Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De URL hebben we gevonden. We willen de foto als achtergrond maar als we de URL invullen komt de foto 6X op de achtergrond. We willen deze foto beeldvullend als achtergrond maar hoe krijgen we dat voor elkaar ?

Geplaatst (bewerkt)
De URL hebben we gevonden. We willen de foto als achtergrond maar als we de URL invullen komt de foto 6X op de achtergrond. We willen deze foto beeldvullend als achtergrond maar hoe krijgen we dat voor elkaar ?

Kortste klap is om het plaatje groter te maken. Er zijn wel mogelijkheden in HTML en CSS, maar of je die in een cache-pagina kunt/mag gebruiken betwijfel ik.

Hier lees je er meer over.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Gewoon een leuk plekkie zoeken, dat is het belangrijkste

Uitzoeken wie verantwoordelijk/eigenaar is en toestemming vragen

ondertussen de geowiki op de startpagina van geocaching.nl lezen voor wat betreft tips en noodzakelijke dingen

pagina maken. hoeft niet in HTML mag in gewone plain tekst (heb ik zelf ook).

Cache wegleggen

cache publiceren en afwachten (kan soms wel 2 weken duren)

En de voorgaande discussie gewoon vergeten (alleen de nuttige tips onthouden :thumbup: )

Succes

Geplaatst

Helaas is het nog niet gelukt om een foto op de achtergrond te krijgen maar onze eerste cache is wel online gekomen gisteren en in 1 uur tijd hadden al 11 teams het gevonden echt geweldig. We gaan nog ff verder puzzelen hoe we de volgende cache pagina nog mooier kunnen maken,

• 5 weeks later...
Geplaatst

We zijn nu klaar met de voorbereidingen,toestemming gevraagd en gekregen vragen gemaakt ect.

Nu zijn we klaar om het formulier in te vullen samen met de handleiding.

Mijn vraag is kun je als je het invullen formulier halve wilt stoppen en dan later verder gaan en hoe kan je het resultaat zien zonder dat hij meteen gepubliseerd wordt.

Geplaatst

Als je begint met het formulier, eerst het vinkje weghalen dat voor de volgende zin staat:

Yes, this listing is active (For new listings, if you want to work on this listing before it is reviewed, uncheck this box. Reviewers will only see the listing in the queue when it is checked.

Pas als je alles hebt ingevuld en goed nagekeken publiceer je de cache door daar een vinkje te zetten. Tot die tijd kun je alles testen en zien met view cache!

Geplaatst
Als je begint met het formulier, eerst het vinkje weghalen dat voor de volgende zin staat:

Yes, this listing is active (For new listings, if you want to work on this listing before it is reviewed, uncheck this box. Reviewers will only see the listing in the queue when it is checked.

Pas als je alles hebt ingevuld en goed nagekeken publiceer je de cache door daar een vinkje te zetten. Tot die tijd kun je alles testen en zien met view cache!

Ja dat heb ik gedaan,dus dan kunnen we alles rustig aan doen en alles testen.

\bedankt

• 4 weeks later...
Geplaatst

Een vraag wat wel betrekking heeft op het topic

Ik heb nu al een cache ergens weggestopt en is nu online vanaf juni

Nu wil ik er deze winter nog een paar publiceren maar wil dit in html doen

Echter het formulier is nogal omslachtig en zeer onhandig hiervoor

Welk programma kan ik hiervoor gebruiken om het offline te maken en te bekijken voordat ik het publiceer

Geplaatst

Je bedoelt waarschijnlijk een WYSIWYG html-editor.

Enkele gratis html-editors:

Online (!): klik, met de mogelijkheid om de aangemaakte pagina op te slaan op je PC.

En nog enkele: klik (een overzicht)

Een goede gratis html-editor: html-kit292

Geplaatst

Ik gebruik zelf het (helaas niet gratis) Dreamweaver, deze is handig omdat je dan zowel in html als in wysiwyg kan werken.

De code die er gegenereerd wordt kopieer ik dan (uiteraard alleen het deel tussen de body tags) naar het html vak van de cache editor.

• 1 month later...
Geplaatst
Ik zal wel blond zijn hoor. Maar is het cacheformulier vinden gebruikt als een soort toelatingsexamen om een cahce te kunnen plaatsen?

Ik kan hier KLIKKEN wat ik wil maar zie behalve een muur van uitleg niet het formulier zelf.

Kan ik een hint of een coordinaat krijgen :blush:

Eerst naar geocaching.com gaan. Dan Hide and seek a cache. En dan aan de rechterkant het formulier aanklikken. Dan moet het lukken.

Was het leven maar zo simpel, ik heb zelf al een cache of 5 neergelegd en telkens als ik een nieuwe cache wil maken/aanmelden zoek ik mij ook een slag in de ronte, een mens vergeet ook wel is wat he' zeker als je het niet vaak doet. Dus mijn voorstel is om op GC.NL die uitleg pagina's zo aan te passen dat daar dus ook gewoon het formulier knopje bij staat.

Is het misschien ook wel handig om op GC.NL ook een pagina te hebben met diverse knopjes direct naar formulieren etc? En welke dan wel allemaal? Wie vind wat handig? Wie weet ontstaat er wel een leuke handige pagina als een soort quicklink page.

Make ;) not ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...