Spring naar bijdragen

Moeilijkheidsgraad van de cache bepalen


jolimama

Aanbevolen berichten

Ik heb een cache geplaatst in mijn ogen geen moeilijke cache.

De punten zijn makkelijk te vinden een beetje handig iemand kan hem zelfs thuis vanuit de luiestoel of achter de computer doen.

Alleen het eindpunt is onverwacht en vele vinden het vreemd om daar te zoeken.

Ik heb er 2 hinten bij staan als ik daar duidelijker mee ga zijn kan je hem zonder gps doen.

De cache is een nano wat het wat lastiger zoeken maakt.

De cache heeft 1 1/2 ster voor moeilijkheid ik heb die bepaald met het toeltje.

Nu is het zo dat ik van 75% van de founds een mailtje heb gehad voor een extra hint of om de coordinaten te controleren.

Alleen het zoeken naar de nano is moeilijk kan dit een reden zijn voor een extra ster.

Ik zelf denk dat 1 1/2 genoeg is maar door al de mailtjes ga ik twijfelen.

 

Graag wil ik weten hoe anderen hier mee om gaan en mocht iemand mijn cache gedaan hebben (link niet nodig die hem gedaan hebben weten waar ik het over heb.) wat is jullie mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een cache geplaatst in mijn ogen geen moeilijke cache.

De punten zijn makkelijk te vinden een beetje handig iemand kan hem zelfs thuis vanuit de luiestoel of achter de computer doen.

Alleen het eindpunt is onverwacht en vele vinden het vreemd om daar te zoeken.

Ik heb er 2 hinten bij staan als ik daar duidelijker mee ga zijn kan je hem zonder gps doen.

De cache is een nano wat het wat lastiger zoeken maakt.

De cache heeft 1 1/2 ster voor moeilijkheid ik heb die bepaald met het toeltje.

Nu is het zo dat ik van 75% van de founds een mailtje heb gehad voor een extra hint of om de coordinaten te controleren.

Alleen het zoeken naar de nano is moeilijk kan dit een reden zijn voor een extra ster.

Ik zelf denk dat 1 1/2 genoeg is maar door al de mailtjes ga ik twijfelen.

 

Graag wil ik weten hoe anderen hier mee om gaan en mocht iemand mijn cache gedaan hebben (link niet nodig die hem gedaan hebben weten waar ik het over heb.) wat is jullie mening

 

De vraag is: vind het prettig dat je mensen op weg moet helpen met een hint. Met andere woorden: is de cache bedoeld als 1.5 ster (dus: makkelijk) of eigenlijk als een moeilijker cache? Wil je dat de cache moeilijk is?

De sterren zijn onder meer bedoeld om cachers te laten weten wat ze ongeveer kunnen verwachten. Het is een goed idee dat als het voor de meeste cachers lastig is, dat ook weer te geven in de sterren.

 

Laat ook weten dat men naar een nano op zoek is - dan zoek je toch anders naar dan naar een micro.

 

Je kunt op de cachepagina ook iets neerzetten als "de cache is een nano op een onverwachte plek". Je geeft dan geen concrete hints weg over de verstopplek, maar je bereidt cachers wel voor op een wat ongewone zoektocht.

 

Je kunt ook een paar vinders mailen en hun mening vragen. Misschien zie jij iets over het hoofd wat het zoeken lastig maakt.

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de log zo lees is het een plek die je als zoekende aardig in het oog loopt, er is zelfs een cacher aangesproken omdat hij zich verdacht ophield bij een auto.

 

Dan zie je ook dat er redelijk veel cachers onverichterzake naar huis zijn gekeerd om eerst opheldering te vragen, niet leuk als je van ver komt………

 

 

Dan denk ik bij mij eigen dat de plek (alhoewel zeer zeker mooi en geheel in stijl van de cache, verwcht ik ) niet zal bijdrage aan het ontspannen zoeken van die wel hele Kleijne nano

 

Is er geen mogenlijkheid om bij de cache een herkenningsteken aan te brengen die allen maar door geocachers als zodanig herkent kan worden, voordat men op handen en voeten moet gaan rondkruipen op deze drukke plek.

 

 

Zelf heb ik hem nog niet gedaan maar als ik even tijd heb in mijn drukke vakantie zal ik kijken of vandaag een gaatje open is om langs Harderwijk te gaan om het met eigen ogen te aanschouwen en eigen gevoeles te voelen

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de log zo lees is het een plek die je als zoekende aardig in het oog loopt, er is zelfs een cacher aangesproken omdat hij zich verdacht ophield bij een auto.

 

Dan zie je ook dat er redelijk veel cachers onverichterzake naar huis zijn gekeerd om eerst opheldering te vragen, niet leuk als je van ver komt………

 

 

Dan denk ik bij mij eigen dat de plek (alhoewel zeer zeker mooi en geheel in stijl van de cache, verwcht ik ) niet zal bijdrage aan het ontspannen zoeken van die wel hele Kleijne nano

 

Is er geen mogenlijkheid om bij de cache een herkenningsteken aan te brengen die allen maar door geocachers als zodanig herkent kan worden, voordat men op handen en voeten moet gaan rondkruipen op deze drukke plek.

 

 

Zelf heb ik hem nog niet gedaan maar als ik even tijd heb in mijn drukke vakantie zal ik kijken of vandaag een gaatje open is om langs Harderwijk te gaan om het met eigen ogen te aanschouwen en eigen gevoeles te voelen

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Lijkt me fijn als je dat doet.

De plek is rustig, in stijl met de titel. (men voelt zich er bekeken een beetje als zoeken bij een bordeel maar dan heel anders)

Iedereen zijn coordinaten kloppen alleen men verwacht niet dat ik daar toestemming heb gekregen.

Een markering maken is een goed idee ik verwacht alleen niet dat ik daar toestemming voor kriig.

Een spoiler foto denk ik nu aan is misschien een goed idee.

Tips na lopen van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een cache geplaatst in mijn ogen geen moeilijke cache.

De punten zijn makkelijk te vinden een beetje handig iemand kan hem zelfs thuis vanuit de luiestoel of achter de computer doen.

Alleen het eindpunt is onverwacht en vele vinden het vreemd om daar te zoeken.

Ik heb er 2 hinten bij staan als ik daar duidelijker mee ga zijn kan je hem zonder gps doen.

De cache is een nano wat het wat lastiger zoeken maakt.

De cache heeft 1 1/2 ster voor moeilijkheid ik heb die bepaald met het toeltje.

Nu is het zo dat ik van 75% van de founds een mailtje heb gehad voor een extra hint of om de coordinaten te controleren.

Alleen het zoeken naar de nano is moeilijk kan dit een reden zijn voor een extra ster.

Ik zelf denk dat 1 1/2 genoeg is maar door al de mailtjes ga ik twijfelen.

 

Graag wil ik weten hoe anderen hier mee om gaan en mocht iemand mijn cache gedaan hebben (link niet nodig die hem gedaan hebben weten waar ik het over heb.) wat is jullie mening

 

De vraag is: vind het prettig dat je mensen op weg moet helpen met een hint. Met andere woorden: is de cache bedoeld als 1.5 ster (dus: makkelijk) of eigenlijk als een moeilijker cache? Wil je dat de cache moeilijk is?

De sterren zijn onder meer bedoeld om cachers te laten weten wat ze ongeveer kunnen verwachten. Het is een goed idee dat als het voor de meeste cachers lastig is, dat ook weer te geven in de sterren.

 

Laat ook weten dat men naar een nano op zoek is - dan zoek je toch anders naar dan naar een micro.

 

Je kunt op de cachepagina ook iets neerzetten als "de cache is een nano op een onverwachte plek". Je geeft dan geen concrete hints weg over de verstopplek, maar je bereidt cachers wel voor op een wat ongewone zoektocht.

 

Je kunt ook een paar vinders mailen en hun mening vragen. Misschien zie jij iets over het hoofd wat het zoeken lastig maakt.

Ik maak mijn caches niet om moeilijk te zijn. Met deze cache wilde ik een knipoog maken, ik zelf heb er erg bij gelachen.

Dat mensen mij mailen vind ik niet erg alleen vervelend voor hun.

Hij is moeilijker omdat het een nano is maar dat wordt duidelijk vermeld want naar een nano zoek je anders.

Het is eigenlijk het onverwachte van de plek die voor de problemen zorgt.

als men hem gevonden heeft zijn ze ook zeer verbaasd en al menig maailtje gehad met grote verbazing dat die cache er met toestemming ligt.

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk hints in het geheel er in te verstoppen, maar weg geven wil je toch ook niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach 1 v.d. caches die mij het meeste bij is gebleven, is er 1 waar we heel vaak voor terug hebben gemoeten. Die heeft letterlijk, bloed, zweet en tranen gekost om te vinden. Ik vind het wel wat hebben, zeker als de cache zoals deze, zoverre ik kan opmaken uit de reacties, op een hele bijzondere plek ligt/hangt.

 

Ik zou wel het aantal sterren omhoog gooien, dat maakte dat wij bleven zoeken. Hij moest namelijk moeilijk te vinden zijn, dus dat het ons niet lukte was logisch, niet opgeven. Een moeilijke cache mag tijd kosten.

 

Ik ben intussen wel heel erg benieuwd en laat het Dolfinarium nou hier toevallig op de planning staan, wie weet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net terug van het Harderwijkse en uit en buiten dat ik me verbaasde over de massale toeristen met kamikaze nijgingen stond ik ook verbaast nabij de plaats waar de cache verborgen zou moeten zijn.

 

Omdat ik wist wat me zo ongeveer stond te wachten zal ik mild in mijn beoordeling zijn maar als ik echt op de goeie plek stond en ik had het niet van te voren geweten, zal ik op zijn zachtst NOT happy zijn en mijn log daartengevolge ook eentje was die er echt niet om loog.

 

Als je daar staat en al zou je kunnen weten dat er wel 20.000 keer toestemming is, maar stel je eens voor dat je een intikvoutje heb gedaan en eigenlijk 200meter verderop had moeten zijn, hoe zit het dan met de toestemming? hoe ga je dat die heren uitleggen, met je arm op de rug gedraaid???

 

Weten al die pasanten die plotsklaps om de hoek verschijnen ook van de toestemming af? dan ook ik kan bedenken als er een hevig geëmotioneerd iemand met een laagdrempelig geestelijk niveau uit het gebouw komt en zo een rare kruikeduiker bij zij auto spot de meest ongewenste situaties kunnen ontstaan.

 

 

Ik hoop dat ik zelf een voutje gemaakt heb, en de cache niet ligt op de plek waar ik heb gezocht

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...