er in maar niet op alle plekken zichtbaar. Maar dat kan opgeloste mystery's dan toch niet onderscheiden?
Track_leader Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 Ik heb nu sinds een paar maanden een Oregon en hij werkt goed, ik vind het vooral handig dat alle caches op de kaart staan. Alleen het is irritant dat een eartcache een tradi-symbooltje krijgt en dat een mystery die ik heb opgelost (corrected coords in GSAK) geen ander icoontje krijgt. Kan ik dat zelf instellen of is dat niet mogelijk? Vooral het laatste vind ik belangrijk. hoi, dat is een van de dingen die op de whishlist staat voor de developers, ik gebruik de GSAl export macro en geef bij het veld Use Custum Cache name de volgende parameters mee %typ=2 - %name de naam van je cache is dan TR-Naam van de cache (wanneer het een traditional is). Op de kaart worden de cache wel weer goed aangegeven, dus de iconen zitten er in maar niet op alle plekken zichtbaar. Maar dat kan opgeloste mystery's dan toch niet onderscheiden? jawel want in GSAK update je dan je coördinaat met de oplossing en blijft het een misterie
DiedB Geplaatst 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst 31 augustus 2009 Maar staat er in GSAK dan ook TR (bij een tradi) voor de naam of niet?
Geopatra Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 Je kunt het icoontje toch gewoon wijzigen op je gps door het aan te tikken etc. net zoals je kunt als je een waypoint maakt. Geopatra.
DiedB Geplaatst 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst 31 augustus 2009 Je kunt het icoontje toch gewoon wijzigen op je gps door het aan te tikken etc.net zoals je kunt als je een waypoint maakt. Geopatra. Als ik het icoontje van een cache aantik (bijvoorbeeld het tradi-icoontje) kan ik daar niks wijzigen want dan krijg ik de cachebeschrijving. Caches staan ook niet in de Waypoint Manager.
Geopatra Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 Je kunt het icoontje toch gewoon wijzigen op je gps door het aan te tikken etc.net zoals je kunt als je een waypoint maakt. Geopatra. Als ik het icoontje van een cache aantik (bijvoorbeeld het tradi-icoontje) kan ik daar niks wijzigen want dan krijg ik de cachebeschrijving. Caches staan ook niet in de Waypoint Manager. Advies: gevonden caches gewoon deleten. Weg = weg en wel zo simpel. Geopatra.
reej Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 (bewerkt) Je kunt het icoontje toch gewoon wijzigen op je gps door het aan te tikken etc.net zoals je kunt als je een waypoint maakt. Geopatra. Als ik het icoontje van een cache aantik (bijvoorbeeld het tradi-icoontje) kan ik daar niks wijzigen want dan krijg ik de cachebeschrijving. Caches staan ook niet in de Waypoint Manager. Als je met gsak werkt kun je de naam van een opgeloste geocache toch van te voren aanpassen?? Bijvoorbeeld voor de naam zetten : opgelost-naam cache Zo zie je op je oregon het verschil met andere mysteries. Btw onopgeloste mysteries upload ik niet eens naar mijn oregon Binnen gsak gebruik ik macro: http://tinyurl.com/leajwr om de geocaches op mijn oregon te zetten. 31 augustus 2009 bewerkt door reej
DiedB Geplaatst 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst 31 augustus 2009 Je kunt het icoontje toch gewoon wijzigen op je gps door het aan te tikken etc.net zoals je kunt als je een waypoint maakt. Geopatra. Als ik het icoontje van een cache aantik (bijvoorbeeld het tradi-icoontje) kan ik daar niks wijzigen want dan krijg ik de cachebeschrijving. Caches staan ook niet in de Waypoint Manager. Als je met gsak werkt kun je de naam van een opgeloste geocache toch van te voren aanpassen?? Bijvoorbeeld voor de naam zetten : opgelost-naam cache Zo zie je op je oregon het verschil met andere mysteries. Btw onopgeloste mysteries upload ik niet eens naar mijn oregon Binnen gsak gebruik ik macro: http://tinyurl.com/leajwr om de geocaches op mijn oregon te zetten. Dat kan ook, maar soms is het wel handig om alle mystery's erop te zetten, af en toe los je ze in het veld op! Ik denk dat dit wel helpt, maar kun je niet gewoon een ander icoontje voor een opgeloste mystery instellen?
Lepman Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 Dat kan ook, maar soms is het wel handig om alle mystery's erop te zetten, af en toe los je ze in het veld op! Je bedoeld: "Ik zit met iemand in een kano die tegen me zegt: hee hier ligt een mystery, heb je die al opgelost?... dat heb ik niet maar log m natuurlijk wel en dan staat ie maar in mn gps"?
Vasc0 Geplaatst 31 augustus 2009 Geplaatst 31 augustus 2009 Dat kan ook, maar soms is het wel handig om alle mystery's erop te zetten, af en toe los je ze in het veld op! Je bedoeld: "Ik zit met iemand in een kano die tegen me zegt: hee hier ligt een mystery, heb je die al opgelost?... dat heb ik niet maar log m natuurlijk wel en dan staat ie maar in mn gps"? Bijvoorbeeld! Erg goed voorbeeld lepman! Complimenten!
Aanbevolen berichten