Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een oplaadbare batterij in een GPS, net als bij een mobiele telefoon? Wij hebben de 400t (werkt super trouwens) maar hij zuipt die batterijen leeg alsog het water is..

Heel eenvoudig: moet je eens proberen onderweg je accuutje op te laden. Schiet echt niet op.

En ik denk dat 2 platte accuutjes toch duurden zijn dan oplaadbare AA's, die bovendien niet per merk en model verschillen.

Geopatra.

Ze zijn eerst goedkoper, totdat je er weet ik veel ''500'' hebt gekocht. Vanaf dat punt was die oplaadbare batterij toch goedkoper geweest. Maar bestaat er niet al zoiets als een oplaadbare batterije voor een GPS (en dan het liefst voor een Oregon400T)

Neem me niet kwalijk maar ik kan jou niet meer volgen: je haalt batterij en batterij door elkaar geloof ik.

Ik vermoed dat je zoekt naar zo'n platte oplaadbare lithium accu voor je Oregon ?

Als die zou bestaan , dan zou de Oregon in aanschaf duurder worden en zou je dus ook een tweede acuutje moeten hebben voor onderweg incl. een oplader specifiek voor dat type platte oplaadbare accu.

Als je al oplaadbare AA-batterijen hebt kun je die gewoon in je Oregon gebruiken en heb je waarschijnlijk ook al reserve batterijen van dat type incl oplader.

Ergo: je vraagt om iets dat alleen maar behoorlijk veel geld kost, terwijl je al goed voorzien bent met de standaard oplaadbare batterijen ? !

Wat is de zin daarvan ?

Geopatra.

Ik heb gewone batterijen, geen oplaadbare. Ik ben inderdaad op zoek naar een lithium accu. En ik probeer te zeggen dat voor al het geld dat je uitgeeft aan normale batterijen je ook makkelijk een accu kunt kopen. (ik kon even niet op het woord accu komen dus ik zei maar even oplaadbare batterij, excuses)

Geplaatst
Ik heb gewone batterijen, geen oplaadbare. Ik ben inderdaad op zoek naar een lithium accu. En ik probeer te zeggen dat voor al het geld dat je uitgeeft aan normale batterijen je ook makkelijk een accu kunt kopen. (ik kon even niet op het woord accu komen dus ik zei maar even oplaadbare batterij, excuses)

Waarom geen oplaadbare batterijen. Vaak in de aanbieding bij Lidl of Aldi (soms met oplader). Ik heb daar een goede opalder vandaan voor 4 types batterijen.

Geplaatst

Correctie: dan zoek je dus naar NiMH oplaadbare AA-batterijen.

Kies enkele setjes van minimaal 2500mAh icm oplader.

In de 1 na laatste Consumentengids is daar een uitgebreide test mee gedaan en staat de beste manier van opladen beschreven.

Over opladers bestaat hier trouwens minstens 1 oud lijntje.

Geopatra.

Geplaatst

Wij gebruiken fotocamera batterijen van 2700 van het merk Hama.

Maar ook de duracell baterijen (oplaadbaar zelfde vermogen) doen het erg goed

Dat wil zeggen in een Coloardo 12 uur met volle schermverlichting.

Geplaatst

8 uurtjes max. dan krijgen we enorme afwijkingen en houd de schermverlichting er mee op..

Geplaatst

8 uurtjes max. dan krijgen we enorme afwijkingen en houd de schermverlichting er mee op..

Dan is het tijd om ze te vervangen. Altijd extra batterijen meenemen.

Geplaatst

Bij de OR-550T zit er standaard een oplader en 2 x oplaadbare batterij van GARMIN (2000 mAh)

Geplaatst

gewoon bij de hema 2500mah NiMH oplaadbare batterijen ophalen, kun je heel wat uren op toe (al snel 8-10 uur, met regelmatig backlight gebruiken) en niet duur!

Geplaatst
Bij de OR-550T zit er standaard een oplader en 2 x oplaadbare batterij van GARMIN (2000 mAh)

Ja, ik was ook heeeeeel erg AANGENAAM verrast door die geste.

Net wat ik nodig had. :thumbup:

Geopatra.

Geplaatst

Geopatra.

Krijg het er maar bij.

Geplaatst

Dan is het tijd om ze te vervangen. Altijd extra batterijen meenemen.

Danku voor deze tip, dit had ik zelf NOOIT kunnen bedenken..

Geplaatst

Geopatra.

:thumbup: Er zijn meer die mijn idee delen zo te zien.

Geplaatst

Nog nooit last gehad van afwijkingen als de batterijen bijna op zijn. Bij zowel de Oregon 300 als bij de Oregon 550 niet.

Ook niet vn uitvallende schermverlichting.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...