Spring naar bijdragen

Vraag Over Mijn Eerste Cache


fredzuid

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het lijkt erop dat mijn nieuwe cache "Vind de Dropzone" ietwat aan de moeilijke kant is. (wat ikzelf helemaal niet had verwacht trouwens).

 

De cache is momenteel al door 6 cachers gevonden maar uit de logs lees ik dat hij erg moeilijk is om op te lossen.

 

Nu weet ik niet goed wat eerlijk is.

 

Ik heb al wat hints op de cachepagina gezet maar denk erover om in de tekst wat meer aanknopingpunten te geven zodat hij wat makkelijker oplosbaar is.

Mijn probleem is echter is dit fair tegenover de cachers die hem tot nu toe al hebben gevonden? :thumbup:

 

Of moet ik de moeilijkheidsgraad verhogen van deze cache.

 

Graag wat reacties wat ik ben nieuw in het leggen van caches en weet eigenlijk niet wat done is of niet in deze.

 

Groeten,

 

Fred Zuidema (fredzuid)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat er om wat jij wil,

 

Wil je veel bezoekers in je voortuin maak dan die cache een heel stuk makkelijker.

 

Wil je weinig bezoekers maak je dat de oplossing (veels) te moeilijk is om te kraken.

 

Maar van twee walletjes eten kan niet, een moeilijke cache die vaak gevonden word kan alleen maar als ik de coord’s heb……..

 

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het lijkt erop dat mijn nieuwe cache "Vind de Dropzone" ietwat aan de moeilijke kant is. (wat ikzelf helemaal niet had verwacht trouwens).

 

De cache is momenteel al door 6 cachers gevonden maar uit de logs lees ik dat hij erg moeilijk is om op te lossen.

 

Nu weet ik niet goed wat eerlijk is.

 

Ik heb al wat hints op de cachepagina gezet maar denk erover om in de tekst wat meer aanknopingpunten te geven zodat hij wat makkelijker oplosbaar is.

Mijn probleem is echter is dit fair tegenover de cachers die hem tot nu toe al hebben gevonden? :thumbup:

 

Of moet ik de moeilijkheidsgraad verhogen van deze cache.

 

Graag wat reacties wat ik ben nieuw in het leggen van caches en weet eigenlijk niet wat done is of niet in deze.

 

Groeten,

 

Fred Zuidema (fredzuid)

 

Fred, gelukkig is de cache al meer dan 3 keer gevonden, dus de mensen die eremetaal hebben gehaald hebben dit ook eerlijk verdiend! Het is echter altijd afwachten of een cache moeilijker of makkelijker is dan verwacht. Zeker bij mysteries waarbij je een onbekende decodeersleutel moet zien te vinden. Kom je niet op het idee, dan blijft de cache voor jou onoplosbaar.

 

Zelf heb ik er geen problemen mee als je ergens meer clues vermeld over het vinden van de juiste decodeersleutel. Dat hoeft geen tekst te zijn, mag ook een plaatje, verborgen hint in de HTML etc. Bij mysteries wil ik nog wel eens zoeken naar 'verborgen hints': Iets 'out of the ordinary' of waar in de omschrijving de nadruk op ligt, kan de sleutel zijn voor het oplossen van de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die FredZuid,

Het is eigenlijk al zoals Barny zegt. Wil je een moeilijke hersenkraker als cache dan moet je maar gewoon accepteren dat er weinig lopers zijn en dat ze hem soms moeilijk kunnen vinden.

Ik persoonlijk zou contact opnemen met de first founders. Aan hen vragen waar de schoen knelt, en of zij mogelijk suggesties hebben om het wat te stroomlijnen.

Ik denk dat men zeker bereid is om je te helpen als first founders om de cache strakker , duidelijker te maken. Ze hebben vast wel ideeën na het lopen van jou cache.

 

Succes!!!

 

grtzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt de cache gemaakt zoals jij hem leuk vond, hij is te vinden, dat is gebleken. Ik zou er niks aan veranderen, behalve evt. in overleg met de huidige vinders het aantal sterren opvoeren.

 

Als je hem nu veranderd, zouden de logs best eens kunnen veranderen in: makkelijke puzzel, zo opgelost, meteen gevonden. Is dat wat je wil?

Veel of weinig loggers...het is maar wat je belangrijk vind.

 

Wat je moet doen, ligt dus aan wat je wil.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...